Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



sâmbătă, 4 iunie 2016

Federația Română de Fotbal sprijină Asociația Telefonul Copilului: ”Toți copiii merită să fie fericiți!”

 București, 4 iunie 2016: În cadrul meciului amical România – Georgia de pe Național Arena jucătorii ambelor echipe au cântat imnurile naționale promovând mesajul Asociației Telefonul Copilului: 116 111 -”Toți copiii merită să fie fericiți”.  Astfel, în timpul intrării pe teren, jucătorii au fost însoțiți de siluete de copii decupate ce prezintă situații reale cu care se confruntă copiii din România. Mesajul este parte din viziunea asociației, iar FRF l-a transmis mai departe atât prin acest demers, cât și prin oferirea biletelor gratuite pentru copii în cadrul meciului amical de vineri seara.
Demersul, inițiat și susținut de Federația Română de Fotbal, vizează atât încurajarea copiilor de a solicita ajutor în situații de abuz, cât și informarea publicului cu privire la existența diverselor tipuri de probleme sociale cu care se confruntă copiii și adolescenții din România.
”Multe dintre proiectele FRF se îndreaptă către copii. Nu credem doar că este de datoria noastră să creștem baza de performanță, dar mai credem că fotbalul și sportul în general, dau o șansă în plus fiecărui copil. Șansa de a crește într-un mediu sănătos, de a fi supravegheat și îndrumat în timpul liber de către profesori, antrenori și, nu în ultimul rând, de a-i oferi celui defavorizat social sau cu neajunsuri materiale oportunitatea de a-și depăși condiția, de a intra într-o lume mai generoasă pentru el. Cu atât mai mult ne-am aplecat acum asupra problemei copiilor abuzați, abandonați. Ei au nevoie de o grijă specială, și dacă reușim să îi aducem în marea familie a fotbalului, poate vor lăsa în urmă poveștile lor triste”, declară Răzvan Burleanu, Președintele Federației Române de Fotbal.

În România, Telefonul Copilului 116 111 oferă sprijin real, imediat și gratuit minorilor,  victime ale abuzului fizic sau emoțional. Asociația Telefonul Copilului este singura organizație non-guvernamentală din România ce pune la dispoziția copiilor o linie telefonică de asistență la nivel național. Specialiștii de la 116 111, număr unic european, oferă consiliere în cazuri de abuz, depresie, tendințe suicidale, singurătate și alte probleme sociale sau emoționale, lucrând în strânsă legătură cu autoritățile pentru cazurile grave.

“În acest moment de mare bucurie pentru suporterii celor două echipe, ne-am dorit să amintim tuturor de copiii mai puțin norocoși – cei loviți, abuzați, supuși umilințelor, abandonați – că nu sunt singuri. Pentru mulți dintre aceștia, jucătorii echipei naționale sunt adevărați eroi. Și iată că își merită acest rol, venind în sprijinul copiilor care au nevoie de ei. Performanța în sport este un motiv de mândrie și dă speranță celor care privesc la televizor sau din tribune, iar Asociația Telefonul Copilului luptă pentru dreptul fiecărui copil de a fi fericit. Mulțumim Federației Române de Fotbal pentru această inițiativă cu un impact social enorm”, a declarat Cătălina Surcel, Director Executiv, Asociația Telefonul Copilului.

De la înființare, Asociația Telefonul Copilului a înregistrat peste 2,2 milioane de apeluri, din care 61.596 de cazuri au necesitat intervenția instituțiilor abilitate.

Creația și implementarea aparțin agenției de comunicare Geometry Global Bucharest.  Agenția sprijină din decembrie 2014 acțiunile Asociației Telefonul Copilului și din septembrie 2015,  se ocupă de comunicarea și implementarea proiectelor FRF dedicate dezvoltării fotbalului de bază din România.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu