Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



vineri, 12 iulie 2019

Fermierii mici au la dispoziţie varianta finală a ghidului pentru obţinerea unei finanţări nerambursabile de 15.000 de euro prin PNDR 2020


Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale a publicat versiunea finală a Ghidului solicitantului pentru dezvoltarea fermelor mici (submăsura 6.3) din cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Rurală 2014 - 2020 (PNDR 2020).

Ghidul publicat astăzi pe
pagina oficială de internet a Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale, www.afir.info, la secţiunea Investiţii PNDR, este valabil pentru sesiunea de primire a cererilor de finanţare care se va deschide. 

'Versiunea finală a ghidului solicitantului este deja disponibilă pe site-ul AFIR în vederea pregătirii documentaţiei de solicitare a fondurilor europene acordate pentru finanţarea fermelor mici. Sesiunea pentru depunerea proiectelor va fi lansată în cursul acestei luni, conform calendarului stabilit în cadrul Comitetului de Monitorizare pentru PNDR. Avem la dispoziţie o alocare de aproximativ 46 de milioane de euro pentru această sesiune, sumă care, din păcate, este insuficientă pentru numărul foarte mare de potenţiali beneficiari care ar dori să acceseze aceste fonduri pentru a-şi dezvolta fermele. Din informaţiile pe care le avem, la nivelul fiecărui judeţ sunt foarte multe proiecte care aşteaptă să fie depuse, fapt ce ne demonstrează că există atât o dorinţă foarte mare de a învesti în agricultură românească, cât şi o nevoie, şi mai mare, de finanţare a acestui sector', a menţionat Directorul general al AFIR, Adrian CHESNOIU.

Micii fermieri pot primi prin intermediul submăsurii 6.3 'Sprijin pentru dezvoltarea fermelor mici' finanţare nerambursabilă în procent de 100% în valoare de 15.000 euro. Această sumă de bani se acordă în două tranşe: 75% din cuantumul sprijinului la primirea deciziei de finanţare şi 25% din cuantumul sprijinului în momentul în care finalizează obiectivele propuse printr-un plan de afaceri.

Cheltuielile propuse prin Planul de afaceri, inclusiv capitalul de lucru, achiziţia de teren sau material biologic, efectuare de studii, precum cel pentru sectorul pomicol, sau cel privind potenţialul agricol, precum şi activităţile relevante pentru implementarea corectă a Planului de afaceri aprobat, pot fi eligibile atâta timp cât susţin obiectivele propuse pentru dezvoltarea fermei.

Submăsura 6.3 din PNDR 2020 a beneficiat de o atenţie foarte mare din partea solicitanţilor de fonduri, fiind una dintre cele mai accesate. Până în acest moment, AFIR a finanţat efectiv 26.859 de ferme mici, în valoare de peste 203 milioane euro din care 2.209 proiecte, în valoare de peste 33 de milioane de euro, vizează zona montană.

Plăţile făcute de AFIR în conturile micilor fermieri, până în acest moment, au depăşit 154 de milioane de euro.

Direcţia Relaţii Publice, Biroul de Presă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu