Kaufland România, în colaborare cuOrganizația Salvați Copiii, a
lansatproiectulPrimul Zâmbet, prin
care oferă mamelor din întreaga țară sprijin încă din primele clipe de viață
ale nou-născutului.
Astfel, 30 de maternități
din România vor primi cutii complete cu lucruri necesare bebelușilor,
esențiale pentru primele săptămâni de viață - și care pot însemna un sprijinmajor
pentru părinții din comunități vulnerabile. Proiectul vine în beneficiul a 3000 de proaspete mămici.
Cutiileconțin produse care
se găsesc exclusiv în magazinele Kaufland: haineunisex pentru copii din
colecțiaKuniboo, produse de igienă
și îngrijire din gama bevola® baby,
concepute special pentru pielea sensibilă a celor mici(șampon delicat, ulei
de îngrijire și șervețele umede), scutece K-Classic, broșuri cu informații utile din partea
Salvați Copiii și alte lucruri necesare bebelușilor.
Proiectul
cutiilor Primul Zâmbetare la bază
conceptul cutieifinlandeze (The Finnish Box), oferită de guvernul
Finlandei tuturor mamelor însărcinate în ultimul trimestru și care conține
diverse lucruri necesare primelor zile din viața nou-născutului. Mai mult, Cutia finlandeză este și o politică
publică de sănătate care a înregistrat rezultate extraordinare în
scăderea mortalității infantile în această țară.
În prezent, Finlanda are
cea mai mică rată a mortalității din Europa: 1,7 decese la 1000 de născuți vii,
în timp ce, la nivelul României, mortalitatea infantilă este cea mai ridicată
din Europa, cu o valoare de 7 la mie, dublu față de media Uniunii Europene care
a ajuns la 3,6 la mie, conform datelor Institutului Național de Statistică.[1]
„Copiii înseamnă viitorul unei nații. Ne dorim ca toți copiii României
să se bucure de un start cât mai bun în viață și să ajutăm, în același timp,
tinerele mame. Știm că primele zile din viața de părinte sunt copleșitoare, de
aceea Kaufland România, alături de Organizația Salvați Copiii, dorește să ajute proaspetele mame să
se bucure de Primul Zâmbet și să știe că toți copiii se nasc egali, indiferent
de locul sau mediul în care vin pe lume”, a declarat Katharina Scheidereiter, CSR Manager,
Kaufland România.
Primii cinci ani de viață sunt esențiali în construirea
unei relații emoționale sănătoase între părinți și copil, iar pentru asta mama
trebuie ajutată să își îngrijească nou-născutul, să îi fie alături, să îi
dedice timp de calitate, având la dispoziție lucrurile necesare.
„Atunci când vin pe lume, toți
copiii sunt iubiți și prin asta extraordinar de puternici. În programul pe care
Salvați Copiii îl derulează pentru sprijinirea maternităților, am văzut
nou-născuți fragili, prematuri de 1.000 de grame, a căror forță i-a uimit și pe
medici. De aceea, este important să ne îngrijim ca fiecare mamă care naște să
aibă ceea ce îi este necesar nou-născutului, pentru ca ea să se preocupe doar
de zâmbetul acestuia", a
spus Gabriela Alexandrescu, Președinte
Executiv Salvați Copiii România.
Acestă campanie este
gândită a fi începutul unei bune practici în România, care să ajute mamele în
noul lor rol și să le ofere informații utile legate de importanța controalelor
medicale și a îngrijirii corecte a celor mici. Acest nou model de informare se
adaugă eforturilor anterioare ale Organizației Salvați Copiii de implicare în
reducerea mortalității infantile prin dezvoltarea de programe suport pentru
mame și copii și prin dotarea maternităților și secțiilor de nou-născuți cu echipamente
medicale performante.
Despre Kaufland România
Kaufland
se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.300
de magazine în 7 țări și o rețea de 120 magazine în România. Programele de
responsabilitate socială reprezintă o componentă cheie în strategia companiei.
Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al
politicii corporative Kaufland. Cea mai mare parte a proiectelor noastre de CSR
sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau
naționale. Pe lângă educație, sprijinim proiectele dedicate protecției mediului
înconjurător și pe cele care au ca obiectiv promovarea unui stil de viață
sănătos prin intermediul activităților sportive și adoptarea unei nutriții echilibrate.
Pentru mai multe informaţii vizitaţi www.kaufland.ro.
Despre Salvați Copiii România
Salvați Copiii este o
organizație neguvernamentală, asociație de utilitate publică, non-profit,
democratică, neafiliată politic sau religios, care militează activ pentru
protecția drepturilor copilului în România, din 1990, în acord cu prevederile
Convenţiei Naţiunilor Unite cu privire la Drepturile Copilului, cu Carta
Drepturilor Fundamentale a Uniunii Europene și cu legislația României.VIZIUNEA
noastră este o lume care respectă, pentru fiecare copil, dreptul său la
supraviețuire, educație, protecție și participare, asumându-ne MISIUNEA de a
obţine progrese importante privind modul în care copiii sunt trataţi şi
producerea schimbărilor imediate şi de durată în viaţa acestora. În cei 28 de
ani de activitate, peste 1.750.000 de copii au fost implicați în programele și
campaniile Organizației Salvați Copiii. În campania de promovare a dreptului la viață al
copiilor, Salvați Copiii România va dota până la sfârșitul anului 2018, 88 de
maternități cu 515 echipamente necesare vieții pentru 42.000 de nou-născuți. Totodată, lucrăm anual în 42 de comunităţi rurale
dezavantajate din 14 județe pentru un număr de 6.770 de beneficiari (2.991 copii
între 0 și 5 ani, din care 1.356 sub un an, 1.779 mame, 2.000 gravide).Pentru mai multe informaţii despre activitatea Salvați
Copiii România, vizitaţi www.salvaticopiii.ro
Pentru mai
multe informații, vă rugăm contactați: daniela.spiridonescu@pr.gmp.ro,
[1]PublicațiaRomâniaînUniuneaEuropeană - InstitutulNațional
de Statistică, 2018, disponibilpe: http://www.insse.ro/cms/sites/default/files/field/publicatii/romania_in_uniunea_europeana_editie_2018.pdf, ultima accesare: 01.11.2018
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu