Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



luni, 23 decembrie 2013

"Pot avea încredere în marca de încredere?"

Conform ECC-NET, mărcile online de încredere au nevoie de uniformitate.

În raportul său "Pot avea încredere în marca de încredere?", Rețeaua de Centre Europene pentru consumatori, ECC-Net, oferă consumatorilor o listă a 54 de scheme de marcă de încredere on-line existente în UE. Raportul detaliază criteriile folosite pentru a evalua modul în care mărcile de încredere îşi ating obiectivele ce garantează că
membrii lor îşi desfăşoară activitatea folosind bune practici comerciale, oferă securitate și confidențialitate pentru consumatori. Problema principală este lipsa de uniformitate în diferite caracteristici oferite de aceste sisteme.
Raportul se bazează pe un sondaj web efectuat asupra a 573 de consumatorii europeni din 19 țări, care a confirmat că sunt cunoscători a ceea ce înseamnă mărcile de încredere, dar le lipsesc cunoștințele  despre caracteristicile și fiabilitatea lor. ECC-Net a analizat, din perspectiva consumatorului, în detaliu,  cele 54 de mărci de încredere, care se afla în  sistemele  existente în UE. Rezultatele arată diferențe mari între ele, cu atât mai mult dacă sunt din țări diferite dar şi dacă sunt din aceeaşi țară.
Raportul conține tabele detaliate pentru toate schemele examinate în scopul de a arata  consumatorilor diferenţele de caracteristici într-un mod ușor și accesibil. Informațiile sunt disponibile pe aspecte cum ar fi calitatea de membru, cooperare cu sistemele de ADR sau SOL, procesul de certificare, inspecții, revocarea mărcii de încredere, lista neagră.
Mărcile de încredere pot fi îmbunătățite:
• Trebuie să participe obligatoriu la schemele de soluţionare alternativă a disputelor / soluţionare online a disputelor (ADR / SOL) și pentru să se conformeze deciziilor sau recomandărilor implementate la nivel de UE.
• Furnizarea unui sistem de tratare a reclamaţiilor interne unitar pentru mărcile de încredere și comercianții online deţinători ai acestor mărci de încredere, prin care consumatorii pot trimite problemele cu care s-au confruntat in legătura cu anumite acţiuni ale unor comercianţi nesiguri .
• Furnizarea de reguli transparente și clare pentru procedurile de control. Impunerea exclusiv sau parțial a controalelor externe ale membrilor.
• Furnizarea de informații și servicii în mai multe limbi.
Este clar că mulţi consumatori se confruntă cu o "junglă" a mărcilor de încredere și, de asemenea, nu au habar despre regulile la care se supun deţinătorii de astfel de mărci de încredere. Prin urmare, este dificil pentru consumatori să decidă care mărci de încredere pot fi într-adevăr de încredere .
ECC-Net recomandă ca mărcile de încredere care sunt dezvoltate în conformitate cu cele mai bune practici uniforme europene, norme minime sau coduri comune de conduită ar putea fi stabilite la un nivel pan-european de către asociațiile de afaceri cu care colaborează.
Sondajul web, de asemenea, a arătat ca majoritatea consumatorilor (82%) utilizează, înainte de achiziția unui produs online, informaţiile oferite de comentariile altor cumpărători.
Opinia ECC-Net este că este nevoie să se evalueze modul în care acest instrument (marca de încredere) este necesar pentru creșterea gradului de conștientizare a consumatorilor și sporirea încrederii fără a scăpa de sub control și a induce în eroare, mai degrabă decât să ghideze consumatorii, în viitor.
Informaţie furnizată de: Centrul European al Consumatorilor România
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu