Potrivit Ordonantei Guvernului nr. 27/2019 adoptate la inceputul acestei luni, furnizorii de servicii postale autorizati in Romania trebuie sa transmita Autoritatii de reglementare o serie de informatii si date statistice privind serviciile de livrare transfrontaliera de colete, in conformitate cu Regulamentul (UE) 2018/644, riscand in caz contrar sa fie sanctionati. De asemenea, persoanele care intentioneaza sa revanda servicii postale, inclusiv prin intermediul unor platforme informatice, sunt obligate sa notifice ANCOM in privinta acestei intentii incepand cu data de 1 ianuarie 2020.
Sanctiuni pentru nerespectarea obligatiei de transmitere a datelor statistice
Prin Ordonanta Guvernului nr. 27/2019 a fost adoptat regimul sanctionator care se aplica in cazul nerespectarii dispozitiilor Regulamentului (UE) 2018/644 privind serviciile de livrare transfrontaliera de colete, potrivit caruia furnizorii de servicii postale autorizati in Romania vor trebui sa actualizeze sau sa transmita ANCOM o serie de date statistice.
Astfel, furnizorii vor putea fi sanctionati cu amenzi de la 5.000 de lei pana la 2% din cifra de afaceri in cazul nerespectarii obligatiei de a actualiza anumite informatii (cum ar fi datele lor de identificare, caracteristicile si descrierea serviciilor de livrare de colete, termenii si conditiile generale pentru serviciile de livrare de colete) sau cu amenzi administrative de la 100 de lei la 15.000 de lei pentru fiecare zi de intarziere pentru a-i determina sa furnizeze o serie de informatii prevazute de Regulamentul (UE) 2018/644, reprezentand date statistice referitoare la: numarul coletelor interne procesate, numarul coletelor care intra si/sau ies de pe teritoriul Romaniei, cifra de afaceri generata de serviciile de livrare de colete prestate la nivel international, european si global, o lista de preturi accesibila publicului etc.
Revanzatorii de servicii postale, obligati sa notifice ANCOM
Furnizarea serviciilor postale se realizeaza in conditiile regimului de autorizare generala (regimul juridic adoptat de Autoritatea de reglementare ce stabileste drepturile si obligatiile furnizorilor de servicii postale, care permite furnizarea de servicii postale prin notificarea intentiei de a presta aceste activitati).
Prin urmare, orice persoana care intentioneaza sa furnizeze servicii postale pe teritoriul Romaniei este obligata sa notifice ANCOM in acest sens.
Potrivit amendamentelor aduse legislatiei, incepand cu data de 1 ianuarie 2020, pesoanele care intentioneaza sa revanda servicii postale, inclusiv prin intermediul unor aplicatii informatice disponibile pe pagini de internet, sunt obligate sa notifice ANCOM cu privire la aceasta intentie. Notificarea se va realiza prin completarea formularului-tip stabilit de ANCOM, disponibil aici. Pe baza notificarilor inregistrate, Autoritatea intocmeste, actualizeaza si publica Registrul public al furnizorilor de servicii postale.
Prestarea, oferirea sau revanzarea serviciilor postale de catre persoane/societati comerciale care nu sunt autorizate de catre ANCOM sa furnizeze servicii postale se sanctioneaza cu amenzi de pana la 5.000 de lei pentru persoane fizice si cu amenzi de la 5.000 de lei pana la 2% din cifra de afaceri, in cazul persoanelor juridice.
Alte modificari legislative
In plus, Ordonanta Guvernului nr. 27/2019 aduce o serie de noutati cadrului legal in materie:
- De la 1 ianuarie 2020, coletele care depasesc 31,5 kg nu vor mai fi considerate trimiteri postale;
- Livrarea preparatelor alimentare pregatite in vederea consumului imediat, inclusiv a bauturilor care insotesc aceste preparate, nu intra in categoria serviciilor postale;
- In cazul pierderii, furtului sau distrugerii trimiterii postale, furnizorul este obligat sa acorde expeditorului de 5 ori tariful serviciului pentru trimiterile postale care nu fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarata sau a unui serviciu contra ramburs.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu