Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



marți, 18 august 2015

Zâmbește România și Salvați Copiii oferă pentru al doilea an tratamente stomatologice gratuite copiilor din medii defavorizate

Zâmbește România și Salvați Copiii oferă pentru al doilea an tratamente stomatologice gratuite copiilor din medii defavorizate
În luna iunie, GSK Consumer Healthcare România va direcționa 1% din valoarea vânzărilor tuturor produselor AquafreshŽ, SensodyneŽ și ParodontaxŽ pentru activitățile de creștere a nivelului de sănătate orală a copiilor defavorizați
Anul trecut, Salvați Copiii a oferit cu suportul GSK în cadrul campaniei Zâmbește România tratamente stomatologice gratuite pentru pește 650 de copii defavorizați din județele Botoșani și Vaslui

Se estimează că în acest an aproape 800 de copii din județele Iași, Suceava și Neamț vor primi tratamente stomatologice gratuite
Programul Dăruiește un zâmbet, prin care 1% din totalul vânzărilor GSK Consumer Healthcare de produse pentru igienă orală din luna iunie sunt utilizate pentru tratamente stomatologice pentru copii din medii defavorizate, face parte din campania Zâmbește România, desfășurată de GSK Consumer Healthcare în scopul educării și promovării igienei orale corecte. Proiectul a fost demarat de Salvați Copiii și face parte dintr-o colaborare mai amplă începută în 2010, în cadrul programului numit Fiecare copil contează.
Astfel, 1% din valoarea vânzărilor tuturor produselor AquafreshŽ, SensodyneŽ și ParodontaxŽ din luna iunie, luna copiilor, va fi investit în tratamente stomatologice gratuite și îmbunătățirea sănătății orale a copiilor ce trăiesc în condiții precare din trei comune din Moldova: Ciprian Porumbescu din județul Suceava, Vânători Neamț, județul Neamț și Mironeasa, Iași. Cei aproximativ 800 de copii din cele trei comunități au nevoie de tratamente dentare, iar resursele financiare ale familiilor nu le permit vizita la medicul dentist.
Programul lansat cu Salvați Copiii în cadrul campaniei Zâmbește România se va derula în perioada iunie — octombrie 2015 (inclusiv perioada de tratamente stomatologice) și urmărește îmbunătățirea nivelului de sănătate orală a copiilor care au cea mai mare nevoie — în comunitățile defavorizate, izolate — prin tratamente pentru copii și activități de prevenție, cum ar fi cursuri de educație pentru o igienă orală corectă.
Acestea sunt măsuri esențiale pentru îmbunătățirea nivelului scăzut de sănătate orală, confirmat și de rezultatele studiului desfășurat în campania Zâmbește România în 2013, care arată că 75% dintre copiii între 5 și 13 ani incluși în studiu au carii pe dinții de lapte, în timp ce 3/4 din dinții temporari afectați prezintă carii neglijate, care nu sunt tratate. Totodată 4 din 10 copii de până în 13 ani au deja carii pe dinții definitivi, fapt îngrijorător dat fiind că unii dinți definitivi încep să apară foarte devreme, la vârsta de 6 ani. Aproape 90% din aceste carii sunt netratate.
Medicii dentiști subliniază că orice problemă de sănătate orală netratată, inclusiv la copii, poate afecta starea generală de sănătate a organismului.
'Campania Zâmbește România aduce anual nu doar informații pentru o mai bună sănătate orală, ci și soluții concrete pentru a îmbunătăți sănătatea orală a populației, dar mai ales a copiilor. În mediul rural nu găsim întotdeauna cea mai bună infrastructură prin care să ajungem la oamenii care au nevoie de tratamente, însă, parteneriatul cu Salvați Copiii ne permite să mergem către copiii pe care îi au în grijă, să oferim tratamente gratuite și informații și să putem oferi alte soluții, astfel încât să ne asigurăm că vor avea grijă de sănătatea lor orală', declară Helen Tomlinson, General Manager GSK Consumer Healthcare România și Balcani.
Sănătatea orală în mediul rural
Cel mai recent studiu de piață arată că, la nivel rural, oamenii au început să conștientizeze importanța igienei orale, însă datele de consum sunt în continuare îngrijorătoare: un locuitor folosește acum 1 tub de pastă de dinți timp de 2,5 ani, față de 3 ani, cum arătau datele din 2014, însă în continuare își schimbă periuța de dinți numai o dată la 10 ani.
'Parteneriatul cu GSK Consumer Healthcare ne-a permis să aducem o contribuție concretă în viețile oamenilor din comunități defavorizate, izolate, să facem un viitor mai bun copiilor din locurile în care am ajuns. Proiectul demarat anul trecut ne-a arătat că putem aduce zâmbete sănătoase pe fețele copiilor: peste 650 de copii au beneficiat de tratamente stomatologice gratuite cu intervenții de la cele simple, precum periaje și detartraje până la intervenții în cazuri de urgență.
Suntem încrezători că anul acesta putem ajunge la alți aproximativ 800 de copii din cele trei comunități din Moldova, dar avem nevoie de un gest mic din partea fiecăruia', declară Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv al Salvați Copiii România.
'Pentru comunitatea noastră programul de igienă orală și de consultații este binevenit. Avem un număr mare de copii și credem că vizita acestora la medicul dentist și împrietenirea cu acesta o să aibă un mare succes. Campania aceasta dă prilejul să se facă mai mult pentru sănătatea copiilor din mediu rural', Liliana Tănase, asistent social comuna Mironeasa (Județul Iași), voluntar Salvați Copiii.
Despre Zâmbește România
Campania Zâmbește România a fost dezvoltată în 2012 de GSK Consumer Healthcare, susținută prin brandurile sale AquafreshŽ, SensodyneŽ, ParodontaxŽ și CoregaŽ, cu ajutorul specialiștilor în igiena orală, pentru a facilita accesul la educație și la prevenție, în vederea îmbunătățirii stării de sănătate orală în rândul populației din România.
Proiectul face parte din Platforma Europeană pentru o Sănătate Orală mai Bună (BOHEP), amplă inițiativă europeană lansată în 2012. Mai multe informații, sfaturi privind sănătatea orală și harta cabinetelor medicilor dentiști disponibile pentru consultații gratuite sunt disponibile pe platforma online www.zambesteromania.ro și pe pagina www.facebook.com/zambesteromania.
Despre proiectul Fiecare copil contează
Lansat la finalul anului 2010 de către Salvați Copiii România, cu sprijinul GSK România și al Ministerului Sănătății, proiectul 'Fiecare copil contează' își propune diminuarea cu 15% a mortalității infantile și a mortalității copiilor sub cinci ani, în perioada 2010 — 2015.
Până acum au fost derulate acțiuni menite să combată cauzele prevenibile ale deceselor, printr-o componentă majoră de informare și educare, atât în rândul viitoarelor mame, cât și la nivelul fiecărei comunități, și printr-o componentă de intervenție, care presupune asigurarea unei alimentații sănătoase femeilor gravide și copiilor cu vârsta de până la 5 ani.
În perioada 2010-2014, 12.597 de beneficiari (8.996 copii cu vârste între 0-5 ani, 1.312 gravide și 2.289 mame tinere) din 31 de comunități rurale din județele: Botoșani, Brașov, Caraș-Severin, Dâmbovița, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui, Vrancea, au beneficiat de sprijin prin intermediul acestui program.
În cadrul campaniei de dotare a maternităților derulată începând cu octombrie 2012 Salvați Copiii și-a asumat susținerea eforturilor medicilor, prin dotarea cu echipamente medicale performante a 54 maternități din 33 de județe ale țării.
Aceste unități medicale au primit incubatoare, mese de resuscitare, aparate de ventilație sau alte echipamente performante necesare salvării vieților bebelușilor născuți prematur. Cu ajutorul echipamentele achiziționate apreciem că vom ajuta la salvarea a 10 000 de nou-născuți anual în spitalele dotate.
România este în continuare țara cu cea mai ridicată rată a deceselor la copiii cu vârsta mai mică de 1 an din Uniunea Europeană, cu o medie a mortalității infantile de 8, 5 la mie, de peste două ori mai mare față media celorlalte țări. Un copil mai mic de 1 an moare la fiecare 5 ore.
Despre GSK Consumer Healthcare
GSK - una dintre cele mai mari companii farmaceutice din lume, al cărei portofoliu are la bază o substanțială activitate de cercetare și dezvoltare. GSK se dedică îmbunătățirii calității vieții oamenilor, ajutându-i să realizeze mai multe, să se simtă mai bine și să trăiască mai mult. În România, obiectivul nostru este ca, prin tot ceea ce facem, să contribuim la creșterea speranței de viața a românilor și a calității vieții acestora.
GSK Consumer Healthcare creează prima și cea mai performantă companie de Fast Moving Consumer Healthcare, la baza căreia stau știința și valorile. Compania activează în peste 100 de piețe din întreaga lume și vinde peste 2 miliarde de produse pe an.
În România, GSK Consumer Healthcare face parte din grupul de companii GSK, cu o tradiție  puternică pe piața locală, de peste 25 de ani. Portofoliul său include mărci bine cunoscute precum ParaSinusŽ, AquafreshŽ, SensodyneŽ, ParodontaxŽ, PanadolŽ, VoltarenŽ și TherafluŽ.
Compania este un ambasador al igienei orale și inițiatorul proiectului educațional Zâmbește România, care are ca scop atragerea atenției asupra importanței prevenției și igienei orale în România, prin implementarea de acțiuni pe termen scurt și lung.
Despre Organizația Salvați Copiii România
Salvați Copiii România este o organizație neguvernamentală, de utilitate publică, non-profit, care militează activ pentru drepturile și protecția copilului în România, din 1990, în acord cu prevederile Convenției Națiunilor Unite cu privire la Drepturile Copilului. Programele Organizației sunt adresate tuturor copiilor, cu o atenție deosebită către cei aflați în situații dificile — copiii din comunitățile dezavantajate, copiii victime ale violenței, exploatării prin muncă, traficului sau neglijării, copiii refugiați etc.
În cei 25 de ani de activitate, peste 1.150.000 copii au fost implicați în campaniile și programele desfășurate de Organizație. Salvați Copiii România este membru al Save the Children Internațional, cea mai mare organizație independentă din lume care promovează drepturile copilului și care cuprinde 30 de membri și desfășoară programe în peste 120 de țări.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu