Prin stabilirea unei
proceduri de informare ce trebuie să o parcurgă furnizorii de servicii
intermediare al căror loc de stabilire este în România, ANCOM, în calitatea sa
de coordonator al serviciilor digitale,urmărește transparentizarea activității
furnizorilor din România, în sensul prevederilor Legii nr. 50/2024. Procesul
contribuie la comunicarea eficientă între furnizori și ANCOM, dar, în același
timp, permiteo mai bună cunoaștere a dimensiunii și a tendințelor pieței în
care acești furnizori de servicii intermediare activează. Totodată, pentru
protecția drepturilor destinatarilor serviciilor prestate de către furnizorii
de servicii intermediare, identificarea și cunoașterea acestorafacilitează
activitatea de supraveghere a respectării prevederilor Regulamentului privind
serviciile digitale, activitate ce cade în sarcina ANCOM.
Procedura de informare pentru furnizorii de servicii
intermediare
Procedura de informare se aplică atât furnizorilor de servicii
intermediare existenți la data intrării în vigoare a deciziei, cât și celor
care vor oferi, după intrarea în vigoare a deciziei, cel puțin unul dintre următoarele
tipuri de servicii intermediare:simplă transmitere, stocare în cache,găzduire (în măsura în care furnizorul pune la dispoziție infrastructura
tehnică de stocare necesară furnizării serviciului) saumotoare de căutare online.
Astfel, furnizorii de servicii intermediare, care își au locul principal
de stabilire în România ori reprezentantul lor legal este stabilit în România,
trebuie să transmită ANCOM,la adresa informare.dsa@ancom.ro, în termen de 45 zile de la data începerii oferirii serviciilor sau de la
data intrării în vigoare a deciziei, după caz, o informare care conținedatelelor
de identificare, incluzând adresa URL sau, după caz, adresele URL ce conțin
informații referitoare la acestea.
Conform noii versiuni a deciziei, după primirea informării, ANCOM creează
conturi individuale de acces la serviciul „MyANCOM”.
Informațiile ce trebuie transmise ANCOM sunt
conținute în anexa la proiectul de decizie.
Consultare publică pentru modificarea Deciziei nr.
336/2013
De asemenea, ANCOM pune în consultare publică și modificarea Deciziei nr.
336/2013, pentrualiniereamodalităţiiprin care
Autoritateatransmiteprinmijloaceelectroniceparolaunicăîncazulfurnizorilor de
serviciipoștale, precum si a numelui de utilizatorpentruaplicația de
raportareîncazulfurnizorilorpersoanefiziceprevăzuțiînDecizia ANCOM nr.
423/2023.
Procesul de consultare publică
Proiectul de decizie privind procedura de informare
pentru furnizorii de servicii intermediarepoate fi consultat
aici, iarproiectul de
decizieprivind modificarea și completarea Deciziei președintelui
AutorităţiiNaţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicații nr.
336/2013aici.Observaţiileşi propunerilepot fi transmise până la data de 09.09.2024, pe adresa sediului central
al ANCOM (Str. Delea Nouă nr.2, sector 3, Bucureşti), prin intermediul Registraturii online sau prin intermediul direcţiilor regionale ale Autorităţii. Observaţiile
pot fi transmise şi prin fax la numărul +40 372 845 402 sau prin e-mail pe
adresa consultare@ancom.ro.
Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii(ANCOM) este instituția care promovează interesele utilizatorilor de servicii prin promovarea concurenței și inovației pe piețele comunicațiilor electronice și serviciilor poștale, administrarea pro-competitivă a resurselor limitate (spectru radio, resurse de numerotație și resurse tehnice asociate), încurajarea investițiilor eficiente în rețele și infrastructuri și promovarea conectivității ultrarapide. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitatiwww.ancom.ro,www.portabilitate.rosi www.veritel.ro. Pentru a testa si monitoriza calitatea serviciului de internet, accesatiwww.netograf.ro.Pentru a consulta acoperirea cu serviciide voce mobilă a localităților, drumurilor naționale și județene din România, accesați
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu