Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



vineri, 11 martie 2022

INFORMARE PRIVIND NECESITATEA PRESCHIMBĂRII / PRELUNGIRII DOCUMENTELOR CETĂȚENILOR STRĂINI ÎN TERNEN DE 90 DE ZILE ÎN CONTEXTUL ÎNCETĂRII STĂRII DE ALERTĂ

 

Inspectoratul General pentru Imigrări informează că, începând cu data de 9 martie a.c.,își încetează aplicabilitatea Hotărârea Guvernului nr. 171 din 3 februarie 2022 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

În contextul

încetării stării de alertă instituită pe teritoriul României, documentele eliberate de structurile de imigrări a căror valabilitate a fost menținută conform Legii nr. 55 din 15 mai 2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, urmează să expire după o perioadă de 90 de zile de la încetarea stării de alertă.

Astfel, începând cu data de 9 martie 2022, străinii și cetățenii Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi Confederaţiei Elveţiene, precum si membrii lor de familie, au la dispoziție 90 de zile pentru a efectua demersurile de înregistrare și de preschimbare/prelungire a documentelor care au expirat în această perioadă precum: certificatele de înregistrare a rezidenței sau cărțile de rezidență, permisele de ședere temporară și permisele de ședere pe termen lung.

Pentru evitarea aglomerării în spațiile de lucru, Inspectoratul General pentru Imigrări recomandă utilizarea, în continuare, a aplicației Portal IGI prin care se poate obține o programare în vederea depunerii cererilor, înainte de prezentarea acestora la ghișeu.Aplicația poate fi  accesată la următorului link: https://portaligi.mai.gov.ro/portaligi/.

 

Cetățenii pot obține informații complete și permanent actualizate privind legislația aplicabilă în domeniul migrației, azilului și integrării persoanelor, prin consultarea paginii de internet a instituției la adresa https://igi.mai.gov.ro/.

 

 

 

 

BIROUL INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu