Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



marți, 5 februarie 2019

Cum poţi evita înşelăciunile cu suport tehnic fals?


Cu ocazia Safer Internet Day, Poliţia Română, Microsoft şi Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO) au organizat un eveniment dedicat prevenirii şi combaterii înşelăciunilor cu suport tehnic fals, sfătuind consumatorii români cum să
evite asemenea fraude.

Fraudele cu suport tehnic fals sunt infracţiuni cibernetice, prin care persoane ce pretind că oferă suport tehnic în numele unei companii furnizor de tehnologie (de exemplu, Microsoft), escrochează persoane care utilizează dispozitive de tip computer sau laptop.

Victimele sunt abordate sub pretextul nevoii urgente de reparare a unei false probleme tehnice identificate la dispozitivul folosit. Se operează prin reţele globale de call-center şi intermediari şi se folosesc modalităţi de abordare diverse: apeluri pe telefon (de regulă fix), pop-up-uri, e-mail, social media şi online chat.

Conform unui studiu publicat de Microsoft în septembrie 2018 , la nivel mondial, 63% dintre consumatorii de tehnologie au fost vizaţi de o astfel de acţiune frauduloasă, 1 din 5 persoane au continuat interacţiunea după contactul iniţial, iar 1 persoană din 10 a suferit şi pagube materiale, în mod direct sau indirect. Lunar, Microsoft primeşte 11.000 de sesizări privind fraude cu suport tehnic fals venind din toată lumea.

În România a fost semnalat un număr limitat de astfel de cazuri. În majoritatea situaţiilor, persoanele vizate de "agresorii" cibernetici au fost contactate pe telefonul fix. Victimele sunt cel mai adesea persoane în vârstă, susceptibile să cadă în plasa scenariilor nereale.

Cei care sună sunt vorbitori de engleză şi folosesc în conversaţie fapte concrete pentru a-şi construi un profilul cât mai credibil. Dintre cazurile raportate la noi în ţară, Poliţia Română apreciază că un procent de 10% au implicat pierderi financiare.

În strategia de combatere a acestor situaţii de înşelăciune cu suport tehnic fals, prevenţia ocupă un loc esenţial. Campaniile şi evenimentele de informare/conştientizare sunt principalul mijloc prin care pot fi preîntâmpinate escrocheriile cibernetice.

În acelaşi timp, pentru a-şi proteja consumatorii de aceste atacuri, Microsoft alocă resurse specializate pentru dezvoltarea de instrumente şi tehnologii de identificare şi blocare a site-urilor frauduloase. În cazul în care deja s-a produs evenimentul, victimele trebuie să sesizeze în cel mai scurt timp organele specializate abilitate, în vederea tragerii la răspundere, la nivel naţional şi internaţional.

Câteva sfaturi pentru utilizatorii de tehnologie, pentru a se feri de astfel de înşelăciuni cu suport tehnic fals:

Fiţi atenţi la orice mesaj de tipul pop-up nesolicitat care apare pe dispozitivul dvs. şi care vă avertizează asupra unei posibile probleme tehnice. Ignoraţi mesajul şi cerinţele afişate.

Microsoft nu va încerca niciodată în mod proactiv să vă contacteze pentru a vă oferi suport tehnic nesolicitat. Orice tip de comunicare cu Microsoft trebuie sa fie iniţiat de dvs.

Evitaţi acordarea accesului la calculatorul dvs. unei terţe părţi. Faceţi acest lucru doar dacă sunteţi sigur de faptul că persoana este un reprezentant legitim al unei echipe de asistenţă tehnică al cărei client sunteţi deja.

Dacă nu sunteţi sigur de faptul că Microsoft încearcă într-adevăr să vă contacteze printr-un apel telefonic, închideţi şi contactaţi dvs. Microsoft la adresa Microsoft Answers Desk www.support.microsoft.com.

În cazul în care credeţi că aţi fost vizat(ă) de o încercare de înşelăciune cu suport tehnic fals, vă rugăm să o raportaţi la https://www.microsoft.com/en-us/concern/scam, să contactaţi Poliţia la cybercrime@politiaromana.ro şi să informaţi CERT-RO la alerts@cert.ro.

Despre Poliţia Română:

Poliţia Română este principala instituţie pentru aplicare a legii din România - instituţie specializată a statului care exercită atribuţii privind prevenirea, descoperirea şi cercetarea în condiţiile legii a tuturor infracţiunilor.

Despre Microsoft

Fondată în 1975, compania Microsoft (Nasdaq "MSFT") este liderul mondial în software, servicii, dispozitive şi soluţii ce sprijină oamenii şi companiile să îşi atingă pe deplin potenţialul. Pentru mai multe informaţii, noutăţi şi perspective de la Microsoft, vă rugăm să vizitaţi Microsoft News Center la adresa http://news.microsoft.com.

Despre CERT

Centrul National de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică - CERT-RO este o instituţie publică cu personalitate juridică, aflată în coordonarea Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI) şi înfiinţată prin H.G. 494/2011 ca structură independentă de expertiză şi cercetare-dezvoltare în domeniul protecţiei infrastructurilor cibernetice.

Prevenirea criminalităţii este una dintre atribuţiile Poliţiei Române. Institutul de Cercetare şi Prevenire a Criminalitatii este permanent preocupat, ca prin activităţile desfăşurate, să ofere cetăţenilor soluţii la problemele cu care se pot confrunta. Activitatea de astăzi este un model de bune practici, în domeniul cooperării interinstituţionale. Chiar dacă în România nu avem o cazuistică alarmantă, împreună cu partenerii noştri, Microsoft şi Cert Ro, dorim să informăm cetăţenii că astfel de infracţiuni se pot produce, dar, prin conştientizarea pericolelor, putem preveni să devenim victime." - comisar-şef de poliţie, Ramona Dabija, Director Institutul de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii - Poliţia Română.

"Deşi nu se înregistrează multe cazuri în România, Microsoft este o companie extrem de preocupată de siguranţa utilizatorilor produselor sale, ca şi de stabilirea şi menţinerea unei relaţii de încredere cu aceştia. Din acest motiv, în parteneriat cu CERT-RO şi Poliţia Română, vrem să informăm utilizatorii cu privire la acest tip de înşelăciuni, pentru a evita ca aceştia să cadă victime unor persoane care se prezintă în mod fals ca reprezentanţi ai unor companii de încredere, inclusiv Microsoft." - Magda Popescu, avocat Microsoft Corporation, Digital Crimes Unit.

"Campaniile de tip scam în România au ajuns şi în România, acest lucru fiind sesizabil prin numărul ridicat de notificări pe care le primim la CERT-RO pe principalele noastre canale de comunicare. Pentru a contracara acest fenomen, este necesară o cooperare strânsă şi eficientă pe partea de conştientizare între mediul public şi cel privat. Prin urmare, întrunirea de azi poate fi un model de urmat pe viitor. Cu acest prilej, ţinem să mulţumim partenerilor de la Microsoft şi de la Poliţia Română, pentru deschiderea de care au dat dovadă" - Directorul general al CERT-RO, domnul Cătălin Aramă.

COMUNICAT DE PRESA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu