Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



joi, 4 iulie 2019

Durata incidentelor de securitate în telecomunicații scade semnificativ, deși numărul acestora înregistrează o tendință de creștere


Datele raportate arată că dacă în 2017, în medie, un incident de securitate era rezolvat în mai bine de 8 ore, anul trecut operatorii au reușit să reducă timpii de soluționare a incidentelor până la o medie de 5 ore. Pe de altă parte, numărul incidentelor de securitate a crescut cu 66% față de 2017 , a
declarat Sorin Grindeanu, președintele ANCOM.
Conexiuni afectate
Conform cifrelor raportate de către furnizorii de servicii de telecomunicații privind incidentele care au afectat securitatea și integritatea rețelelor și serviciilor de comunicații electronice, în 2018 s-au înregistrat 556 de incidente cu impact semnificativ asupra securității și integrității rețelelor și serviciilor de comunicații electronice, în creștere cu 66% față de 2017. Acestea au afectat, în total, aproape 15 milioane de conexiuni. Cele mai multe conexiuni afectate de incidentele semnificative sunt cele de telefonie mobilă și SMS (peste 7,6 milioane de conexiuni), urmate de serviciile de internet mobil (peste 4,7 milioane de conexiuni), telefonie fixă (peste 1 milion de conexiuni) și internet fix (aproximativ 1 milion de conexiuni), cele mai puțin afectate fiind cele de retransmisie a programelor audiovizuale (aproximativ 438 de mii de conexiuni).
Potrivit raportărilor, anul trecut un incident cu impact semnificativ asupra securității și integrității rețelelor și serviciilor de comunicații electronice a afectat în medie 24.252 de conexiuni, numărul fiind în scădere față de 2017, când au fost înregistrate în medie 29.755 de conexiuni afectate de un incident.
Dacă în 2017 durata medie a unui incident semnificativ a fost de 8 ore și 49 de minute, iar durata totală a incidentelor de 2.945 de ore, în 2018 s-a constatat o ușoară îmbunătățire, durata medie a unui incident scăzând la 5 ore și 3 minute. Astfel, și durata totală a incidentelor a scăzut la 2.808 ore.
Distribuția geografică
Constanța a fost cel mai afectat județ cu 64 de incidente, urmat de Dolj, unde s-au înregistrat 57 incidente, Teleorman cu 55 incidente și Olt unde au avut loc 54 incidente. Pe de altă parte, județele cel mai puțin afectate au fost Ialomița (9 incidente), Bihor și Sălaj (câte 11 incidente). Un număr de 166 de incidente au avut impact asupra a cel puțin două județe.
Cauzele incidentelor
Conform datelor furnizate de către operatori, anul trecut, cele mai multe incidente (86%) au fost cauzate de factori externi (ex. întreruperea alimentării cu energie electrică, probleme legate de funcționarea unor echipamente sau distrugerea din cauze necunoscute a fibrei optice). Numărul incidentelor provocate de o cauză externă/parte terță aproape s-a dublat, urcând de la 243 (în 2017) la 477 (în 2018).
14% dintre incidente au fost determinate de erori de sistem (software sau hardware),  fenomene naturale (ex. ninsori și furtuni care au afectat diferite echipamente) și acțiuni rău intenționate (ex. cablu de fibră optică vandalizat).
Raportul ANCOM
Raportul ANCOM privind incidentele semnificative care au afectat securitatea și integritatea rețelelor și serviciilor de comunicații electronice în anul 2018 a fost realizat pe baza informațiilor puse la dispoziție de către furnizori. Autoritatea colectează aceste date în baza Deciziei nr. 512/2013, prin care furnizorii au obligația de a notifica ANCOM cu privire la incidentele cu impact semnificativ asupra securității şi integrităţii reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice, adică a acelor incidente care au afectat un număr mai mare de 5.000 de conexiuni timp de cel puţin o oră. 
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin  promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitaţi www.ancom.org.ro şi www.portabilitate.ro. Pentru a compara ofertele de telefonie şi internet, intraţi pe www.veritel.ro.



COMUNICAT DE PRESĂ

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu