Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



vineri, 9 august 2024

Atenție la comenzile de servicii cu valoare adăugată realizate accidental prin SMS

 

Transmiterea de SMS-uri către numere scurte prin care sunt oferite diferite servicii de conținut sau, în unele cazuri, chiar primirea de SMS-uri de la asemenea servicii sunt, de regulă, taxate suplimentar. Utilizatorii care trimit un SMS sau răspund la un SMS primit de la un

astfel de număr realizează de fapt o comandă pentru accesul la servicii cu valoare adăugată(SVA) sau se abonează la acest tip de servicii.

Numerele naționale scurte

Prin numerele naționale scurte interne clienții pot beneficia de diverse servicii cu valoare adăugată, cum ar fi: suport tehnic, imagini și sunete speciale pentru telefonul mobil (ringtones), horoscop, concursuri și jocuri sau anumite aplicații ce pot fi descărcate pe telefonul mobil.

De asemenea, furnizorii de servicii de comunicații electronice pot asigna astfel de numere unor terți, în vederea oferirii de servicii cu valoare adăugată (SVA). În acest din urmă caz, furnizorul de servicii de voce și date oferă doar posibilitatea tehnică de a primi/transmite SMS-uri, precum și facturarea serviciilor de conținut.

Numerele naționale scurte interne pot avea forma 12vx(y), 13vx(y), 14vx(y), 15vx(y), 17vx(y), 18vx(y), 83vx(y), 84vx(y), 88vx, 96vx(y) – 99vx(y).

Comanda unui serviciu cu valoare adăugată(SVA)

În funcție de serviciul oferit, pot exista proceduri diferite de autentificare, confirmare sau anulare a comenzii. Principalele mijloace sunt trimiterea la un număr scurt a unui mesaj conținând un cuvânt cheie sau un cod, introducerea pe o pagină web a numărului de telefon la care se va efectua taxarea SVA după o confirmare prin SMS, transmiterea unui SMS și a unei confirmări tot prin SMS pentru abonarea la SVA (taxare recurentă).

Un caz semnalat frecvent ANCOM este cel în careo persoanăacceseazăo pagină web de pe un telefon mobilși observă o reclamă la un serviciu de conținut. Aceasta apasă pe respectiva imagineși se deschide o pagină, unde este descris un serviciu de divertisment, pentru comanda căruia îi este solicitat numărul de telefon. Dacă introduce numărul său de telefon,utilizatorul primește un set de informații despre serviciu și instrucțiuni privind codul ce trebuie transmis pentru comandă. Prin transmiterea mesajului cerut, utilizatorul realizează o comandă online, iar prin mesajul primit ulterior se efectueazăplata serviciului de conținut accesat (de exemplu, acces pe o perioadă limitată la o platformă de jocuri online). Indiferent dacă respectiva platformă va fi sau nu accesată ulterior, comanda a fost transmisă și tariful se va regăsi în următoarea facturăemisă de furnizorul de comunicații electronice.

Informarea utilizatorilor

Atât furnizorii serviciului de telefonie mobilă, cât și cei care furnizează efectiv serviciile de conținut au obligații specifice de informare a utilizatorilor, precum și sarcina de a colabora în vederea oferirii unor informații clare cu privire la SVA furnizate prin intermediul numerelor scurte.

De exemplu, operatorii de telefonie au obligația de a publica pe paginile proprii de internet numerele de acest tip pe care le utilizează sau pe care le-au alocat furnizorilor de servicii de conținut, tipurile serviciilor cu valoare adăugată care se furnizează prin intermediul acestora, tarifele aplicabile, precum și modalitățile prin care utilizatorii pot obține informații sau pot depune reclamații cu privire la serviciile furnizate prin intermediul acestor numere.

Totodată, pentru a proteja interesele utilizatorilor, ANCOM a elaborat împreună cu furnizorii unCod de conduită, prin care a fost stabilit un set minim de măsuri pentru informarea și protecția utilizatorilor. Potrivit celor agreate, informarea corectă și completă a utilizatorilor trebuie realizată atât în cadrul activităților de promovare a SVA, câtși pe parcursul procesului de comandă.

Mai multe informații cu privire laSVAsunt disponibile aici.

Recomandări ANCOM

ANCOM încurajează toți utilizatorii să fie atenți la prezentarea serviciilor de conținut și la tarifele percepute, să nu își introducă numărul de telefon pe o pagină web sau să trimită coduri prin SMS dacă nu înțeleg exact ce servicii comandă și să supravegheze copiii care au acces nerestricționat la un telefon mobil.

Dacă au accesat un SVA, utilizatorii vor găsi în factura detaliată, emisă de furnizorul de servicii de voce și date, informații privind numărul scurt tarifabil accesat la care au inițiat furnizarea SVA, data și ora la care a fost trimis SMS-ul și tariful aplicat.

Ce, cum și unde reclami

Activitatea furnizorilor de servicii de conținut nu este reglementată de ANCOM. Totuși, ANCOM poate verifica dacă furnizorul de servicii de comunicații electronice a luat măsuri pentru a se asigura că furnizorii de servicii de conținut cărora le-au fost asignate numerele naționale scurte informează corect utilizatorii cu privire la tarifele și la condițiile de furnizare a SVA. În acest scop, utilizatorii se pot adresa ANCOM aici.

 

InfoCentruANCOM pune la dispozitia utilizatorilor informatii utile despre serviciile de comunicatii electronice (telefonie, internet si televiziune), serviciile postale și serviciile digitale, pentru a-i sprijini in alegerea si folosirea acestor servicii. Informatiile se refera in principal la incheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. In plus, utilizatorii pot gasi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.

ANCOM este instituția care promovează interesele utilizatorilor de servicii prin promovarea concurenței și inovației pe piețele comunicațiilor electronice și serviciilor poștale, administrarea pro-competitivă a resurselor limitate (spectru radio, resurse de numerotație și resurse tehnice asociate), încurajarea investițiilor eficiente în rețele și infrastructuri și promovarea conectivității ultrarapide. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitați www.ancom.ro,www.portabilitate.roși www.veritel.ro. Pentru a testa și monitoriza calitatea serviciului de internet, accesați www.netograf.ro. Pentru a consulta acoperirea cu semnal mobil a localităților, drumurilor naționale și județene din România, accesați www.aisemnal.ro.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu