ANCOM: Înainte de a solicita încetarea unui contract încheiat cu un furnizor de servicii de telefonie, internet sau televiziune, utilizatorii sunt sfătuiți să verifice condițiile de încetare din respectivul contract.
Încetarea contractului la cererea utilizatorului
În primul rând, atunci când solicită încetarea
contractului încheiat cu un furnizor de servicii de comunicații electronice, utilizatorul
trebuie să țină cont de câteva aspecte, pe care trebuie să le găsească menționate
în contract:
ü dacă a expirat perioada contractuală iniţială;
ü ce penalități i se aplică dacă solicită încetarea contractului, iar perioada
inițială nu a expirat;
ü termenul şi modalităţile în care poate depune o cerere de încetare a
contractului, precum și termenul în care este operată efectiv încetarea
contractului (de exemplu, 30 de zile de la data depunerii cererii de către
utilizator).
Unii furnizori oferă
posibilitatea ca solicitarea de încetare a contractului să fie adresată și telefonic.
Cu toate acestea, este mai sigur dacă cererea va fi făcută în scris și transmisă
prin poştă, cu confirmare de primire, sau dacă va fi depusă la un punct de
lucru/magazin al furnizorului, iar utilizatorul va cere și va primi un număr de
înregistrare. De asemenea, trebuie luat în calcul şi faptul că, de regulă,
furnizorii condiţionează procesarea cererii de încetare de returnarea
echipamentelor oferite în custodie/chirie şi de plata unor eventuale datorii.
Obligațiile furnizorilor
În plus față de informațiile prevăzute în
contractele încheiate cu utilizatorii, furnizorii de servicii de telefonie,
internet și televiziune de pe piața din România sunt obligați să publice pe
site-urile proprii:
ü informații legate de încetarea contractelor
încheiate cu utilizatorii, respectând, astfel, Decizia ANCOM nr.158/2015 privind obligațiile
de informare a utilizatorilor finali;
ü informații privind demersurile pe care utilizatorii trebuie să le facă pentru a obține încetarea
contractului;
ü adresa de e-mail, adresa poștală și numărul de telefon/fax, la care
utilizatorul poate transmite cererea de încetare a contractului;
ü formulare/cereri-tip, dacă se solicită
completarea acestora, precum și informații legate de modalitățile prin care
utilizatorii pot intra în posesia lor, dacă este cazul;
ü informații legate de penalitățile care pot fi aplicate
în cazul încetării anticipate a contractului, dacă astfel de penalități sunt
percepute.
Potrivit Deciziei ANCOM nr.158/2015, toate informațiile
destinate utilizatorilor trebuie să se regăsească pe site-urile furnizorilor
într-un loc ușor accesibil, prezentate într-un mod vizibil și bine structurat.
Reclamații
ANCOM poate lua măsuri dacă furnizorul nu a prevăzut în contract sau pe
pagina sa de internet informații legate de încetarea contractelor. Sesizările
pot fi trimise aici.
În cazul în care un furnizor nu dă curs cererii de încetare a contractului,
utilizatorii se pot adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.
Secţiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM pune la
dispoziţia utilizatorilor informații utile despre serviciile de comunicaţii
electronice (telefonie, internet şi televiziune) şi serviciile poştale, pentru
a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor servicii. Informațiile se referă
în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea
serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus,
utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin
telefon sau serviciile de acces la internet.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare
în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care protejează interesele
utilizatorilor de comunicaţii din România, prin
promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor
limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei.
Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitaţi www.ancom.org.ro şi www.portabilitate.ro. Pentru a
compara ofertele de telefonie şi internet, intraţi pe www.veritel.ro.
COMUNICAT
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu