Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



joi, 25 mai 2023

UPT organizează a doua ediție a Poli Kids Fest, o sărbătoare dedicată tuturor copiilor

Universitatea Politehnica Timișoara organizează Poli Kids Fest - un eveniment special dedicat copiilor, care se va desfășura sâmbătă, 27 mai 2023, în incinta Stadionului Știința și a Parcului Mecanică.

            Această petrecere unică aduce bucurie și entuziasm copiilor de toate vârstele, oferindu-le o zi plină de jocuri, voie bună și multe surprize. Poli Kids Fest este un eveniment deschis tuturor, atât celor mari, cât și celor mici, și celor care doresc să sărbătorească Ziua Copilului alături de noi. Accesul este gratuit pentru toți participanții!

Programul complet al evenimentului:

10:00 - 16:00 - Balon cu aer cald

Participanții vor avea ocazia să se ridice cu un balon cu aer cald și să admire frumusețea Timișoarei de sus. Programările se vor face la standul Info Point de pe stadion, începând cu ora 10:00, în limita locurilor disponibile. Este necesar ca toți copiii cu înălțimea mai mică de 1.20 m să fie însoțiți de adulți, iar ridicările cu balonul vor avea loc doar dacă condițiile meteo permit acest lucru.

10:00 - 17:00 - Ateliere UPT pentru copii

Universitatea Politehnica Timișoara va oferi o serie de ateliere interactivie pentru copii, unde aceștia vor putea explora domenii precum inteligența artificială, recunoașterea imaginilor, realitatea virtuală, construcții, roboți, electronică și multe altele.

Inteligența artificială, recunoaștere imagini (Facultatea de Automatică și Calculatoare)

Realitate virtuală (Facultatea de Automatică și Calculatoare)

Soarele ne dă energie! Construiește un pod! Scanează 3D! (Facultatea de Construcții)

În lumea roboțeilor (Facultatea de Inginerie Electrică și Energetică)

POLI/color  (Facultatea de Arhitectură și Urbanism)

Smart Electronics (Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale)

Să comunicăm în echipă! (Facultatea de Științe ale Comunicării)

Magia chimiei - o provocare pentru toate vârstele copilăriei  (Facultatea de Chimie Industrială și Ingineria Mediului)

Să învățăm să fim creativi (Facultatea de Mecanică)

Vin roboții (Facultatea de Mecanică)

În lumea trenulețelor (Facultatea de Mecanică)

Printare 3D (Facultatea de Mecanică)

Prototipare rapidă și încercări distructive (Facultatea de Mecanică)

Spotlight Heritage / Culture Fun Space – CeL

Concursul AERO-STAR (Ingineria Materialelor și a Fabricației și Chimie aplicată și Ingineria Compușilor Anorganici și a Mediului)

Pentru o zi, Ludotecă (Biblioteca UPT )

Atelier de artă (MV sci-art) - Explorează - Timișoara multiculturală și multietnică

12:00 - Teatru pentru copii - Albă ca zăpada și mai mulți pitici.

Un spectacol de teatru special creat pentru cei mici, care îi va purta în lumea fermecată a poveștilor și le va aduce bucurie și zâmbete.

14:00 - Spectacol de magie

Un moment captivant, plin de iluzii și trucuri magice care vor fascina și încânta întreaga audiență.

10:00 - 17:00 - Ateliere Parteneri UPT

Partenerii Universității Politehnica Timișoara, precum Corratec și DM, vor organiza activități distractive și concursuri cu premii, cabină foto, Mistery Box și degustări de produse. De asemenea, vor fi disponibile ateliere creative, care îi vor ajuta pe copii să-și dezvolte abilitățile artistice și creativitatea.

Vă așteptăm cu drag și chef de distracție la Poli Kids Fest!

Sărbătorim împreună Ziua Copilului și creăm amintiri minunate pentru cei mici!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu