Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



miercuri, 23 noiembrie 2016

Festivalul Internațional de umor”Mircea Cavadia”

Primăria Municipiului Reșița și Consiliul Local
și
Academia Popa’s - Școala de Caricatură Românească
în parteneriat cu
Liceul de Arte ”Sabin Păuța”,  Casa de Cultură a Sindicatelor,  Teatrul de Vest,
Asociația Caricaturiștilor din România și Uniunea Epigramiștilor din România

organizează în 25 noiembrie 2016, la Reșița

Festivalul Internațional de umor”Mircea Cavadia”

Ora 14:00 – Preambul. Ateliere de caricatură - cursuri de iniţiere în caricatură destinate elevilor (holul etajului I al Casei de Cultură a Sindicatelor) 
Ora 15:15Festivitatea de deschidere, sala de expoziții ”Horațiu Vornica” a Casei de Cultură a Sindicatelor Reșița. Alocuțiuni: Ioan Popa, Ștefan Popa-Popa’s, Marcel Vela, Gertruda Steiner.

Ora 15:30                                Secțiunea 1
-         Evocări ale personalității scriitorului Mircea Cavadia; prezintă Gheorghe Jurma, Ada D. Cruceanu, Octavian Doclin.
-         Monolog ”Amintiri din viața mea” (dramatizare după un capitol din volumul ”Unșpe” de Mircea Cavadia), în interpretarea actorului Dan Mirea, de la Teatrul de Vest.
-         Duel prietenesc între epigramiști și generații: Ananie Gagniuc (Constanța), Mihai Frunză (Brăila), George Corbu (București), Elis Râpeanu (București), Ionuț Daniel Țucă (Constanța) și elevii liceelor teoretice din Reșița.

Ora 17:30                                Secțiunea 2
          – Salonul internațional de caricatură prezentat de maestrul Ștefan Popa- Popa’s.
       Caricaturi pentru publicul reșițean realizate de către maeștrii Ștefan Popa - Popa’s și Eugen Mirea (București) în colaborare cu elevii Liceului de Arte “Sabin Păuța”.
Ora 19:30 – Festivitatea de premiere a celor mai reușite caricaturi executate de elevi și lansarea Concursului de epigrame pentru 2017
Ora 20:00Închiderea festivalului.


 Primăria Municipiului Reșița și Consiliul Local alături de Academia Popa’s-Școala de Caricatură Românească organizează a doua ediție a Festivalului Internațional de Umor Mircea Cavadia, care va avea loc vineri, 25 noiembrie 2016, începând cu ora 15:15, în sala expozițională Horațiu Vornica a Casei de Cultură a Sindicatelor Reșița, etajul I.
Evenimentul va cuprinde mai multe momente: recital de epigrame (Ananie Gagniuc, Mihai Frunză, George Corbu, Elis Râpeanu, Ionuţ Daniel Ţucă), ateliere de iniţiere în caricatură destinate elevilor din şcolile reşiţene sub coordonarea maeștrilor în caricatură  Ștefan Popa Popa’s și Eugen Mirea, realizarea de portrete gratuite pentru publicul larg, precum și o expoziţie de caricaturi semnate de artiști internaționali.
Festivalul este închinat memoriei scriitorului și publici Mircea Cavadia, personalitate a culturii și Cetăţean de onoare al municipiului Reşiţa.
Deschiderea festivă a evenimentului va avea loc la ora 15:15.
Intrarea la eveniment este liberă.




Cabinet Primar














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu