Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



vineri, 16 iunie 2023

Furnizorii de comunicatii electronice, obligati la informare precontractuala prin fisa de sinteza a contractului

 

Înainte de încheierea unui contract, furnizorii sunt obligați să pună la dispoziția utilizatorilor o serie de informații detaliate, clare și relevante referitoare la

serviciile de comunicații electronice de care aceștia urmează să beneficieze.

În plus, utilizatorii trebuie să primească, din partea furnizorului, un set de informații esențiale într-o formă simplă și clară, pe un suport durabil sau, în cazul în care furnizarea pe un suport durabil nu este fezabilă, într-un document care poate fi deschis, vizualizat și descărcat cu ușurință, sub forma unei fișe de sinteză. Fișa de sinteză are un format standardizat și simplificat, iarprocesul de informare precontractuală condiționează intrarea în vigoare a contractului de primirea fișei de sinteză.

Formatul fișei de sinteză se aplică tuturor furnizorilor și le permite utilizatorilor să compare mai ușor ofertele de servicii.

Conținutul fișei de sinteză

Fișa de sinteză trebuie să conțină principalele elemente ale ofertei, cum ar fi:

denumirea, adresa și informațiile de contact ale furnizorului, inclusiv pentru primirea unor reclamații;

principalele caracteristici ale fiecărui serviciu furnizat;

prețurile aferente pentru activarea serviciului de comunicații electronice, precum și orice taxă recurentă sau aferentă consumului;

durata contractului și condițiile de reînnoire și încetare a acestuia;

un rezumat al informațiilor privind parametrii de calitate și remediile pe care consumatorul le are la dispoziție, în cazul serviciilor de acces la internet.

În cazul contractelor încheiate cu utilizatorii finali cu dizabilități, informațiile și caracteristicile produselor și serviciilor contractate trebuie să fie adaptate pentru această categorie de consumatori.


 

Cadrul legislativ

În domeniul comunicațiilor electronice, Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 111/2011, astfel cum a fost modificată și completată prin Legea nr. 198/2022, prevede o serie de drepturi pentru utilizatorii serviciilor de comunicații electronice destinate publicului. În principal, Legea nr. 198/2022 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul comunicaţiilor electronice şi pentru stabilirea unor măsuri de facilitare a dezvoltării reţelelor de comunicaţii electronice a transpus în legislația națională Directiva (UE) 2018/1972 a Parlamentului European și a Consiliului de instituire a Codului european al comunicațiilor electronice.

Modelul fișei de sinteză este în conformitate cuRegulamentul (UE) nr. 2019/2243 de stabilire a modelului fișei de sinteză a contractului care trebuie utilizat de furnizorii de servicii de comunicații electronice destinate publicului în temeiul Directivei (UE) 2018/1972 a Parlamentului European și a Consiliului. 

ANCOM acompletat cadrul legislativ și prin Decizia ANCOM nr. 73/2022privind obligaţiile de informare a utilizatorilor finali și alte măsuri pentru protecția acestora. Obiectivul Deciziei ANCOM nr. 73/2022vizează accesibilizarea și publicarea uniformă prin intermediul mijloacelor proprii ale furnizorilor de servicii de acces la internet, de servicii de comunicații de voce, SMS și MMS și de transmisie a serviciilor media audiovizuale a unor informații complete, actualizate și comparabile, care să sporească transparența față de necesitățile actuale de informare a utilizatorilor finali care se orientează tot mai mult către oferte sub forma unor pachete de servicii (internet prin fibră, TV prin cablu, servicii de voce la puncte fixe și mobile și altele).

Ce, cum şi unde reclami

ANCOM poate lua măsuri dacă furnizorul nu a transmis informațiile precontractuale și/sau fișa de sinteză sau dacă perioada contractuală minimă este mai mare de 24 de luni conform legii.Sesizările pot fi trimise aici.

InfoCentru ANCOM

Mai multe informații cu privire la contractele de furnizare de servicii de comunicații electronice destinate publicului sunt disponibile pe InfoCentru ANCOM.

 

 

ANCOM este instituția care promovează interesele utilizatorilor de servicii prin promovarea concurenței și inovației pe piețele comunicațiilor electronice și serviciilor poștale, administrarea pro-competitivă a resurselor limitate (spectru radio, resurse de numerotație și resurse tehnice asociate), încurajarea investițiilor eficiente în rețele și infrastructuri și promovarea conectivității ultrarapide. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitați www.ancom.ro,www.portabilitate.ro și www.veritel.ro. Pentru a testa și monitoriza calitatea serviciului de internet, accesați www.netograf.ro. Pentru a consulta acoperirea cu semnal mobil a localităților, drumurilor naționale și județene din România, accesați www.aisemnal.ro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu