Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



vineri, 3 mai 2024

Mesajul premierului Marcel Ciolacu transmis cu prilejul Zilei Mondiale a Libertății Presei

”Ziua mondială a libertății presei, pe care o marcăm în a treia zi din luna mai, în fiecare an, subliniază importanța pe care trebuie să o dăm în permanență libertății de exprimare, ca pârghie de informare a publicului și garanție a unei societăți democratice și libere. oamenii vor să țină pasul cu cele mai noi informații, mai ales în momente în care unitatea colectivă poate face diferența, precum pandemia, conflictele de securitate și efectelor acestora. 

 Pe fondul diversificării canalelor de comunicare în mediul online și într-o societate tot mai dezbinată de fenomenul de fake-news și dezinformare, oamenii din presă au o misiune și mai dificilă, cu responsabilități din ce în ce mai mari. 
La nivelul societății din România, avem în mass-media un partener ferm de partea adevărului. Activitatea de jurnalist, cu toate valențele sale, are în sine și un rol de formator al societății. Apreciez munca acestor oameni, cu toată complexitatea pe care o implică, în reflectarea acțiunilor și măsurilor guvernamentale. Contactul cu problemele care îi preocupă pe cetățeni și eforturile noastre la nivel instituțional în direcția creșterii transparenței în administrația publică, misiuni importante asumate de Guvernul României, pot fi susținute doar printr-o informare echidistantă, responsabilă și de bună-credință a publicului, cu sprijinul mass-media.
Ziua Mondială a Libertății Presei este dedicată anul acesta importanței pe care o au presa și libertatea de exprimare pentru conștientizarea pericolelor pe care le implică schimbările climatice, un fenomen care vedem că ne afectează din ce în ce mai mult, la scară largă, dar pe care avem puterea să îl combatem prin corecta noastră informare, iar presa joacă un rol foarte important în acest sens. 
Indiferent de natura subiectelor pe care jurnaliștii le abordează, efortul lor rămâne în slujba cetățenilor și ai binelui societății în general. 
Le doresc tuturor jurnaliștilor, tuturor reprezentanților mass-media, să-și exercite profesia cu bună-credință și să găsească întotdeauna calea de a duce informația corectă în casele oamenilor. 
La mulți ani!”

Marcel Ciolacu,
Prim-ministru al României

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu