Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



marți, 22 noiembrie 2022

Studiu ANCOM: 80% dintre utilizatorii serviciilor postale doresc sa primeasca in sisteme automate coletele oricarui furnizor postal

 
”Utilizatorii isi doresc tehnologizarea serviciilor postale: sisteme automate mai multe, mai inteligente si utilizabile de toti furnizorii postali. Intr-adevar, utilizarea partajata a coletomatelor intre diferitele retele postale este una din evolutiile necesare pe care o asteptam in sectorul postal. Deschiderea retelelor postale trebuie sa se intample, urmand exemplul din urma cu 20 ani al retelelor de telefonie”, a declarat Eduard LOVIN, vicepresedintele ANCOM.

Experienta privind oficiile postale si sistemele automate

Aproximativ o treime dintre utilizatorii de servicii postale au mers intr-un oficiu postal in ultimele 12 luni pentru a ridica colete, asteptand in medie circa 13 minute pentru a intra in posesia lor. In acelasi timp, un procent similar de respondenti au ridicat colete din sistemele automate, acestea fiind apreciate in principal pentru rapiditate, proximitate si disponibilitate.

Utilizatorii apreciaza proximitatea oficiilor postale sau a sistemelor automate, considerand acceptabil sa se deplaseze 14-16 minute, in medie, pentru a ajunge la acestea.

Utilizarea sistemelor automate ar putea fi mult mai ridicata, principalele motive invocate de catre cei care nu le utilizeaza fiind absenta lor in zona in care locuiesc si lipsa acestei optiuni din oferta vanzatorului.

Utilizarea serviciilor postale

Majoritatea utilizatorilor de servicii postale sunt destinatarii trimiterilor, iar nu expeditori: 62% nu au expediat nicio scrisoare/felicitare/document in ultimele 12 luni, 59% nu au expediat niciun colet, insa 81% au primit colete si 57% au primit scrisori/vederi/felicitari.

Expedierea de scrisori/vederi/felicitari a fost inlocuita cu utilizarea serviciilor de comunicatii electronice si/sau servicii digitale: mesajele SMS/instant sunt cel mai popular inlocuitor (68%), urmate de e-mail (43%), apeluri telefonice si platformele de socializare online.

Cumparaturile online

73% dintre utilizatorii de servicii postale au realizat cumparaturi online in ultimele 12 luni, peste 40% dintre acestia cu frecventa lunara sau chiar saptamanala. In astfel de situatii, viteza de livrare este considerata a fi foarte importanta de catre 8 din 10 respondenti.

Platformele digitale (precum Glovo, Bolt, Bringo sau Tazz) au livrat cumparaturile pentru 45% dintre cumparatorii online. Rapiditatea si comoditatea sunt considerate principalele avantaje ale serviciilor de livrare furnizate de aceste platforme, servicii care, pe anumite segmente, concureaza serviciile postale ale furnizorilor postali traditionali.

Duratele de livrare si preturile

Peste 40% dintre respondenti cred ca scrisorile si coletele ajung la destinatari in aproximativ 3-4 zile, fara diferente semnificative intre urban si rural.

Timpul de livrare este important pentru majoritatea utilizatorilor. Totusi, in schimbul unor costuri de livrare mai mici (24%) sau chiar gratuit (30%), respondentii ar prefera o livrare mai lenta a coletelor.

Pe fondul unui grad mare de satisfactie (70% si peste) privind preturile de expediere atat a scrisorilor cat si a coletelor, mai mult de jumatate dintre respondenti nu se informeaza cu privire la tarife, intrucat cheltuielile lor postale sunt mici, rareori expediind trimiteri. Principalele surse de informare sunt pagina de internet a furnizorului (24%), respectiv angajatii furnizorului de servicii postale (21%).

Studiul ANCOM

Studiul a fost realizat in luna iunie 2022, utilizand metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) pe un esantion principal de 1.436 de persoane de peste 16 ani, implicate direct in utilizarea serviciilor postale in ultimele 12 luni, avand o eroare maxima de ± 2,6%. Studiul este disponibil pe site-ul ANCOM.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu