Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



marți, 11 februarie 2020

PRbeta celebrează 10 ani de educație în comunicare


În 14 și 15 mai comunitatea oamenilor interesați de marketing, relații publice și publicitate sărbătorește, la Timișoara, cea de a 10-a ediție a conferinței PRbeta, eveniment apărut cu scopul de a contribui, în mod activ, la educarea pieței de comunicare din vestul țării. În cele două zile de eveniment, în oraș vor fi prezenți reprezentanți ai unora dintre cele mai mari
companii și agenții de comunicare din țară, dar și specialiști care activează în companiile din oraș, profesori, studenți și liber profesioniști.

Comunicarea este o parte esențială a vieților noastre. Este pânza invizibilă care leagă societatea. Ne conturează percepția asupra lumii în care trăim, atât la nivel profesional, cât și la nivel personal. De aceea, o comunicare mai bună înseamnă o lume mai bună și, de 10 ediții, PRbeta încearcă să contribuie la asta.

”Începând cu această ediție, evenimentul nostru devine mai mult decât o conferință, primind valențe de festival. Aducem modificări de structură și lucrăm la o serie de activități conexe, care să îmbunătățească experiența participanților, oferindu-le varietate, fără a pierde din vedere importanța informațiilor relevante pe care aceștia le dobândesc an de an.”, detaliază Cristina Puțan, Managing Director al PRbeta Agency.

Astfel, la PRbeta 10, speakerii vor explora evoluția educației în comunicare în ultimii zece ani, din diferite perspective. Profesori, specialiști în comunicare din agențiile de top din România, reprezentați ai departamentelor de marketing și PR, jurnaliști de renume, influenceri, dar și alți specialiști din domeniu vor discuta despre evoluția comunicării, trenduri din domeniu, campanii creative și metode eficiente prin care brandurile pot interacționa cu comunitățile lor.

În cele două zile de eveniment vor avea loc discuții cu specialiști și profesori, interviuri, ateliere creative,  activități interactive și sesiuni de networking. Alexandra Radu (Rogalski Damaschin), Alexandru Negrea (Social Smarts), Tudor Galoș (Tudor Galos Consulting), Alexandru Ciucă (Star-Cast.ro), Ruxandra Micșunescu (Line Agency) și Corina Sîrb (Universitatea de Vest din Timișoara) sunt doar câțiva dintre cei care vor vorbi despre Educația în comunicare. Periodic, organizatorii vor anunța noi specialiști care vor vorbi în cadrul PRbeta 10.
Biletele Early Bird, la prețul de 119 lei, se găsesc pe site-ul evenimentului https://prbeta.ro/conferinta/, unde puteți afla mai multe detalii despre cei care vor vorbi la PRbeta 10 și, în curând, ce activități speciale pregătesc organizatorii.
PRbeta Agency este agenția timișoreană de relații publice şi organizare de eveniment care deține în portofoliu câteva sute de proiecte regionale și naționale, desfășurate împreună cu diverse branduri mai mari sau mai mici. Agenția se implică, în mod activ, în educația tinerilor care vor să învețe lucruri aplicate despre comunicare și relații publice, organizând conferințe, workshop-uri, cursuri și stagii de practică dedicate acestora.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu