Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



marți, 17 decembrie 2013

VREMEA ÎN INTERVALUL 16 – 29 DECEMBRIE 2013 , ÎN MOLDOVA, DOBROGEA, MUNTENIA , OLTENIA SI LA MUNTE

  MOLDOVA
Variația temperaturii aerului va fi redusă pe parcursul celor două săptămâni de prognoză.
Astfel, media temperaturilor maxime va fi de 3...4 grade între 15 şi 18 decembrie, apoi va oscila în jurul a 2 grade până pe 25 decembrie, iar ulterior va creşte uşor, până la circa 4
grade. Temperaturile minime vor fi permanent negative, media
lor suferind o scădere de la -1 grad pe 16 decembrie la -4 grade pe 19 decembrie, iar între 20 şi 29 decembrie se va
menţine, cu mici variaţii, în jurul valorii de -3 grade. În unele zile din a doua săptămână vor fi posibile precipitaţiil slabe sub formă de ploaie, lapoviţă sau ninsoare.
DOBROGEA
Creşterea mediei temperaturilor maxime de la 3 grade, pe 16 decembrie, la 6 grade, pe 20
decembrie va fi urmată de o revenire spre 3 grade pe 22 decembrie, iar ulterior vor fi mici
oscilaţii ale acestei medii, între 4 şi 6 grade. Cele mai reci nopţi, cu medii ale minimelor
termice de aproximativ -2 grade, se vor semnala în prima săptămână. După data de 24
decembrie şi până la sfârşitul intervalului de prognoză, minimele nocturne vor deveni, în
medie, uşor pozitive, situându-se în jurul valorii de 1 grad. În aceste condiţii, regimul termic
va fi în general cel normal pentru această perioadă a anului.
Vor fi condiții de precipitaţii slabe, mixte, cu o probabilitate ceva mai ridicată între 24 şi 28
decembrie.
MUNTENIA
Media temperaturilor maxime va creşte între 16 şi 20 decembrie, uşor şi treptat, de la 3 la
la 5 grade, interval în care minimele nocturne se va menţine la medii de -4...-3 grade. În
intervalul 21-24 decembrie se va reveni la o medie termică diurnă de circa 3 grade, pentru
ca ulterior aceasta să crească din nou spre 5 grade. Pe parcursul nopţilor celei de-a doua
săptămâni se vor înregistra temperaturi minime medii în jurul a -2 grade. În ansamblu,
regimul termic al intervalului de prognoză va fi apropiat de cel normal pentru a doua
jumătate a lunii decembrie.
În prima săptămână nu vor fi precipitaţii, iar în a doua săptămână acestea îşi vor face
apariţia predominant sub formă mixtă şi numai pe areale restrânse.
OLTENIA
Regimul termic va fi normal spre uşor mai cald, cu temperaturi medii diurne pozitive.
Astfel, în primele 5 zile ale intervalului de prognoză, media temperaturilor maxime va
creşte de la 2 la 6 grade, între 21 şi 25 decembrie va avea loc o răcire ce va readuce
această medie la 2 grade, iar în ultimele 3 zile ale intervalului vor fi temperaturi maxime
ceva mai ridicate, până la o medie de 4...5 grade. Pe parcursul celor 2 săptămâni,
temperaturile minime nocturne vor fi negative şi media lor va varia între –5 şi -3 grade.
În intervalul 24-29 decembrie, pe arii restrânse vor fi precipitaţii slabe cantitativ,
predominant sub formă de ploaie şi lapoviţă.
LA MUNTE
În prima săptămână, vremea se va încălzi simţitor, astfel încât media temperaturilor
maxime va creşte de la -3 grade pe 16 decembrie la 4 grade în zilele de 19 şi 20
decembrie, iar cea a minimelor nocturne de la -9 la -4 grade. După 21 decembrie şi până
la sfârşitul intervalului de prognoză, maximele diurne vor fi ceva mai scăzute, oscilând
între -1 şi 2 grade, iar minimele nocturne se vor situa între -6 şi -3 grade.
Până pe 24 decembrie nu se estimează apariţia precipitaţiilor, iar ulterior, pe fondul vremii
uşor mai calde decât în mod obişnuit, se pot semnala la nivel local lapoviţe şi ninsori slabe
în zona înaltă, chiar şi ploi slabe, trecătoare, la altitudini mai mici. 
Sursa:A.N.M.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu