Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



sâmbătă, 1 iunie 2024

DSA: Au fost adoptate decizii care deschid calea catre un mediu online mai sigur si echitabil

In urma parcurgerii procesului de consultare publica, ANCOM a agreat cu reprezentantii industriei si ai societatii civile, in cadrul ultimei sedinte a Consiliului Consultativ, trei proiecte de decizie care au scopul de a asigura implementarea Regulamentului privind serviciile digitale (DSA). Astfel, ANCOM a stabilit procedura de solutionare a plangerilor privind serviciile digitale, procedura de certificare a organismelor de solutionare extrajudiciara a litigiilor initiate impotriva furnizorilor de platforme online si procedura de acordare a statutului de notificator de incredere. Aceste decizii sunt elaborate de catre ANCOM in calitate de coordonator al serviciilor digitale.
Procedura de solutionare a plangerilor privind serviciile digitale

Orice persoana, precum si orice organism, organizatie sau asociatie mandatata sa exercite in numele lor drepturile conferite de regulament au dreptul de a depune la ANCOM o plangere impotriva furnizorilor de servicii intermediare, invocand o incalcare a Regulamentului.

Plangerile pot fi transmise prin intermediul unui formular online dedicat serviciilor digitale.

Conform deciziei, in urma primirii unei plangeri, ANCOM realizeaza o analiza in baza careia poate dispune declansarea unei investigatii.

Procedura de certificare a organismelor de solutionare extrajudiciara a litigiilor initiate impotriva furnizorilor de platforme online

Conform deciziei adoptate, ANCOM va certifica organismele de solutionare extrajudiciara a litigiilor, pentru o perioada de maximum cinci ani, cu posibilitatea reinnoirii la cerere, daca au demonstrat ca indeplinesc mai multe conditii cumulativ.

Pentru a fi certificate, entitatile interesate vor depune o cerere prin completarea unui formular-tip ce cuprinde, printre altele, informatii privind datele de identificare si de contact, domeniul de expertiza in care va activa organismul, limba sau limbile oficiale din UE in care poate asigura solutionarea alternativa a litigiilor si competentele specifice, resursele umane si tehnice disponibile pentru solutionarea extrajudiciara a litigiului, modul si sursele de finantare ale activitatilor solicitantului, componenta structurii de conducere, precum si perioada pentru care se solicita certificarea. Cererea va fi analizata de o comisie din cadrul ANCOM.

Dupa intrarea in vigoare a deciziei, formularul-tip va fi pus la dispozitie de ANCOM, la sediile sale si pe site-ul propriu.

Procedura de acordare a statutului de notificator de incredere

Prin decizia adoptata, ANCOM a stabilit procedura de acordare a statutului de notificator de incredere ce poate semnala prezenta in mediul online a unui continut ilegal. Pe de alta parte, pentru a veni in sprijinul persoanelor interesate de acest statut, ANCOM a propus un formular-tip. Formularul-tip cuprinde, cel putin, informatii referitoare la forma de organizare, denumire, date de identificare, domeniul de competenta, limba/limbile in care detine competente, informatii referitoare la resursele umane si tehnice, modul si sursele de finantare, structura organizatorica si informatii referitoare la procesul de luare a deciziilor, descrierea detaliata a modului de desfasurare a activitatii si declaratii pe proprie raspundere privind indeplinirea conditiilor de eligibilitate si veridicitatea informatiilor cuprinse in cerere sau in documentele anexate.


In urma analizarii cererii, a documentelor insotitoare, a legislatiei pe care se sprijina cererea depusa, precum si a dovezilor ce trebuie puse la dispozitie de persoana interesata, ANCOM va comunica solicitantului decizia luata, inclusiv in cazul respingerii solicitarii. De asemenea, decizia cuprinde situatiile in care intervine suspendarea, incetarea sau revocarea statutului de notificator de incredere acordat.

Totul despre serviciile digitale


ANCOM vine in sprijinul utilizatorilor in calitatea lor de destinatari ai serviciilor intermediare, lansand o sectiune cu informatii complete dedicata serviciilor digitale. Totodata, pentru industrie, ANCOM a detaliat pe site-ul sau atributiile coordonatorului de servicii digitale, obligatiile furnizorilor de servicii intermediare, drepturile destinatarilor serviciilor si normele stabilite prin Regulamentul privind serviciile digitale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu