Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



duminică, 26 septembrie 2021

Deschiderea anului academic 2021-2022 la Universitatea Politehnica Timișoara

Echilibru între siguranța studenților și calitatea educației

Deschiderea anului academic 2021-2022 la Universitatea Politehnica Timișoara

 

Luni, 27 septembrie 2021, la ora 10:30, în curtea din fața Facultății de Mecanică, va avea loc deschiderea anului academic 2021-2022 la Universitatea Politehnica Timișoara, un nou an plin de provocări, în care conducerea UPT e conștientă că trebuie să asigure un echilibru între siguranța studenților și a cadrelor didactice, pe de o parte, și calitatea educației, pe de altă parte. Locul ales pentru deschiderea anului de învățământ este unul cu

o mare încărcătură simbolică, un corp al Facultății de Mecanică fiind primul pavilion construit pentru Școala Politehnică timișoreană, inaugurat în anul 1923 de Regele Ferdinand I care, cu această ocazie, a rostit celebra frază care a devenit motto-ul instituției: „Nu zidurile fac o școală, ci spiritul ce domnește într-însa”.

Ultimul an și jumătate de școală online a fost caracterizat de numeroase provocări generate în mediul academic de pandemia Covid-19. Una dintre cele mai importante este aceea că universitatea trebuie în permanență să se adapteze schimbărilor din societate și să răspundă nevoilor studenților, astfel încât să le asigure egalitatea de șanse și o educație de calitate. În acest context general și pentru a veni în sprijinul studenților care poate nu dispun de resursele necesare pentru achiziționarea unor calculatoare performante, capabile să facă față tuturor cerințelor, Universitatea Politehnica Timișoara a obținut finanțarea pentru achiziționarea unui număr de 600 de laptop-uri performante (în valoare de 750 de euro fiecare), în baza proiectului cu titlul „Facilitarea accesului studenților UPT la educația digitală –EduUPT”, prin programul Programul Operaţional Competitivitate- axa prioritară 2. Grupul țintă al proiectului este reprezentat de studenții care beneficiază de bursă socială, de la toate facultățile Universității Politehnica Timișoara. Astfel, începând cu anul universitar 2021 – 2022, studenții Universității Politehnica Timișoara, inclusiv cei admiși în anul I, vor beneficia, în mod gratuit, de laptopuri performante care să le asigure accesul la activitățile educaționale din mediul online.

Universitatea Politehnica Timișoara a fost printre primele instituții de învățământ superior care s-a adaptat cu succes la realitățile impuse de pandemie. Ultimul an a însemnat pentru actorii din școli și universități reorganizarea „din mers” a modalității de funcționare, a uneltelor și resurselor educaționale, a tehnicilor de pedagogie și, nu în ultimul rând, a interacțiunii dintre cadre didactice, studenți și colegi.

Rectorul Universității Politehnica Timișoara, conf.univ.dr.ing. Florin Drăgan, recunoaște că trecerea la învățământul online a însemnat o schimbare de paradigmă în învățământ: „Până la urmă, cred că trebuie să luăm și partea bună a lucrurilor, în sensul că ne-am adaptat. Pentru noi, la Universitatea Politehnica Timișoara, a fost mai ușor, pentru că am avut un sistem destul de bine pus la punct, mă refer la Centrul de e-Learning și Campusul Virtual, care au derulat activități online și înainte de pandemie. Cadrele didactice care nu au predat în sistemul de învățământ la distanță au fost nevoite doar să-și adapteze cursurile la o platformă deja existentă, nu a trebuit să dezvoltăm un sistem de la zero. Din acest punct de vedere, a însemnat foarte mult faptul că profesorii au avut la dispoziție instrumentele software necesare. Ne-am extins foarte mult pe această zonă. Am început să dăm tot mai multe, iar în final toate examenele în sistemul online. Singurul incovenient rămâne zona de aplicații, în unele cazuri, acolo unde există instalații mai complexe, pentru care a fost mai greu să se filmeze lucrarea de laborator”.

Pe perioada vacanței au fost demarate lucrări ample de renovare și reamenajare a spațiilor de studiu, a locurilor de cazare, Politehnica oferind în prezent 5000 de locuri, o valoare care acoperă întregul necesar pentru studenții săi. Practic, UPT este printre puținele universități care asigură locuri de cazare tuturor studenților săi.

Senatul Universității Politehnica Timișoara a aprobat recent o Procedură privind modul de desfășurare a activităților didactice pe durata semestrului I al anului universitar 2021-2022. Procedura a fost adoptată ținând seama și de opțiunile exprimate de studenții și corpul didactic al Universității Politehnica Timișoara, în urma consultării acestora.

Conform acesteia, în funcție de situația epidemiologică, de infrastructura, de specificul programelor de studiu și de resursa umană, activitatea didactică în semestrul I al anului universitar 2021-2022, cursuri de zi, se va organiza după următoarele scenarii:

Scenariul 1: Participarea studenților la activitățile didactice în sistem mixt, astfel:

-        anul I licență – participarea fizică a studenților la toate activitățile didactice, conform programului de desfășurare a acestora, cu respectarea și aplicarea normelor de protecție;

-        anii II-VI licență - participarea în sistem mixt a studenților la activitățile didactice, cu realizarea activităților de curs în regim online, respectiv a activităților aplicative față în față, cu respectarea și aplicarea normelor de protecție;

-        anii I-II master – participarea în regim online a studenților la toate activitățile didactice.

Scenariul 2: Participarea tuturor studenților la activități didactice online.

Scenariul 1 este scenariul de lucru în cazul în care condițiile legale permit activități de tip față în față, iar scenariul 2 este scenariul de lucru în caz contrar. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu