Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



miercuri, 25 decembrie 2013

Merele romanesti sunt superioare merelor din alte tari!

 
Asociația Consumatorilor de Produse Alimentare 'Optimum Cibum' a solicitat Institutului Național de Cercetare IBA București efectuarea unui studiu comparativ pe mai multe loturi de mere din soiurile Jonathan și Golden.
Studiul a confirmat că merele românești sunt mai dulci și conțin mai mulți compuși benefici decât merele provenite din alte țări!
La analiza organoleptică s-a evidențiat faptul că
ambele soiuri crescute în România au aroma specifică mai intensă decât celelalte mere, iar senzația de dulce a fost confirmată prin determinari fizico-chimice.

La analiza fizico-chimica s-a constatat că Jonathanul românesc este cu 20% mai dulce decat Jonathanul polonez, iar conținutul de substanță uscată solubilă și cenușă (care indică prezența mineralelor și a diverșilor compuși) este cu 25%, respectiv 80% mai mare decât la Jonathanul polonez.

La soiul Golden, merele românești sunt cu 22% mai dulci decât cele italiene și cu 14% față de cele turcești. De asemenea, substanța uscată solubilă este cu 13% mai mare decât la cele italiene și cu 5% față de cele turcești.

Consumul de mere este recomandat încă din antichitate, iar astăzi, pe baza studiilor științifice, există confirmarea acțiunii benefice a mărului: depurativ sangvin si antiseptic intestinal, stimuleaza activitatea enzimelor și înlesnește arderile din organism, antioxidant, ajută digestia, previne infecțiile aparatului respirator; consumate seara au acțiune calmantă asupra sistemului nervos.
Se recomandă consumul de mere în cazuri de surmenaj fizic și psihic, anemie și obezitate, demineralizare. Merele au acțiune favorabilă în hipertensiunea arterială, iar prin concentrația de pectină consumul a doua mere pe zi asigură în bună măsură prevenția împotriva arterosclerozei și infarctului!

Studiul, comandat de Asociația Consumatorilor de Produse Alimentare "Optimum Cibum", face parte dintr-un amplu program de cercetare și monitorizare a pieței agro-alimentare românești.
ACPA este singurul ONG din România axat pe închegarea într-un tot unitar a următoarelor misiuni: Prevenție și Informație Alimentară, Sănătate prin Educație Alimentară, Nutrițională și Fizică, Siguranța Alimentară și Protecția Consumatorului.
Mihai Panait
Președinte
 www.acparomania.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu