Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



joi, 18 iunie 2015

Sfaturi pentru o vacanţă în siguranţă!


Având în vedere că siguranţa elevilor în timpul orelor de curs dar şi pe perioada vacanţelor şcolare reprezintă o prioritate naţională a Poliţiei Române, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Caraş-Severin transmite câteva sfaturi preventive adresate elevilor în scopul evitării evenimentelor neplăcute în care ar putea fi implicaţi pe durata vacanţei de vară.
Prin urmare, indiferent de locul şi modul în care hotărăsc să îşi petreacă vacanţa, pentru a nu fi umbrită de fapte antisociale cărora să le devină victime, este bine ca elevii să ţină cont de câteva măsuri preventive, uşor de adoptat şi respectat, pe care Poliţia le recomandă:

Ø  Fiţi atenţi dacă legaţi noi prietenii în această perioadă. Evitaţi compania celor agresivi, obraznici sau delincvenţi!
Ø  Nu vă lăsaţi atraşi de persoane pe care le cunoaşteţi de puţin timp în activităţi suspecte (puteţi deveni fără voie complici la comiterea unor infracţiuni; furturile, chiar nesemnificative, nu sunt probe de curaj, ci fapte culpabile, pedepsite de lege).
Ø  La discotecă, mergeţi cu un grup de persoane cunoscute şi evitaţi invitaţiile ocazionale, în afara discotecii sau la domiciliul unei persoane – riscaţi ca aceasta să aibă intenţii periculoase.
Ø  Portofelele şi telefoanele mobile nu trebuie scoase sau lăsate pe masă când mergeţi într-un local public spre a servi un suc cu prietenii, spre exemplu.
Ø  Nu daţi telefonul mobil unei persoane necunoscute, sub pretextul că vi-l admiră sau trebuie să dea un telefon urgent!
Ø  Nu purtaţi ostentativ bijuterii de mare valoare, cu sisteme de prindere fragile ori care pot fi smulse uşor!
Ø  Băieţii trebuie să păstreze portofelul într-un buzunar lateral ori la piept,însă sub nici o formă în buzunarul din spate al pantalonului, de unde poate fi furat extrem de uşor .
Ø  Respingeţi propunerile de a participa la aşa – zisele ”distracţii”: consum de alcool sau droguri, distrugeri, violenţe verbale şi fizice!
Dacă alegeţi însă, ca cea mai mare parte a timpului din vacanţă să o petreceţi în lumea virtuală, ţineţi cont şi de următoarele recomandări:
  • nu oferiţi persoanelor întâlnite pe internet informaţii personale despre voi sau despre familia voastră;
  • nu dezvăluiţi parolele personale altor persoane, astfel altcineva poate trimite mesaje jignitoare în numele vostru sau poate accesa site-uri interzise minorilor;
  • dacă doriţi să vă întâlniţi cu persoane cunoscute pe internet, anunţaţi-vă părinţii anterior; oamenii pot fi foarte diferiţi de ceea ce au pretins că sunt în mediul online şi riscaţi să deveniţi victime ale traficului de persoane sau a altor întâmplări tragice;
  • evitaţi să postaţi pe internet fotografii care să vă surprindă în ipostaze indecente; ele pot fi folosite mai devreme sau mai târziu, pentru a vă face rău vouă sau celor apropiaţi;
  • ţineţi cont că nu tot ceea ce citiţi sau vedeţi pe internet este adevărat!
Pentru orice stare de pericol în care vă aflaţi apelaţi cu încredere 112 - număr unic pentru apeluri de urgenţă!
În speranţa că acest minim de reguli preventive vor fi însuşite şi adoptate, nu ne rămâne decât să urăm tuturor elevilor o vacanţă plăcută şi plină de distracţii !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu