Începând cu data de 17 mai 2024 a intrat în vigoare Hotărârea Guvernului nr. 505/2024 pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 367 din 18 martie 2022 privind stabilirea unor condiții de asigurare a protecției temporare, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul străinilor, prin care s-a reglementat înregistrarea în cazul tuturor beneficiarilor de protecție temporară, a reședinței în România.
Pentru reședința în România
dovedită, se vor menționa pe permisul de ședere toate detaliile prevăzute în documentul prezentat de beneficiarul protecției temporare, iar în cazul în care reședința în România nu este atestată prin documente justificative, fiind una declarată, se va înscrie pe document doar localitatea și județul, respectiv sectorul în cazul municipiului București, declarate de beneficiarul protecției temporare.Menționăm că, în ceea ce privește documentele care pot fi
depuse pentru a dovedi adresa în România, beneficiarii protecției temporare
trebuie să prezinte unul dintre următoarele documente: titlu de proprietate,
contract de locaţiune înregistrat la administraţia fiscală, contract de comodat
încheiat în formă autentică sau orice alte acte încheiate în condiţiile de
validitate prevăzute de legislaţia română în vigoare privind titlul locativ,
care fac dovada dobândirii unor drepturi locative, similar modului în care se
face dovada reședinței de către solicitanții de azil (art. 50 alin. (3) din Hotărârea
Guvernului nr. 1251/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de
aplicare a Legii nr. 122/2006 privind azilul în România, cu
modificările și completările ulterioare). De asemenea, dovada reședinței se
face și cu declarația scrisă a conducătorului instituției de ocrotire, al
centrului de servicii sociale sau al centrului educativ ori a persoanei
abilitate de acesta, în cazul beneficiarilor protecției temporare care sunt
internați sau primiți spre îngrijire ori găzduire în instituții de ocrotire, în
centre de servicii sociale sau în centre educative care se află în administrarea
autorităților publice locale.
Precizăm că permisele de ședere eliberate anterior
actului normativ menționat mai sus își mențin valabilitatea pe perioada
aplicării Deciziei (UE) 382/2022 a Consiliului din 4 martie 2022 de constatare
a existenței unui aflux masiv de persoane strămutate din Ucraina în înțelesul
articolului 5 din Directiva 2001/55/CE și având drept efect introducerea unei
protecții temporare, cu modificările ulterioare, iar în termen de 180 de zile
de la data intrării în vigoare a Hotărârea Guvernului nr. 505/2024 beneficiarii
protecției temporare pot solicita preschimbarea permisului.
BIROUL INFORMARE ȘI RELAȚII
PUBLICE
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu