Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



sâmbătă, 28 decembrie 2019

Sărbători în siguranță


Polițiștii au fost la datorie în număr mare pentru siguranța comunității.
În cele trei zile de Crăciun, peste 360 de polițiști și aproape 30 de jandarmi au acționat pentru menținerea ordinii publice pe raza întregului județ.

Patrulele de ordine și siguranță publică au intervenit în ultimele 72 de ore la 124 de sesizări din partea cetățenilor, dintre care 89 primite prin SNUAU 112.

În cadrul acțiunilor desfășurate au fost aplicate peste 220 de sancțiuni contravenționale, în valoare de aproximativ 76.600 de lei și au fost confiscate bunuri, constând în produse alimentare și material lemnos.

Pentru abaterile la regimul circulației pe drumurile publice polițiștii rutieri au  aplicat 170 de sancțiuni contravenționale, în valoare totală de aproximativ 57.000 de lei.

De asemenea, au fost reținute în vederea suspendării 14 permise de conducere, 2 pentru conducere sub influența alcoolului, 3 pentru viteză excesivă, iar restul p
entru alte abateri, și au retrase 2 certificate de înmatriculare.

În aceeași perioadă, au fost sesizate 34 de infracțiuni, dintre care 5 la regimul circulației rutiere.

În ceea ce privește accidentele rutiere, polițiștii au acționat în permanență pentru prevenirea și combaterea principalelor cauze generatoare, în aceste zile fiind înregistrat un singur accident grav, soldat cu vătămarea corporală a unei persoane.

În perioada următoare, polițiștii cărășeni vor continua și vor  intensifica acțiunile desfășurate pentru asigurarea climatului de ordine și siguranță publică în județ.


Ieri, 27 decembrie, în jurul orei 22.48, Poliția orașului Oravița a fost sesizată cu privire la un incendiu izbucnit într-un bloc de locuințe de pe raza orașului.

La fața locului s-au deplasat echipaje de poliție și pompieri, incendiul fiind localizat și stins de pompierii militari, fără a fi înregistrate victime omenești și fără a exista pericolul extinderii la alte locuințe.

Din primele verificări, polițiștii au stabilit că fiul persoanei vătămate, un tânăr de 28 de ani, în urma unor discuții contradictorii cu aceasta, ar fi aprins mai multe hârtii, focul propagându-se în întreaga locuință și provocând distrugerea mai multor bunuri.

În cauză s-a întocmit dosar penal și se continuă cercetările sub aspectul săvârșirii infracțiunii de distrugere prin incendiere.
Comunicat

Un comentariu:

  1. Când l-am găsit pe doctorul Ogume, aveam nevoie disperată de a-mi readuce fostul iubit. M-a lăsat pentru o altă femeie. S-a întâmplat atât de repede și nu am avut niciun cuvânt de spus în situație. Doar m-a aruncat după 3 ani fără nicio explicație. L-am contactat pe dr. Ogume prin contactul său și mi-a spus ce trebuie să fac înainte să mă ajute și am făcut ceea ce mi-a spus, după ce i-am oferit ceea ce dorea, a aruncat o vrajă de dragoste care să ne ajute să ne întoarcem împreună. La scurt timp după ce și-a făcut vraja, prietenul meu a început să-mi trimită mesaje din nou și m-a simțit oribil pentru ceea ce mi-a trecut. El a spus că eu sunt cea mai importantă persoană din viața lui și știe asta acum. Ne-am mutat împreună și el a fost mai deschis pentru mine decât înainte și a început să petreacă mai mult timp cu mine decât înainte. De când m-a ajutat Dr. Ogume, partenerul meu este foarte stabil, credincios și mai aproape de mine decât înainte. Recomand pe dr. Ogume oricui are nevoie de ajutor. E-mail: ogumenspellcaster@gmail.com. Sunați-l sau adăugați-l pe whatsapp prin: +2348069032895

    RăspundețiȘtergere