Agenția Națională de Administrare Fiscală continuă
acțiunile de susținere a contribuabililor în vederea conformării la plata
obligațiilor fiscale și le reamintește
celor care înregistrează obligații fiscale principale restante, la data de
31.12.2018, că pot beneficia, în condițiile reglementate de O.G. nr. 6/2019, de
o serie de facilități fiscale. Una dintre ele este sub forma anulării, în totalitate, a obligațiilor accesorii, sens în care
menționăm că până la data de
03.12.2019 au depus
notificări/cereri de anulare a obligațiilor accesorii un număr de 46.480 contribuabili.
Astfel, pentru accesarea facilității
fiscale constând în anularea obligațiilor accesorii, precizăm că, până la data
de 16.12.2019, inclusiv, trebuie să fie respectate condițiile impuse de lege,
respectiv achitarea obligațiilor bugetare principale cu scadențe până la
31.12.2018, precum și a obligațiilor bugetare principale și accesorii cu
termene de plată între 01.01.2019 și 16.12.2019.
Anularea obligațiilor accesorii nu
este conditionată de depunerea notificării privind intenția de a beneficia de
această facilitate fiscală, însă este obligatoriu să fie depusă, până la data
de 16.12.2019, inclusiv, o cerere în acest sens, la organele fiscale
competente.
Eficiența accesării unei astfel
de facilități, constă în aceea că, prin achitarea voluntară a obligațiilor
bugetare principale restante la 31.12.2018, precum și a obligațiilor bugetare
principale și accesorii cu termene de plată între 01.01.2019 și 15.12.2019, se
pot anula obligațiile accesorii aferente obligațiilor bugetare principale
restante la 31.12.2018. În caz contrar, se vor continua măsurile de executare
silită asupra tuturor veniturilor și bunurilor deținute de contribuabili pentru
recuperarea acestor obligații.
Cererea de anulare a obligațiilor de plată accesorii poate fi depusă și
fără a fi necesară deplasarea contribuabilului la organul fiscal compentent,
respectiv prin intermediul serviciului
”Spațiul privat virtual”.
Administrația fiscală asigură în continuare
contribuabilii de întreaga disponibilitate pentru o mai bună informare privind
accesarea acestei facilități fiscale.
Informaţii suplimentare se pot obţine utilizând
Formularul de contact disponibil pe pagina de Internet www.anaf.ro şi telefonic, prin contactarea Serviciului de asistenţă telefonică a contribuabililor
– Call-center, la nr. de telefon 031.403.91.60.
Serviciul comunicare, relații publice și mass media
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu