Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



marți, 11 februarie 2014

Intervenții la sfârșit de săptămână ale pompierilor militari

 1. Un puternic incendiu a fost semnalat duminică, în jurul orei 18:00, la o casă din localitatea Armeniș. La stingerea acestuia au participat 15 pompierii militari din Caransebeș, cu trei autospeciale de intervenție, precum și pompierii voluntari din Armeniș, Slatina Timiș și Teregova. Inițial, focul produs în bucătăria unui imobil, cel mai probabil din pricina unui scurtcircuit al unui cablu electric defect, s-a extins și la acoperișul imobilului vecin, distrugând și o parte din acoperișul unei a treia case. Deoarece în acea zonă casele sunt lipite
unele de altele, mobilizarea pompierilor a fost exemplară, ei reușind lichidarea incendiului în mai puțin cinci ore, cu tot cu degajarea elementelor care ar fi putut reaprinde flăcările (fân, lemn etc.). Cu toate acestea, pagubele au fost însemnate, ele fiind evaluate la aproximativ 150.000. În timp ce valoarea bunurilor salvate a fost de circa 250.000. La imobilul de la care a izbucnit incendiul au ars: acoperișul pe o suprafață de 400 metri pătrați, în jur de 40 metri cubi astereală, 6000 de țigle, 400 l țuică, doi metri cubi de scândură, o drujbă, trei paturi, șase dulapuri, trei mese, 30 scaune, un colțar, trei televizoare, un aragaz, un computer, o mașină de spălat, un sistem audio, un frigider, o combină frigorifică, un filtru de cafea, un prăjitor de pâine, cinci covoare, 300 kg materiale textile, 10 geamuri de lemn, trei uși de lemn, trei porți de lemn, circa 3500 kg fân, în jur de 1500 kg porumb. Totodată, au fost afectate patru camere, o baie, un hol și un adăpost de animale gol.
La celălalt imobil, au fost mistuite de flăcări: aproximativ 250 metri pătrați de acoperiș și în jur de 15 metri cubi de material lemnos de susținere a acestuia. Totodată, s-au distrus în jur de 200 metri pătrați de tablă zincată din care era confecționat acoperișul și circa 1000 bucăți de țiglă. S-a degradat tavanul de sub partea de acoperiș afectată și aproximativ 200 metri pătrați de parchet.
La a treia casă, au fost afectat acoperișul pe aproximativ 20 metri pătrați, arzând în jur de doi metri cubi de scândură și aproximativ 200 țigle. De asemenea, a fost afectat și plafonul pe aproximativ 20 de metri pătrați.
Pentru stingerea incendiului, a fost necesară realimentarea autospecialelor care s-a făcut atât de la rețeaua de hidranți a localității, cât și din răul Timiș.
2. La nivelul județului Caraș-Severin, s-au mai produs și două incendii de vegetație uscată. Primul, în ziua e vineri, 07 feb a.c., în jurul ore 15:00, pe raza localității Caransebeș, la km 8, a fost stins de pompierii militari din localitate. Suprafață totală arsă a fost de aproximativ un hectar. Cel de-al doilea incendiu de vegetație uscată s-a manifestat în Cartierul Secu al municipiului Reșița, duminică, 9.02 a.c., în jurul orei 17:30 și a fost lichidat de pompierii din Reșița. Suprafața arsă în acest caz a fost de circa trei hectare. La ambele incendii, cauza probabilă a reprezentat-o focul deschis în spații deschise.
3. Pompierii reșițeni au mai fost solicitați să intervină, în ziua de sâmbătă, 08.02. a.c., pentru stingerea unui incendiu produs la un apartament dintr-un bloc de pe strada Ateneului. Proprietarul respectivului apartament a lăsat o oală nesupravegheată pe foc. Fapt ce i-a provocat pagube evaluate la aproximativ 6000 lei. Au ars: centrala termică, hota și aragazul, fiind deteriorată zugrăveala din bucătărie și hol. Valoarea bunurilor salvate a fost estimată la 8000 lei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu