Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



sâmbătă, 13 iulie 2019

Evită cheltuielile mari la utilizarea internetului în roaming. Fii atent la avertizările primite de la operatorul tău privind atingerea plafonului de 50 de euro!



Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) readuce în atenția utilizatorilor care călătoresc în străinătate faptul că au dreptul să beneficieze de un „plafon” la utilizarea serviciului de internet mobil în roaming.
Operatorii au obligația să restricționeze accesul la serviciile de internet mobil în roaming atunci când costul suplimentar înregistrat ca urmare a utilizării acestui serviciu ajunge la 50 de euro/lună (fără TVA) dacă utilizatorii nu au optat explicit pentru un alt plafon din ofertele comerciale ale furnizorilor sau dacă nu au renunțat în mod expres la aplicarea plafonului implicit.

Cum se aplică plafonul  

Operatorii au obligația să avertizeze utilizatorii, prin intermediul unor mesaje-text, email-uri sau ferestre pop-up, atunci când consumul cumulat de date (MB/GB) în roaming internațional a atins 80% din plafonul stabilit (de exemplu, când se înregistrează un cost suplimentar de 40 Euro, fără TVA, în cazul stabilirii unui plafon de 50 euro), precum și atunci când plafonul a fost atins. În cadrul acestor notificări, furnizorii trebuie să indice și procedura pe care trebuie să o urmeze utilizatorii pentru a solicita continuarea/reluarea furnizării serviciului de acces la internet în roaming. După ce furnizorul a transmis a doua notificare, acesta are obligația să sisteze imediat furnizarea și facturarea internetului în roaming internațional, dacă utilizatorii nu și-au transmis acordul expres pentru continuarea sau reluarea prestării acestui serviciu.  
De regulă, operatorii transmit aceste notificări prin SMS, iar dacă utilizatorii doresc să folosească în continuare serviciul de internet în roaming trebuie să răspundă prin transmiterea unui SMS cu textul „DA”.

Unde se aplică plafonul
Regulile privind stabilirea plafoanelor pentru utilizarea serviciului de internet în roaming se aplică atât în statele din Uniunea Europeană (UE), cât și în afara UE, cu condiția ca, în afara UE, operatorul rețelei din țara vizitată să permită furnizorului de roaming să monitorizeze în timp real utilizarea serviciilor de către clientul său. Dacă aplicarea plafonului nu este posibilă din punct de vedere tehnic, utilizatorii trebuie să fie avertizați în prealabil.
În statele membre ale Spațiului Economic European (SEE), utilizatorii pot folosi resursele naționale incluse în planurile tarifare și în roaming, ceea ce face mai puțin probabilă înregistrarea involuntară a unui cost suplimentar în valoare de 50 de euro.
Costurile provenite din utilizarea serviciilor de internet în roaming în țări din afara SEE (de exemplu, Turcia) sunt de regulă ridicate, plafonul financiar implicit putând fi atins imediat după conectarea la rețeaua vizitată, în cadrul unei singure sesiuni. Când își exprimă acordul pentru continuarea sau reluarea furnizării serviciilor după ce au fost avertizați de furnizor că au atins plafonul, utilizatorii își asumă realizarea unui cost mai mare decât valoarea acestuia, plafonul financiar obligatoriu fiind dezactivat pentru respectiva lună de facturare.

Atenție la utilizarea serviciului de internet în zonele de graniță dintre țările UE și non-UE
În zonele de graniță este posibilă conectarea automată la o rețea dintr-un stat vecin, chiar dacă utilizatorii nu se află efectiv pe teritoriul acelui stat. De exemplu, un utilizator care este în Italia, la granița cu Elveția, se poate conecta automat la o rețea din Elveția. În acest caz, va primi un mesaj informativ cu tarifele aplicabile serviciilor de roaming din Elveția și va trebui să aibă în vedere că, fiind conectat la o rețea din afara UE, tarifele sunt mai mari, deci este posibil să atingă mai repede plafonul financiar de 50 de euro, fără TVA.
Mai multe informaţii privind utilizarea şi costurile serviciului de roaming sunt disponibile pe pagina de internet a Autorității, aici.

Reclamații
Dacă nu au primit mesajele de informare de la furnizor, în condițiile în care aveau plafonul de roaming activat, sau acesta nu a sistat furnizarea internetului în roaming după atingerea plafonului, deși nu și-au exprimat acordul pentru continuarea furnizării serviciului, utilizatorii se pot adresa ANCOM aici.

Secţiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor informații utile despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi televiziune) şi serviciile poştale, pentru a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor servicii. Informațiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin  promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitaţi www.ancom.org.ro şi www.portabilitate.ro. Pentru a compara ofertele de telefonie şi internet, intraţi pe www.veritel.ro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu