Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



marți, 20 iunie 2023

Poli Camp: Universitatea Politehnica Timișoara, tabără pentru elevi


Universitatea Politehnica Timișoara este gazdă, în perioada 18 – 22 iunie, pentru zeci de copii de clasa a XI-a din județele Arad, Hunedoara și Timiș, care participă la tabăra Poli Camp, organizată la Timișoara și la Hunedoara, de Departamentul de Marketing Universitar și Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră, cu implicarea facultăților.

            Cu sprijinul inspectoratelor școlare județene, au fost

identificați 82 de elevi de clasa a XI-a, provenind de la licee din mediul rural sau orașe sub 10.000 de locuitori, cu rezultate școlare bune, doritori să participe la tabără.

            Scopul taberei este de a informa şi familiariza elevii cu mediul universitar, pentru a facilita o mai bună tranziție spre învățământul superior, respectiv pentru orientarea lor către o carieră de succes. Pe durata taberei, elevii vor desfășura activități în cadrul laboratoarelor didactice din facultăți, participă la activități de cunoaștere și dezvoltare personală, la diverse tipuri de ateliere de educație non-formală și activități recreaționale.

            Tabăra este parte a unui proiect coordonat de Universitatea Politehnica Timișoara - UPTech - ce are ca obiectiv creșterea gradului de acces al elevilor proveniți de la licee din mediul rural și orașe sub 10.000 de locuitori la programele de licență oferite de UPT, printr-un model ancorat instituțional care integrează practici inovatoare și o configurație hibridă de trasee și resurse - îmbină tehnologia și mediul virtual cu activitățile față în față, educația academică cu cea prin cultură, instrucția cu dezvoltarea profesională și orientarea în carieră. Se urmărește îndrumarea elevilor în procesul de socializare academică, familiarizarea acestora cu procedurile de admitere și dinamica formării academice, oferirea de informații relevante pentru un parcurs educațional adecvat și individualizat.

            Pe durata taberei, elevii, împărțiți pe 4 grupe, participă la o serie de activități în laboratoarele interdisciplinare din cadrul facultăților de Inginerie Electrică și Energetică, Mecanică, Chimie Industrială și Ingineria Mediului, Științe ale Comunicării, Inginerie Hunedoara.

            În cadrul acestora, cadre didactice din cadrul UPT le vor vorbi elevilor și vor realiza împreună cu aceștia experimente din domeniul printării 3D, energiei regenerabile și transformarea diferitelor tipuri de energie, chimia în pictură, fenomenul știrilor false.

            De asemenea, elevii vor participa la o serie de ateliere de educație non-formală și de dezvoltare personală, ce vizează alegerea carierei, managementul emoțiilor, dezvoltare antreprenorială, rolul Uniunii Europene, educație pentru drepturile omului.

Departament Comunicare si Imagine

 

 

 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu