Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



luni, 10 februarie 2014

VREMEA ÎN INTERVALUL10 - 23 FEBRUARIE 2014, ÎN BANAT, CRIŞANA, TRANSILVANIA SI MARAMUREŞ

BANAT
În prima săptămână a intervalului vremea va fi deosebit de caldă, cu maxime termice ce se vor situa în medie între 10 şi 16 grade, cele mai ridicate valori urmând a se înregistra în zilele de 11 şi 16 februarie. Începând din 17 februarie temperaturile diurne vor scădea uşor, până la medii cuprinse între 7 şi 10 grade Celsius. Până în data de 18 februarie temperaturile minime vor fi cuprinse în medie între 1 şi 5 grade, după care,
până la sfârşitul intervalului, se vor situa în jurul valorii de 0 grade. Vor fi ploi în general slabe în zilele de 11, 12 februarie şi în jurul datei de 16 februarie. În
restul intervalului probabilitatea de ploaie va fi destul de redusă, cu menţiunea că în
ultimele nopţi vor fi condiţii de lapoviţă.
CRIŞANA
Vremea va fi mai caldă decât normal în prima săptămână a intervalului, când
temperaturile diurne se vor situa în medie între 8 şi 16 grade, cele mai ridicate valori
urmând a se înregistra în zilele de 11 şi 16 februarie. Începând din 17 februarie
maximele vor scădea uşor până la medii cuprinse între 6 şi 8 grade Celsius, ce vor
caracteriza un regim termic apropiat de cel normal. Până în data de 18 februarie,
temperaturile minime vor fi cuprinse în medie între 1 şi 4 grade, după care, până la
sfârşitul intervalului, se vor situa în jurul valorii de 0 grade.
Vor fi ploi în general slabe în zilele de 11, 12 şi în jurul datelor de 16 şi 18 februarie. În
restul intervalului probabilitatea de ploaie va fi destul de redusă, cu menţiunea că în
ultimele nopţi vor fi condiţii de lapoviţă.
TRANSILVANIA
În perioada 10 – 16 februarie maximele termice vor oscila în medie între 6 şi 12 grade şi
vor caracteriza o vreme caldă. Începând din 17 februarie temperaturile diurne vor fi mai
constante şi apropiate de cele normale ale perioadei şi se vor situa la valori medii în jur
de 5 grade Celsius. Minimele termice vor fi preponderent negative pe aproape întreg
intervalul de prognoză, cele mai scăzute valori, în medie în jur de – 4 grade, se vor
înregistra în nopţile de 11, 22 şi 23 februarie.
În jurul datelor de 12 și 16 februarie şi în perioada 18 - 21 februarie vor fi ploi, iar pe
timpul nopţilor trecător şi lapoviţă sau ninsoare. În restul intervalului condiţiile de
precipitaţii vor fi reduse.
MARAMUREŞ
Vremea va fi caldă în perioada 10 – 16 februarie, când temperaturile diurne se vor situa,
în medie, între 6 şi 12 grade Celsius. Începând din 17 februarie maximele termice vor fi
mai apropiate de cele normale ale perioadei şi se vor situa la valori medii în jur de 5
grade Celsius. De-a lungul întregului interval de prognoză minimele termice se vor
încadra în medie între – 3 şi 3 grade.
Vor fi ploi, în general slabe, posibil în fiecare zi, iar începând cu data de 18 februarie
cresc şansele de lapoviţă sau ninsoare, pe timpul nopţilor.
Sursa:A.N.M.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu