Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



duminică, 23 octombrie 2022

American Councils for International Education anunţă deschiderea competiţiei pentru cea de-a patra ediţie a Kennedy Academy for Students

Ambasada Statelor Unite în România, alături de Consiliile Americane pentru Educaţie Internaţională, invită studenţii români cu vârsta cuprinsă între 18-27 de ani să candideze la cea de-a patra ediţie a Kennedy Academy for Students. Programul Kennedy Academy for Students este structurat în jurul subiectelor de democraţie, educaţie civică şi participare activă în comunitate şi va avea loc între 14-18 decembrie 2022, în Bucureşti.

Cu toate că sectorul ONG din România a prins avânt după căderea comunismului, mediul în care acţionează aceste organizaţii este încă slab din punct de vedere instituţional şi suferă din cauza unei lipse cronice de competenţe de leadership. Acest program îşi propune să ofere unui număr de 15 participanţi şansa de a învăţa despre leadership şi implicare civică în sectorul ONG din România, să îşi îmbunătăţească nivelul de comunicare în limba engleză şi să înveţe despre valori democratice pe care le vor putea folosi pentru a fi activi în sfera civică. Participarea la acest eveniment este gratuită, urmând ca cei 15 tineri să fie selectaţi printr-un proces de aplicaţie online. În cadrul programului, studenţii vor avea parte de workshop-uri, ateliere şi vizite instituţionale.

Kennedy Academy for Students este dedicat studenţilor vizionari şi creativi care vor să dea naştere unor schimbări tangibile în organizaţiile/comunităţile din care fac parte. Pentru acest lucru nu este nevoie numai de pasiune, dar şi de o înţelegere a procesului de funcţionare al societăţii civile, de sistemul public din care fac parte şi de interacţiunea la nivel naţional între şi dintre aceste asociaţii şi alte instituţii publice. La sfârşitul programului, studenţii vor avea şansa de a-şi împărtăşi noile cunoştinţe cu alţi studenţi, colegi şi profesori şi să pună în practică propriile idei prin realizarea unor proiecte civice locale în organizaţiile sau comunităţile din care provin.

Criterii de eligibilitate:

Competiţia este deschisă tinerilor care îndeplinesc următoarele condiţii cumulative:

au cetăţenie română;

sunt, la momentul înscrierii, studenţi la universitate la orice profil, înscrişi la licenţă, master sau PhD, din mediul rural şi urban;

au minim 18 de ani şi maxim 27 de ani împliniţi în momentul începerii programului (14 decembrie 2022);

sunt înscrişi într-o asociaţie studenţească din România (ONG);

au cel puţin un nivel mediu de cunoştinţe în limba engleză;

sunt creativi, implicaţi civic şi cu rezultate universitare bune;

demonstrează interes faţă de tematica programului;

sunt dispuşi să organizeze cel puţin un proiect civic local în luna ianuarie 2023;

Cei interesaţi pot aplica online până la finalul zilei de 6 noiembrie 2022 (ora României 23:59).

https://forms.office.com/r/LCzmHHi58k

Informaţiile despre eveniment şi aplicaţia online sunt disponibile aici: https://americancouncils.ro/programe/kennedy-academy-for-students/

E-mail: bucharest@americancouncils.org

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu