Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



miercuri, 28 iunie 2023

S-AU ÎMBUNĂTĂȚIT CONDIȚIILE DE RACORDARE LA REȚEAUA DE ENERGIE ELECTRICĂ A E-DISTRIBUȚIE MUNTENIA

Condițiile de racordare la rețeaua de energie electrică a E-Distribuție Muntenia (EDM) s-au îmbunătățit ca urmare a implementării angajamentelor asumate de companie în cadrul investigației declanșate de Consiliul Concurenței privind un posibil abuz de poziție dominantă al acestei companii pe piața distribuției de energie electrică în zona de rețea pentru care deține licență.

Astfel, în

perioada 2019-2022, EDM a implementat un set de măsuri care a condus la optimizarea procesului de racordare la rețeaua electrică de distribuție prin creșterea transparenței şi promovarea drepturilor consumatorilor în cadrul fiecărei faze a procesului. În același timp, EDM a fost obligată să asigure un tratament corect și nediscriminatoriu pentru toți participanții la acest proces, fie că sunt utilizatori sau alți prestatori de servicii.

Mai precis, EDM a realizat un ghid de racordare pentru utilizatori, și-a îmbunătățit sistemul informatic intern pentru a elimina suspiciunile privind un eventual tratament preferențial și a organizat sesiuni de pregătire pentru angajații implicați în administrarea dosarelor de racordare. Aceste măsuri au generat beneficii directe și imediate pentru consumatori, constând într-o mai bună gestionare a cererilor de racordare și scăderea duratei medii a procesului.

Conform monitorizării realizate de autoritatea de concurență, numărul racordărilor finalizate în 2022 a crescut cu circa 64% față de 2019, în condițiile în care numărul de cereri de racordare înregistrate în 2022 a crescut cu 61% față de 2019 și cu circa 63% față de perioada anterioară implementării angajamentelor, respectiv anul 2018.

De asemenea, numărul total de avize tehnice de racordare emise și numărul celor emise în termenul legal au crescut în 2022 (cu 50%, respectiv cu 60%), atât față de anul anterior implementării angajamentelor, cât și față de perioada de început a implementării acestora.

În anul 2022, durata medie de emitere a unui aviz tehnic de racordare a fost mai redusă decât în perioada anterioară angajamentelor, deși a prezentat fluctuații pe parcursul celor trei ani de monitorizare, fiind influențată în special de modificările legislative frecvente.

Numărul contractelor de racordare semnate în 2022 a fost la un nivel mult mai ridicat decât în anul 2018 (+57%) și, de asemenea, numărul certificatelor de racordare emise a crescut semnificativ (+158%) față de perioada de început sau anterioară implementării angajamentelor.

În plus, angajamentele asumate de EDM au fost implementate în mod voluntar și în cadrul celorlalte companii de distribuție din cadrul grupului Enel, E-Distribuție Banat și E-Distribuție Dobrogea, care și-au îmbunătățit activitatea de racordare comparativ cu ceilalți distribuitori din piață.

Reamintim că investigația derulată de Consiliul Concurenței a vizat un potenţial abuz de poziţie dominantă, manifestat printr-o posibilă discriminare a companiilor de pe piaţa serviciilor conexe distribuţiei, ca urmare a selectării unor societăţi care elaborează studii de soluţie, proiectează şi execută lucrări de instalaţii electrice, pe alte criterii decât cele prevăzute în procedurile de achiziţie publică sau libera alegere a utilizatorului, precum şi prin influenţarea duratei, a costurilor de racordare la reţeaua de energie electrică a municipiului Bucureşti şi a opţiunii utilizatorilor de a alege prestatorii de servicii conexe.

EDM și-a asumat o serie de angajamente pentru a elimina îngrijorările concurențiale care au condus la declanșarea investigației şi pentru a îmbunătăţi mediul concurenţial pe pieţele conexe distribuţiei de energie electrică. Angajamentele asumate de EDM au fost monitorizate de autoritatea de concurență pentru o perioadă de 3 ani de la implementare, respectiv până la sfârșitul anului 2022.

Consiliul Concurenței a colaborat cu Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) cu privire la angajamentele asumate de EDM, iar apoi a informat instituția despre efectele măsurilor realizate, ce pot constitui un exemplu de bună practică pentru ceilalți operatori de distribuție.

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu