In urma parcurgerii procesului de consultare publica, ANCOM a agreat cu reprezentantii industriei si ai societatii civile, in cadrul ultimei sedinte a Consiliului Consultativ, trei proiecte de decizie care au scopul de a asigura implementarea Regulamentului privind serviciile digitale (DSA). Astfel, ANCOM a stabilit procedura de solutionare a plangerilor privind serviciile digitale, procedura de certificare a organismelor de solutionare extrajudiciara a litigiilor initiate impotriva furnizorilor de platforme online si procedura de acordare a statutului de notificator de incredere. Aceste decizii sunt elaborate de catre ANCOM in calitate de coordonator al serviciilor digitale.
Procedura de solutionare a plangerilor privind serviciile digitaleOrice persoana, precum si orice organism, organizatie sau asociatie mandatata sa exercite in numele lor drepturile conferite de regulament au dreptul de a depune la ANCOM o plangere impotriva furnizorilor de servicii intermediare, invocand o incalcare a Regulamentului.
Plangerile pot fi transmise prin intermediul unui formular online dedicat serviciilor digitale.
Conform deciziei, in urma primirii unei plangeri, ANCOM realizeaza o analiza in baza careia poate dispune declansarea unei investigatii.
Procedura de certificare a organismelor de solutionare extrajudiciara a litigiilor initiate impotriva furnizorilor de platforme online
Conform deciziei adoptate, ANCOM va certifica organismele de solutionare extrajudiciara a litigiilor, pentru o perioada de maximum cinci ani, cu posibilitatea reinnoirii la cerere, daca au demonstrat ca indeplinesc mai multe conditii cumulativ.
Pentru a fi certificate, entitatile interesate vor depune o cerere prin completarea unui formular-tip ce cuprinde, printre altele, informatii privind datele de identificare si de contact, domeniul de expertiza in care va activa organismul, limba sau limbile oficiale din UE in care poate asigura solutionarea alternativa a litigiilor si competentele specifice, resursele umane si tehnice disponibile pentru solutionarea extrajudiciara a litigiului, modul si sursele de finantare ale activitatilor solicitantului, componenta structurii de conducere, precum si perioada pentru care se solicita certificarea. Cererea va fi analizata de o comisie din cadrul ANCOM.
Dupa intrarea in vigoare a deciziei, formularul-tip va fi pus la dispozitie de ANCOM, la sediile sale si pe site-ul propriu.
Procedura de acordare a statutului de notificator de incredere
Prin decizia adoptata, ANCOM a stabilit procedura de acordare a statutului de notificator de incredere ce poate semnala prezenta in mediul online a unui continut ilegal. Pe de alta parte, pentru a veni in sprijinul persoanelor interesate de acest statut, ANCOM a propus un formular-tip. Formularul-tip cuprinde, cel putin, informatii referitoare la forma de organizare, denumire, date de identificare, domeniul de competenta, limba/limbile in care detine competente, informatii referitoare la resursele umane si tehnice, modul si sursele de finantare, structura organizatorica si informatii referitoare la procesul de luare a deciziilor, descrierea detaliata a modului de desfasurare a activitatii si declaratii pe proprie raspundere privind indeplinirea conditiilor de eligibilitate si veridicitatea informatiilor cuprinse in cerere sau in documentele anexate.
In urma analizarii cererii, a documentelor insotitoare, a legislatiei pe care se sprijina cererea depusa, precum si a dovezilor ce trebuie puse la dispozitie de persoana interesata, ANCOM va comunica solicitantului decizia luata, inclusiv in cazul respingerii solicitarii. De asemenea, decizia cuprinde situatiile in care intervine suspendarea, incetarea sau revocarea statutului de notificator de incredere acordat.
Totul despre serviciile digitale
ANCOM vine in sprijinul utilizatorilor in calitatea lor de destinatari ai serviciilor intermediare, lansand o sectiune cu informatii complete dedicata serviciilor digitale. Totodata, pentru industrie, ANCOM a detaliat pe site-ul sau atributiile coordonatorului de servicii digitale, obligatiile furnizorilor de servicii intermediare, drepturile destinatarilor serviciilor si normele stabilite prin Regulamentul privind serviciile digitale.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu