Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



vineri, 11 noiembrie 2022

Drepturile tale nu sunt la reducere! De Black Friday fă o sesizare direct din Aplicaţia InfoCons!


Astăzi este Black Friday, iar InfoCons pune la dispoziţia consumatorilor unica aplicaţie, independentă şi transparentă prin care se pot apela direct şi rapid numerele de urgenţă la nivel local, naţional şi internaţional în cazul în care aceştia întâmpină probleme cu produsele şi serviciile pe care le achiziţionează.

Posibilitatea de a avea în mod GRATUIT şi într-un singur loc toate numerele de urgenţă, dar şi de a apela aceste numere direct din aplicaţia InfoCons, reprezintă un real ajutor. Aplicaţia InfoCons adună în secţiunea SOS numerele pentru Protecţia Consumatorilor, Autoritatea Naţională Sanitară şi pentru Siguranţa Alimentelor, Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, Autoritatea de Supraveghere Financiară, Urgenţe, Ambulanţă, Poliţie, Pompieri sau Protecţia Copilului etc.

Aplicaţia Gratuită InfoCons facilitează depunerea unei sesizări, venind în sprijinul consumatorilor cu formularul deja completat cu datele de identificare pentru produsul scanat, fie că vorbim despre produsele agroalimentare sau produsele electronice şi electrocasnice.

Şi, pentru că astăzi este faimoasa zi a reducerilor, iar consumatorii se vor îndrepta către produsele electronice şi electrocasnice, Aplicaţia InfoCons îi sprijină pe consumatori în alegerea produselor în cunoştinţă de cauză!

Aplicaţia InfoCons îi ajută pe consumatori să estimeze costul de utilizare a produsului în cei doi ani de garanţie, aflând astfel costul real pe care îl plătesc. De asemenea, prin intermediul Aplicatiei InfoCons, consumatorii pot compara produsele electronice şi electrocasnice pe care şi le doresc de Black Friday, pentru a achiziţiona produsul potrivit preferinţelor şi nevoilor lor.

Produsele electronice şi electrocasnice ale căror produsele energetice pot fi scanate fac parte din categoriile:
-Maşini de spălat haine;
-Maşini de spălat vase;
-Frigidere;
-Uscătoare;
-Televizoare şi monitoare pentru computer.

În UE aveţi dreptul de a returna produsele achiziţionate online sau prin alte mijloace de vânzare la distanţă (prin telefon, prin poştă, de la un comis voiajor) în termen de 14 zile, pentru a beneficia de rambursarea integrală a sumei plătite. Nu aveţi nevoie de un motiv special pentru a face acest lucru, e suficient să vă răzgândiţi.

Perioada de reflecţie de 14 zile nu este valabilă în cazul tuturor produselor. Iată câteva excepţii:
- bilete de avion şi de tren, bilete la concerte, rezervări la hotel, închirieri de maşini şi servicii de catering rezervate pe perioade sau la date determinate
- produse alimentare şi băuturi livrate la domiciliu, în mod regulat (ex. de către un lăptar)
- produse fabricate la comandă sau personalizate în mod clar (ex. un costum făcut la comandă)
- înregistrări audio-video sau programe informatice sigilate, precum DVD-urile, pe care le-aţi desigilat după primire
- conţinutul digital on-line, dacă aţi început deja descărcarea sau vizionarea on-line şi dacă aţi acceptat faptul că vă pierdeţi dreptul de a vă retrage din contractul de achiziţie odată începută descărcarea sau vizualizarea
- bunuri cumpărate de la persoane fizice, mai degrabă decât de la companii/comercianţi
- contractele urgente de reparaţii şi întreţinere - dacă sunaţi un instalator pentru a-l ruga să vă repare un duş, nu puteţi anula lucrarea, odată ce aţi convenit asupra preţului serviciului.

Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice:
- fie prin menţionarea noului preţ lână preţul anterior, barat;
- fie prin menţiunile "preţ nou", "preţ vechi" lângă sumele corespunzătoare;
- fie prin mentionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat.

"Black Friday sau mai bine spus <> ar trebui să fie un moment, o zi, însă în România a devenit o săptămână, o lună sau chiar mai mult. O perioadă care este mai mult pentru marketing. Indiferent de perioadă, cetăţeanul în calitatea lui de consumator să nu uite că indiferent de cuantumul reducerii, nu avem reducere la drepturi. Avem aceeaşi garanţie de 2 ani pentru produsele de folosinţă îndelungată, avem acelaşi drept de a returna produsele cumpărate online în termen de 14 zile, avem aceleaşi drepturi de a fi informaţi cu privire la caracteristicile produselor, însă degeaba avem drepturi, dacă nu le exercităm. Cred că Black Friday ar putea fi o zi, o săptămână, o lună sau chiar mai mult, în care fiecare dintre noi, cu o9atiudine, să ne exercităm drepturile, sp ne informăm înainte de a cumpăra, să scanăm produsele electronice şi electrocasnice cu Aplicaţia InfoCons şi să luăm în calcul costul real al produselor, mai ales pentru electronice şi electrocasnice şi din punct de vedere al consumului de electricitate pentru perioada de durabilitate sau măcar pentru cei doi ani de garanţie."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu