Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



luni, 21 noiembrie 2022

Prevederi actualizate privind localizarea in cazul apelarii la serviciul de urgenta 112

 ANCOM a adoptat decizia de revizuire a cadrului legal secundar privind realizarea comunicatiilor catre Sistemul national unic pentru apeluri de urgenta (SNUAU). Astfel, este asigurata si transpunerea in legislatia secundara a unor prevederi de la nivel european care reglementeaza apelarea serviciului de urgenta 112. Modificarile propuse vizeaza, in principal, actualizarea rapida a bazelor de date transmise de furnizori pentru a permite localizarea apelantului, stabilirea unui identificator unic al apelantului pentru apelurile initiate din retelele mobile, dar si introducerea unor prevederi privind localizarea apelantului in situatia utilizarii unor servicii independente de locatie. Totodata, au fost adoptate si masuri dedicate asigurarii accesului la serviciul de urgenta 112 pentru utilizatorii finali cu dizabilitati.

Prevederi noi destinate localizarii cat mai exacte a apelantului

Localizarea cat mai exacta a apelantului la serviciul 112 este o actiune extrem de importanta pentru ca utilizatorii sa beneficieze de ajutor in timp util de la agentiile specializate de interventie (Politie, Ambulanta, Pompieri etc.). In acest scop, au fost adoptate prevederi ce vizeaza actualizarea permanenta a bazelor de date care contin informatia de localizare primara. Furnizorii de servicii de comunicatii electronice vor actualiza permanent bazele de date care contin informatia de localizare primara, printr-un canal de date securizat, in cel mai scurt timp posibil din punct de vedere tehnic de la modificarea informatiilor continute, susceptibile de a prejudicia semnificativ procesul de localizare. 

In cazul furnizorilor care ofera servicii de tip voce peste Wi-Fi, modificarile impun transmiterea catre serviciul de urgenta 112 a apelurilor initiate pe o conexiune de date dintr-o alta retea de comunicatii electronice, in cazul in care apelantul se afla intr-o zona fara semnal in oricare din retelele publice de comunicatii electronice mobile. 

Identificator unic al apelantului pentru apelurile initiate prin serviciul de „roaming national” si de la numerele independente de locatie

In cazurile in care serviciul de urgenta 112 este apelat prin „roaming national” se prevede transmiterea identificatorului unic al apelantului, utilizat atat pentru identificarea persoanei in cauza, cat si in procesul de localizare a acesteia. In acest sens se va utiliza identificatorul unic IMSI - International Mobile Subscriber Identity.

Totodata, aceasta masura este aplicabila si in cazul apelurilor 112 initiate de utilizatorii de servicii independente de locatie (ex. servicii de voce de tip VoIP gestionat) ce functioneaza pe terminale mobile si care se bazeaza pe functionalitatile retelei mobile suport pentru realizarea apelurilor de urgenta 112.

De asemenea, in situatia utilizarii unor servicii independente de locatie, furnizorii de astfel de servicii vor pune la dispozitia abonatilor o modalitate electronica rapida si gratuita, de actualizare a informatiei de localizare, informandu-si, de asemenea, abonatii, lunar (de ex. prin intermediul facturii, email, SMS), cu privire la beneficiile completarii si actualizarii informatiilor de localizare in cazul apelarii 112, luand totodata masuri pentru obtinerea unei confirmari din partea acestora cu privire la receptionarea acestor informari.

In scopul de a asigura respectarea obligatiei legale privind disponibilitatea informatiilor de localizare, se prevede posibilitatea activarii serviciului independent de locatie doar dupa ce abonatul pune la dispozitia furnizorului informatiile de localizare, informatii care se refera la adresa completa a acestuia.

Masuri dedicate accesului utilizatorilor cu dizabilitati la serviciile de urgenta

Pentru asigurarea accesului persoanelor cu dizabilitati la serviciul de urgenta 112, furnizorii de servicii de comunicatii interpersonale bazate pe numere destinate publicului au obligatia de a asigura originarea si transmiterea catre centrul unic pentru apeluri de urgenta a comunicatiilor de urgenta realizate prin intermediul serviciului de conversatie totala de catre utilizatorii finali cu dizabilitati de auz si/sau de vorbire sau cu afectiuni auditive si/sau tulburari de vorbire dovedite de un document medical, inclusiv in cazurile in care acesti utilizatori se afla in roaming pe teritoriul Romaniei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu