Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



marți, 27 august 2024

Cea de-a 12-a ediţie a Maratonului Olteniei


Peste 700 concurenţi înscrişi şi 100 de voluntari au ascultat Vocea Naturii în acest an la Maratonul Olteniei

Cea de-a 12-a ediţie a Maratonului Olteniei, un eveniment Evryo, a reunit lastart iubitori ai sportului şi ai naturii, sportivi de performanţă, dar şi amatori, oameni care fac parte cu sufletul din familia maratonului şi care au ascultat cu #responsabilitate Vocea Naturii. în urma evenimentului, aproximativ 40.000 euro vor fi donaţi către cele 3 cauze sociale ale acestei ediţii.

'Suntem bucuroşi şi mândri că am fost şi în acest an alături de sportivi profesionişti, amatori sau simpli iubitori de sport în aer liber care au ascultat Vocea Naturii şi au venit alături de noi încărcaţi de #maimultăenergiepentrubine. Le mulţumim tuturor voluntarilor şi partenerilor noştri, autorităţilor locale, celor care au alergat, pedalat şi celor care au participat la zonele interactive din parcul Zăvoi. Siguranţa fiecăruia dintre voi este cea mai importantă pentru noi şi vă mulţumim că sunteţi #însiguranţă şi responsabili. Ne revedem la anul cu #maimultăenergiepentrubine şi surprize frumoase!' Ondrej Safar, CEO Evryo şi participant la ambele curse ale Maratonului Olteniei, respectiv MTB 33 km şi Trail Running 12 km.

De 12 ani iubitori de fapte bune

Sănătatea a fost pilonul de bază a ediţiei a-12-a a Maratonului Olteniei. Ca după fiecare ediţie, Evryo donează şi dublează taxele de înscriere ale celor 719 de concurenţi. Suma totală donată va fi împărţită uniform între cele 3 cauze:

• 13.200 euro către Spitalul Judeţean de Urgenţă Râmnicu Vâlcea pentru dotarea secţiei de Oncologie cu echipamente medicale şi aparate de aer condiţionat;

• 13.200 euro către Clubul Sportiv Vâlcea 1924 pentru dotarea cu roboţi de antrenament a echipelor de tenis de masă şi baschet;

• 13.200 euro către Asociaţia Prietenii Spitalului Vâlcean şi proiectul lor 'Stomatolog în comunitate' prin care oferă copiilor din comunităţile vulnerabile acces gratuit la servicii medicale stomatologice.

Cine a format comunitatea Maratonului Olteniei anul acesta?

La cursele de MTB şi Trail Running s-au înscris şi achitat taxa 719 concurenţi:

• MTB: 132 la proba de 22 km si 84 la cea de 33 de km;

• Trail Running: 264 la cursa de 12 km si 138 la cea de 22 de km;

• Maratonul Virtual: 101 înscrişi.

Acestora li se adaugă 205 copii cu vârste între 4 şi 13 ani care au alergat în cursele dedicate lor din parcul Zăvoi, duminică, 25 august.

Cu #maimultăenergiepentrubine, cei 100 de voluntari s-au asigurat că atât concurenţii, cât şi susţinătorii acestora, dar şi vizitatorii parcului Zăvoi vor fi în siguranţă şi vor avea cele mai frumoase amintiri de la #MO2024.

Siguranţa participanţilor care au ascultat Vocea Naturii şi grija pentru mediu au fost priorităţile ediţiei 12

Vocea Naturii poate fi ascultată aici sau direct pe comunitatea Sportivi pentru natură.

Echipa Maratonului Olteniei 2024 nu poate fi completă fără menţionarea echipei de organizare, autorităţilor locale şi partenerii evenimentului.

Cea de-a 12-a ediţie a Maratonului Olteniei a fost organizată de Evryo cu sprijinul SmartAtletic, al Primăriei Municipiului Râmnicu Vâlcea şi al Consiliului Judeţean Vâlcea, cărora li se alătură partenerii: Adrem şi Comranado - în calitate de 'Premium Sponsor', Electroalfa, Elco Târgu Jiu, EnergoBit, Forest Electro Grup şi RC Europe în calitate de 'Friend Sponsor', Imsatie, Nisempra şi Banca Comerciala Romana (BCR) - in calitate de 'Proud Sponsor', Băneasa, Ciga Energy, Elco Power Muntenia, ETH Group, Heineken, Hervis Sports, Inform Lykos, Karcher, Nibaco, Unicredit Bank, Venturo Investments, Dorna şi Sloop în calitate de 'Official Supplier', Clubul Sportiv de Tineret Lykaios, Quantix şi Asociaţia Sportivă Wildsport în calitate de parteneri de implementare, Digi24, VTV Vâlcea, Jurnalul Olteniei şi Eveniment Vâlcean, în calitate de parteneri media.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu