Inspectoratul
General pentru Imigrări informează că, începând cu data de 9 martie a.c.,își
încetează aplicabilitatea Hotărârea
Guvernului nr. 171 din 3 februarie 2022 privind prelungirea stării de alertă pe
teritoriul României și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia
pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.
În contextul
încetării stării de alertă instituită pe teritoriul României, documentele eliberate de structurile de imigrări a căror valabilitate a fost menținută conform Legii nr. 55 din 15 mai 2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, urmează să expire după o perioadă de 90 de zile de la încetarea stării de alertă.Astfel, începând cu data de 9 martie 2022, străinii și
cetățenii Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi Confederaţiei
Elveţiene, precum si membrii lor de familie, au la dispoziție 90 de zile pentru
a efectua demersurile de înregistrare și de preschimbare/prelungire a
documentelor care au expirat în această perioadă precum: certificatele de
înregistrare a rezidenței sau cărțile de rezidență, permisele de ședere
temporară și permisele de ședere pe termen lung.
Pentru evitarea aglomerării
în spațiile de lucru, Inspectoratul General pentru Imigrări recomandă
utilizarea, în continuare, a aplicației Portal IGI prin care se poate obține o
programare în vederea depunerii cererilor, înainte de prezentarea acestora la
ghișeu.Aplicația poate fi accesată la
următorului link: https://portaligi.mai.gov.ro/portaligi/.
Cetățenii pot obține informații complete și permanent actualizate privind
legislația aplicabilă în domeniul migrației, azilului și integrării
persoanelor, prin consultarea paginii de internet a instituției la adresa https://igi.mai.gov.ro/.
BIROUL
INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu