După discuțiile purtate cu reprezentanții industriei de profil și ai instituțiilor cu atribuții în domeniu în cadrul Consiliului Consultativ, ANCOM a adoptat decizia care revizuiește reglementările privind realizarea comunicațiilor către Sistemul național unic pentru apeluri de urgență (SNUAU). Actul normativ
facilitează implementarea comunicațiilor de urgență prin tehnologii mobile cu comutație de pachete și va permite administratorului SNUAU să asigure o localizare a apelantului considerabil îmbunătățită, ce poate fi, în multe situații, de ordinul a câțiva metri.Decizia a fost transmisă spre publicare în Monitorul
Oficial al României și va intra în vigoare la data publicării.
Modificări adoptate
În contextul închiderii rețelelor 3G și, ulterior, a
rețelelor 2G, complementar cu dezvoltarea rețelelor 4G și 5G care folosesc
tehnologia IP pentru a transmite date, decizia facilitează utilizarea acestei tehnologii
pentru preluarea apelurilor de urgență și a informațiilor de localizare
corespunzătoare pentru apelurile inițiate din rețelele de nouă generație.
De asemenea,se va asigura accesul utilizatorilor finali
cu dizabilități la serviciile de urgență în condiții echivalente cu cele de
care beneficiază ceilalți utilizatori finali, prin facilitarea realizării unei
infrastructuri adecvate pentru implementarea de comunicații de urgență
multimedia.
Interconectarea bazată pe comutarea de circuite va mai fi
folosită o perioadă ca soluție de rezervă, până la migrarea totală a transmiterii
apelurilor de urgență la noile tehnologii.
Telefoanele inteligente
cu funcționalități avansate contribuie în mod radical la o mai bună localizare. În acest
sens, proiectul de decizie stabilește și o nouă obligație a operatorilor mobili
de a transmite de două ori pe an către ANCOM o situație statistică cu
terminalele conectate la rețea, una până la data de 30 iunie, iar cealaltă până la data de
31 decembrie, precizând denumirea producătorului, denumirea
terminalului și versiunea sistemului de operare a terminalului (în măsura în care furnizorul are acces la informația de
versiune), precum și anumite capabilități ale acestora. Aceste informații vor fi
utilizate pentru evaluarea dinamică, prin statistici, a procentajului
terminalelor din piață capabile de localizări performante.
Context
Actul normativ vine în continuarea
demersurilor inițiate prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 48/2023 privind
unele măsuri în domeniul Sistemului național unic pentru apeluri de urgență care
impune implementarea unui cumul de soluții
tehnice în premieră la nivelul serviciilor de urgență europene în vederea
îmbunătățirii localizării apelurilor la numărul de urgență 112.
ANCOM are rolul de a stabili condițiile tehnice și
economice pentru realizarea comunicațiilor către SNUAU și condițiile tehnice
pentru transmiterea informațiilor de localizare și identificare a apelantului,
astfel încât să se asigure disponibilitatea acestora în conformitate cu
cerințele specifice stabilite la nivelul Uniunii Europene, dar ținând cont și de
particularitățile legate de funcționarea serviciului de urgență 112 la nivel
național.
Autoritatea Națională pentru Administrare și
Reglementare în Comunicații (ANCOM) este instituția care promovează interesele
utilizatorilor de servicii prin promovarea concurenței și inovației pe piețele
comunicațiilor electronice și serviciilor poștale, administrarea
pro-competitivă a resurselor limitate (spectru radio, resurse de numerotație și
resurse tehnice asociate), încurajarea investițiilor eficiente în rețele și
infrastructuri și promovarea conectivității ultrarapide. Pentru mai multe
detalii despre activitatea ANCOM vizitați www.ancom.ro,www.portabilitate.ro si www.veritel.ro. Pentru a testa
si monitoriza calitatea serviciului de internet, accesați www.netograf.ro. Pentru a
consulta acoperirea cu servicii de voce mobilă a localităților, drumurilor
naționale și județene din România, accesați www.aisemnal.ro.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu