Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



luni, 17 iulie 2023

PESTE 6.700 DE APELURI S.N.U.A.U. 112, GESTIONATE DE POLIȚIȘTII DIN CARAȘ-SEVERIN, ÎN PRIMA JUMĂTATE A ANULUI


 În primele 6 luni ale acestui an, prin Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgenţă – 112, au fost efectuate 6.775 de sesizări sau solicitări către Inspectoratul de Poliţie Judeţean Caraş-Severin, cu 0,3% mai puține decât în aceeași perioadă a anului trecut.

Dintre acestea, cele mai multe, respectiv 4.127 de apeluri, au fost efectuate din mediul urban, iar din mediul rural, inclusiv din trafic, au fost efectuate peste 2.500 de apeluri 112. 

De asemenea, se constată că cele mai multe apeluri pe zi din săptămână au fost efectuate sâmbăta, 41 de apeluri în medie, spre deosebire de 2022 când cele mai multe apeluri pe zi din săptămână au fost primite în zilele de vineri.

În ceea ce privește intervalul orar, cele mai multe apeluri 112 au fost înregistrate vinerea și duminica, între orele 19.00-20.00, iar ora în care au fost primite cele mai multe apeluri de la persoane aflate în trafic este 13.00-14.00.

În ceea ce priveşte natura sesizărilor, în anul 2023, ca ponderi, majoritatea apelanților sesizează: accidente rutiere și alte evenimente rutiere, agresiuni, furturi și violență domestică, aceste genuri de sesizări reprezentând 56,4% din totalul apelurilor efectuate prin SNUAU 112.

În această perioadă a crescut numărul apelurilor care nu se confirmă, cu aproximativ 12%, fiind primite 2.651 astfel de apeluri.

De precizat este faptul că numărul apelurilor care nu se confirmă reprezintă peste 39% din totalul apelurilor primite prin SNUAU 112, iar polițiștii au aplicat 2.316 sancțiuni contravenționale conform OUG 34/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului național unic pentru apeluri de urgență.

De asemenea, a crescut cu peste 9% (630 de apeluri) numărul apelurilor efectuate de persoane anonime, 6,2% din totalul apelurilor fiind anonime, iar 210 apeluri (3,1%) au fost apeluri non-urgente.

Au fost primite și 22 de apeluri abuzive, în urma cărora au fost aplicate sancțiuni contravenționale în valoare totală de 43.000 de lei.

Exemple de apeluri primite prin SNUAU 112, efectuate în mod nejustificat:

La data 15 iunie, doi apelanți, unul din Bocșa și altul din Oravița, au apelat SNUAU 112 pentru a sesiza primul, că un polițist lucrează, iar al doilea că nu este respectat, fără a preciza de către cine, apoi și-a închis telefonul. Aceștia au fost identificați și sancționați contravențional. 

Tot în luna iunie, o femeie a apelat SNUAU 112 pentru ca Poliția să-l împiedice pe soțul ei să plece de acasă. Femeia nu a fost sancționată contravențional, a fost în schimb consiliată de polițiști.

În data 3 mai, doi bărbați din Sichevița au anunțat prin 112 că sunt apelați în fiecare noapte de SNUAU 112. Ambii au fost sancționați contravențional, conform legii. 

Legislația din România prevede că „alertarea falsă a agenţiilor specializate de intervenţie, se pedepsește cu amendă de la 2.000 lei la 4.000 lei sau prestarea de la 200 de ore la 400 de ore de activităţi în folosul comunităţii. De asemenea, apelarea abuzivă a numărului unic de urgenţe poate fi sancţionată cu amendă între 1.000 şi 2.000 de lei sau cu până la 200 de ore de muncă în folosul comunităţii.

Reamintim că apelarea nejustificată a numărului 112 poate costa viața unei persoane aflate în pericol. În timp ce operatorul se ocupă de un apel non-urgent, pe linie poate aștepta o persoană care are într-adevăr nevoie de ajutor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu