Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



marți, 13 iunie 2023

ADR Vest, implicată într-un proiect de schimbare a politicilor cu privire la inovarea digitală

 

Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest este partener într-un consorțiu european (alături de organizații din Spania, Olanda, Italia, Finlanda și Ungaria) care își propune să

îmbunătățească implementarea politicilor de dezvoltare regională în domeniul transformării digitale și, prin urmare, să contribuie la o Europă mai inteligentă

 

Tehnologiile digitale au potențialul de a remodela industrii și lanțuri valorice întregi și de a permite întreprinderilor mai mici, inovatoare și dinamice să dezvolte și să introducă mai rapid pe piață produse și servicii inovatoare, sporindu-le astfel competitivitatea.

 

Proiectul a fost lansat săptămâna trecută la Santiago de Compostela, unde a avut loc primul seminar tematic interegionalsi primele schimburi de bune practică și învățare între parteneri. Pe parcursul a doua zile,  partenerii au prezentat modul de functionare al Huburilor Europene de Inovare Digitala dar si instrumentele de finantare  disponibile pentru digitalizarea  IMM-urilor. In cadrul vizitei de studiu la sediul Televes, o companie globală de tehnologie lider în proiectarea, dezvoltarea și fabricarea de soluții pentru infrastructuri de telecomunicații în locuințe, clădiri și orașe partenerii de proiect au avut ocazia sa vada modul de transformare al unei companii  inspre o companie inovativa cu 100 de cercetatori, aplicatii smart living, smart medical si cu experimente living lab.

Până în 2027, BEST DIH va dezvolta recomandări eficiente și instrumente de politici regionale pentru a sprijini transformarea digitală.

 

La nivelul Regiunii Vest, proiectul își propune să implementeze bunele practici  în strânsă legătură cu finanțările disponibile prin Programul Regional Vest 2021-2027. În momentul actual, 25% din bugetul PR Vest este destinat obiectivului de politică 1 - O regiune mai inteligentă, ceea ce oferă șansa companiilor dar și ecosistemului regional să genereze mediul favorabil pentru Inovare digitală.

***

ProiectulBEST DIH este implementat de ADR Vest împreună cu Agenția de Inovare GALICIA (Spania), Asociația Pannon Business Network (Ungaria), Provincia Overijssel (Olanda), Consiliul Regiunii Tampere (Finlanda), Societatea consorțiului pe acțiuni ART-ER, Emilia Romagna (Italia) și Municipalitatea orașului Szombathely (Ungaria), ca membru de politică asociat.

Proiectul, în valoare de peste1,4 milioane de euro, este co-finanțat de Uniunea Europeană în cadrul Programului Interreg Europe(https://www.interregeurope.eu/) și se va derula până în februarie 2027.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu