„Datele raportate arată că dacă în
2017, în medie, un incident de securitate era rezolvat în mai bine de 8 ore,
anul trecut operatorii au reușit să reducă timpii de soluționare a incidentelor
până la o medie de 5 ore. Pe de altă parte, numărul incidentelor de securitate
a crescut cu 66% față de 2017 ”, a
declarat Sorin Grindeanu, președintele ANCOM.
Conexiuni
afectate
Conform cifrelor raportate de către furnizorii de servicii de
telecomunicații privind incidentele care au afectat securitatea și integritatea
rețelelor și serviciilor de comunicații electronice, în 2018 s-au înregistrat
556 de incidente cu impact semnificativ asupra securității și integrității
rețelelor și serviciilor de comunicații electronice, în creștere cu 66% față de
2017. Acestea au afectat, în total, aproape 15 milioane de conexiuni. Cele mai
multe conexiuni afectate de incidentele semnificative sunt cele de telefonie
mobilă și SMS (peste 7,6 milioane de conexiuni), urmate de serviciile de
internet mobil (peste 4,7 milioane de conexiuni), telefonie fixă (peste 1
milion de conexiuni) și internet fix (aproximativ 1 milion de conexiuni), cele
mai puțin afectate fiind cele de retransmisie a programelor audiovizuale
(aproximativ 438 de mii de conexiuni).
Potrivit raportărilor,
anul trecut un incident cu impact semnificativ asupra securității și
integrității rețelelor și serviciilor de comunicații electronice a afectat în
medie 24.252 de conexiuni, numărul fiind în scădere față de 2017, când au fost
înregistrate în medie 29.755 de conexiuni afectate de un incident.
Dacă în 2017 durata
medie a unui incident semnificativ a fost de 8 ore și 49 de minute, iar durata
totală a incidentelor de 2.945 de ore, în 2018 s-a constatat o ușoară
îmbunătățire, durata medie a unui incident scăzând la 5 ore și 3 minute.
Astfel, și durata totală a incidentelor a scăzut la 2.808 ore.
Distribuția
geografică
Constanța a fost cel
mai afectat județ cu 64 de incidente, urmat de Dolj, unde s-au înregistrat 57
incidente, Teleorman cu 55 incidente și Olt unde au avut loc 54 incidente. Pe
de altă parte, județele cel mai puțin afectate au fost Ialomița (9 incidente),
Bihor și Sălaj (câte 11 incidente). Un număr de 166 de incidente au avut impact
asupra a cel puțin două județe.
Cauzele
incidentelor
Conform datelor
furnizate de către operatori, anul trecut, cele mai multe incidente (86%) au
fost cauzate de factori externi (ex. întreruperea alimentării cu energie
electrică, probleme legate de funcționarea unor echipamente sau distrugerea din
cauze necunoscute a fibrei optice). Numărul incidentelor provocate de o cauză
externă/parte terță aproape s-a dublat, urcând de la 243 (în 2017) la 477 (în
2018).
14% dintre incidente au
fost determinate de erori de sistem (software sau hardware), fenomene naturale (ex. ninsori și furtuni
care au afectat diferite echipamente) și acțiuni rău intenționate (ex. cablu de
fibră optică vandalizat).
Raportul
ANCOM
Raportul ANCOM privind
incidentele semnificative care au afectat securitatea și integritatea rețelelor
și serviciilor de comunicații electronice în anul 2018 a fost realizat pe baza informațiilor puse la dispoziție de către furnizori.
Autoritatea colectează aceste date în baza Deciziei nr. 512/2013, prin care furnizorii
au obligația de a notifica ANCOM cu privire la incidentele cu impact
semnificativ asupra securității şi integrităţii reţelelor şi serviciilor de
comunicaţii electronice, adică a acelor incidente care au afectat un număr mai
mare de 5.000 de conexiuni timp de cel puţin o oră.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în
Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care protejează interesele
utilizatorilor de comunicaţii din România, prin
promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor
limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei.
Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitaţi www.ancom.org.ro şi www.portabilitate.ro. Pentru a compara ofertele de
telefonie şi internet, intraţi pe www.veritel.ro.
COMUNICAT DE PRESĂ
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu