Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



marți, 24 decembrie 2019

Tot mai multe incendii în Caraș-Severin

 Ieri, în jurul orelor 15.05, prin apel 112, s-a anunțat un incendiu la o casa din localitatea
Tarnova. Se deplaseaza de urgenta 2 echipaje de pompieri cu 2 autospeciale de stingere cu apa si spuma, un echipaj SMURD cu 3 subofiteri si o autospeciala de prima interventie, toate din cadrul Detasamentului de Pompieri Resita.  
 Pompierii au intervenit de urgenta si au reusit sa localizeze incendiul care se manifesta cu flacara la o anexa a gospodariei (bucataria de vara).   
Nu s-au inregistrat victime omenesti, doar pagube materiale: au fost afectati aprox. 50 mp de casa (2 dormitoare, 1 bucatarie, o parte din acoperisul casei).                
Cauza probabila a incendiului - flacara deschisa nesupraveheata, picaturi de grasime scurse pe focul din afumatoare.


  • Pompierii militari din cadrul Garzii de Interventie nr. 2 Bozovici si ai Punctului de Lucru Herculane, intervin de urgenta cu 2 echipaje de pompieri cu 2 autospeciale de stingere cu apa si spuma, la un incendiu ce a cuprins doua case situate in localitarea Iablonita. incendiul a fost anuntat in jurul orelor 17.30, prin apel 112.        

  Incendiul se manifesta cu flacara deschisa la 3 case lipite si au fost directionate in sprijin alte echipaje de pompieri. in total sunt 5 echipaje de pompieri de la Garda Interventie Bozovici, Punctul de Lucru Herculane, Sectia de Pompieri Oravita si Detasamentul de Pompieri Caransebes. in total actioneaza 22 subofiteri si un ofiter grupa operativa care actioneaza pentru stingerea incendiului si un echipaj SMURD.

 Dupa aproape 3 ore de lupta cu focul, pompierii au reusit sa localizeze si sa lichideze incendiul.            
Nu mai exista pericolul de propagare a incendiului si la alte locuinte.           
Nu s-au inregistrat victime, doar pagube materiale (3 case afectate de incendiu, dintre care una avea si un magazin) si a patra casa, afectata partial.                  C
auza incendiului va fi stabilita ulterior, in urma cercetarilor.



  • In urma unui apel 112, primit in jurul orelor 04.00, pompieri militari din cadrul Detasamentului de pompieri Caransebes, intervin de urgenta pentru stingerea unui incendiu la o casa din loc. Delinesti. La locul interventiei s-a deplasat de urgenta si o autospeciala cisterna de alimentare cu apa cu 2 subofiteri din cadrul Detasamentului de Pompieri Resita. Pompierii au reusit sa localizeze incendiul si actioneaza in continuare pentru lichidarea lui in totalitate.   Arde o camera in spatele casei, o anexa a casei.

 In jurul orelor 08.00, pompierii militari au reusit sa lichideze incendiul in totalitate.          Nu s-au inregistrat victime, doar pagube materiale.     A fost afectata baia unei case, care a fost distrusa de incendiu, cu tot mobilierul care se afla in ea, restul casei fiind salvata de la incendiu.    De asemenea a fost afectat un imobil invecinat, arzand aprox. 8 mp din acoperisul acestuia.          Pagubele totale au fost de aprox. 40.000 lei, pompierii reusind sa salveze bunuri de aprox. 170.000 lei.         
 Cauza probabila a incendiului : cos fum deteriorat, jar, scantei care au aprins acoperisul imobilului.


ISU CARAS-SEVERIN

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu