Codul numeric personal este alcătuit din 13 cifre, structurate în trei părţi: semnificativă, secvenţială şi o cifră de control.
Partea semnificativă este alcătuită din 7 cifre, care exprimă sexul, secolul şi data naşterii, sub forma SAALLZZ.
-S reprezintă sexul şi secolul în care s-a născut persoana şi poate fi:
a) 1 pentru persoanele de sex masculin născute între anii 1900-1999;
b) 2 pentru persoanele de sex feminin născute între anii 1900-1999;
c) 3 pentru persoanele de sex masculin născute între anii 1800-1899;
d) 4 pentru persoanele de sex feminin născute între anii 1800-1899;
e) 5 pentru persoanele de sex masculin născute între anii 2000-2099;
f) 6 pentru persoanele de sex feminin născute între anii 2000-2099.
- AALLZZ reprezintă data naşterii şi cuprinde ultimele două cifre ale anului naşterii (AA), luna naşterii, cu valori între 01 şi 12 (LL), şi ziua naşterii, cu valori între 01 şi 28, 29, 30 sau 31, după caz (ZZ).
Partea secvenţială este formată din 5 cifre sub forma JJNNN, cu următoarea semnificaţie:
a) JJ reprezintă secvenţa atribuită judeţului sau sectorului în care s-a născut persoana ori în care avea domiciliul sau reşedinţa în momentul acordării C.N.P.;
b) NNN reprezintă un număr de secvenţă (între 001 şi 999), repartizat pe puncte de atribuire, prin care se diferenţiază persoanele de acelaşi sex, născute în acelaşi loc şi cu aceeaşi dată de naştere (an, lună, zi).
Cifra de control (C) este atribuită de calculator şi permite depistarea eventualelor erori de înlocuire sau inversare a cifrelor din componenţa C.N.P.
DE REŢINUT
În ceea ce priveşte partea secvenţială JJ ("cifra de judeţ"), codurile numerice personale generate automat de către Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă, conţin codul unic 70 pentru orice înregistrare, indiferent de judeţul/locul unde a avut loc naşterea.
Informaţii de background
Având în vedere activităţile de comunicare publică în ceea ce priveşte Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă - SIIEASC, facem următoarele precizări:
Activitatea de extindere la nivel naţional a Sistemului Informatic se realizează etapizat, context în care la data de 8 mai 2024 a devenit, parţial, funcţională platforma digitală în care ofiţerii de stare civilă îndeplinesc anumite proceduri, în aceste condiţii fiind necesară, în continuare, prezenţa cetăţeanului la oficiul de stare civilă.
Activitatea de înregistrare a evenimentelor de viaţă naştere şi deces, desfăşurată în cele 7 municipii şi în toate unităţile administrativ-teritoriale ale judeţului Ilfov se realizează doar în sistem digital.
Pentru a obţine un certificat de naştere sau deces, cetăţeanul se deplasează la oficiul de stare civilă unde depune documentele necesare, respectiv, cererea de eliberare a certificatului de stare civilă, document care se poate elibera atât în format digital, solicitantul trebuind să comunice ofiţerului de stare civilă o adresă de poştă electronică, dar şi în format fizic, printat pe un formular securizat, în funcţie de opţiunea cetăţeanului.
Infrastructura S.I.I.E.A.S.C. integrează şi o platformă dedicată cetăţenilor, acesta fiind complet interoperabilă, platformă care va fi accesibilă într-o etapă ulterioară.
Infrastructura S.I.I.E.A.S.C. integrează 3188 de unităţi administrativ-teritoriale, iar la momentul actual, aproximativ 50 dintre acestea sunt interconectate la Sistemul Informatic.
Punerea în funcţiune a Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă, la nivel naţional, se va realiza în etape succesive până la data de 24 septembrie 2024.
DIRECŢIA INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu