Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



miercuri, 24 iunie 2015

Activitatea desfăşurată de către Biroul Vamal Caraş-Severin de la începutul anului şi până în prezent



Prin Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 74/2013 a fost iniţiat procesul de reorganizare al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Ca urmare, prin Hotărârea Guvernului nr. 520/24.07.2013 a fost aprobată organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
Având în vedere necesitatea consolidării cadului legal privind lupta împotriva evaziunii fiscale, luarea de urgenţă a unor măsuri de îmbunătăţire a activităţii Ministerului Finanţelor Publice şi a structurilor sale care să conducă la îndeplinirea obiectivelor asumate de România, legate de problema rezolvării arieratelor, reducerea evaziunii fiscale şi creşterea veniturilor colectate, Agenţie Naţională de Administrare Fiscală s-a reorganizat ca urmare a fuziunii prin absorţie şi preluarea activităţii Autorităţii Naţionale a Vămilor şi prin preluarea activităţii Gărzii Financiare, instituţie publică care s-a desfinţat.

Impactul macroeconomic al reorganizării a avut ca principal scop creşterea eficienţei colectării şi eficacităţii în combaterea fenomenelor de evaziune fiscală si fraudă fiscală şi vamală.
Activitatea autorităţii vamale se exercită prin Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi structurile subordonate.
Birourile vamale de interior funcţionează în subordinea direcţiei regionale vamale şi sub coordonarea acesteia şi are ca obiect de activitate aplicarea legislaţiei în domeniul vamal şi pentru accize, conform legii, în mod uniform, imparţial, transparent şi nediscriminatoriu, tuturor persoanelor fizice şi juridice, indiferent de statutul lor juridic şi de de forma de organizare şi funcţionare a acestora, pe raza de competenţă.
Atribuţii în domeniul vamal şi fiscal:
- aplică reglementările vamale, precum şi alte dispoziţii referitoare la mărfurile aflate sub supraveghere vamală sau supuse controlului vamal; aplică, în domeniul său de competenţă, prevederile Legii nr. 86/2006 privind Codul vamal al României, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale altor acte normative de aplicare a acesteia;
- urmăreşte şi supraveghează, potrivit legii, respectarea reglementărilor vamale pe întregul teritoriu al ţării şi exercită controlul specific;
- aplică prevederile Tarifului vamal şi ale altor acte normative referitoare la acesta; urmăreşte aplicarea corectă a regulilor generale de interpretare a nomenclaturii Sistemului armonizat şi de evaluare în vamă a mărfurilor, precum şi a prevederilor actelor normative referitoare la drepturile vamale şi taxele cu efect echivalent prevăzute la importul de mărfuri;
- aplică prevederile legale privind originea preferenţială şi nepreferenţială a mărfurilor şi elaborează metodologii pentru aplicarea regulilor de origine preferenţială cuprinse în protocoalele de reguli de origine la acordurile încheiate de Uniunea Europeană;
- aplică dispoziţiile privind gestionarea contingentelor tarifare stabilite de Comisia Europeană pe teritoriul naţional; aplică şi gestionează în mod integrat măsurile netarifare stabilite la nivel comunitar, precum şi cele cu caracter naţional stabilite de alte instituţii potrivit competenţelor legale; asigură aplicarea măsurilor ce revin pe plan naţional în exercitarea politicii agricole comune, în domeniul său de competenţă;
- raportează, prin intermediul Direcţiei Generale a Vămilor, Comisiei Europene cazurile de fraudă şi iregularităţi privind drepturile vamale mai mari de 10.000 euro;
- încasează şi contabilizează resursele proprii tradiţionale, respectiv taxe vamale, contribuţii agricole, taxe antidumping, ale bugetului comunitar;
- asigură aplicarea în domeniul vamal a legislaţiei naţionale şi comunitare;
- exercită activitatea de control ulterior şi orice altă formă de control specific în legătură cu aplicarea şi respectarea reglementărilor în vigoare în domeniul vamal; urmăreşte respectarea de către persoanele fizice şi juridice a reglementărilor vamale în domeniul protejării drepturilor de proprietate intelectuală;
- exercită supravegherea şi controlul vamal în domeniul traficului ilicit de droguri, precursori, plante, substanţe şi preparate stupefiante şi psihotrope, produse cu regim special, respectiv produse strategice, cu dublă utilizare, arme, muniţii, substanţe chimice periculoase, produse care afectează stratul de ozon, produse radioactive, biologice, nucleare, organisme modificate genetic, deşeuri etc., al traficului ilicit cu bunuri culturale mobile, cu specii sălbatice de floră şi faună, cu metale preţioase, aliaje ale acestora şi pietre preţioase, al traficului de mărfuri cu risc pentru sănătatea şi siguranţa consumatorului, respectiv în domeniul bunurilor prohibite şi restricţionate de reglementările vamale;
- verifică modul de declarare de către titularul operaţiunii vamale sau de către reprezentantul său a drepturilor de import şi a altor drepturi legal datorate reprezentând impozite şi taxe care, potrivit legii, sunt în atribuţia autorităţii vamale; încasează şi virează aceste drepturi; stabileşte, prin controlul ulterior al declaraţiilor, diferenţele şi asigură încasarea sau, după caz, rambursarea ori remiterea acestora; aplică formele şi instrumentele de plată şi de garantare a drepturilor de import şi a altor impozite şi taxe aflate în competenţa sa;
- efectuează investigaţii, supravegheri şi verificări, potrivit reglementărilor legale în vigoare, în cazurile în care sunt semnalate situaţii de încălcare a legislaţiei vamale de către persoane fizice şi juridice; verifică registre şi alte forme de evidenţă şi are dreptul de a cere oricărei persoane fizice sau juridice să prezinte, fără plată, documentaţia şi informaţiile privind operaţiunile vamale;
- utilizează sistemul informatic integrat vamal în exercitarea atribuţiilor în domeniul vamal;
- întreprinde măsurile legale privind verificarea, autorizarea şi supravegherea producţiei, deţinerii, importului şi circulaţiei produselor accizabile, conform legislaţiei în vigoare;
- organizează şi efectuează controlul respectării prevederilor legale privind supravegherea mişcării produselor accizabile pe teritoriul naţional; îndeplineşte atribuţiile prevăzute de reglementările fiscale privind urmărirea documentelor administrative electronice, întocmite în cazul deplasării produselor accizabile în regim suspensiv;
- asigură cooperarea administrativă în domeniul accizelor, în conformitate cu dispoziţiile Regulamentului Consiliului (CE) nr. 389/2012 privind cooperarea administrativă în domeniul accizelor;
- îndeplineşte atribuţiile şi sarcinile prevăzute de lege în domeniul autorizării, atestării, avizării persoanelor juridice şi fizice care desfăşoară activităţi de producţie, îmbuteliere, ambalare, primire, deţinere, depozitare şi/sau expediere, comercializare, utilizare finală a produselor accizabile.


- constată şi sancţionează faptele care constituie contravenţii potrivit reglementărilor în vigoare referitoare la regimul vamal, precum şi la regimul produselor accizabile şi reţine, în vederea confiscării, mărfurile care fac obiectul contravenţiei, pentru care legea prevede o astfel de sancţiune.
Prezentarea Biroului Vamal de Interior Caraş-Severin.
Potrivit structurii organizatorice şi numărului total de posturi, aprobate prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, unitatea teritorială Caraş-Severin este un birou vamal de interior de gradul II şi are un număr total de 12 posturi, după cum urmează:
- şef birou vamal: 1 post
- compartiment autorizări: 1 post
- compartiment mişcare produse accizabile: 1 post
- compartiment supraveghere şi contral vamal: 5 posturi
- compartiment financiar, contabilitate şi achiziţii: 3 posturi, din care 2 posturi personal contractual (casier şi conducator auto)
- compartiment informatizare: 1 post
Până la data de 31 mai 2015 situaţia personalului angajat se prezintă astfel:
- 1 post şef birou vamal vacant ocupat prin delegare de competenţă
- 1 post de execuţie compartiment mişcare produse accizabile
- 4 posturi de execuţie supraveghere şi control vamal, din care din care active  2 (1 post concediu de maternitate şi 1 post suspendare raport de serviciu pentru un an)
- 1 post de execuţie financiar contabilitate şi achiziţii
- 2 posturi personal contractual financiar, contabilitate şi achiziţii.
În consecinţă, activitatea biroului vamal este asigurată prin intermediul a 4 posturi de execuţie, din care 1 post la financiar, contabilitate şi achiziţii.
2. Realizarea principalilor indicatori de performanţă
a) principalele venituri bugetare realizate pe total şi pe bugete:

drepturi de import (taxe vamale)  
2.663.8131 lei
accize                                           
138.664 lei
taxa pe valoarea adăugată           
17.460.295 lei
altele                                             
11.583 lei
 TOTAL                                         
20.274.355 lei
Potrivit ultimelor rectificări privind planul de încasări repartizat Biroului Vamal Caraş-Severin acesta a fost stabilit pentru cele 5 luni ale anului la suma de 17.250.000 lei, ca urmare, programul de de încasări a fost realizat în procent de 117,53%.
Programul de încasări a fost realizat ca urmare a controlului unui număr total de 1.183 mijloace de transport încărcate cu mărfuri de import şi export, din care 928 mijloace de transport la import şi 255 mijloace de transport la export, pentru care au fost depuse un număr total de 1.415 declaraţii vamale în detaliu, din care, 978 declaraţii de punere în liberă circulaţie, 305 declaraţii de export, 40 declaraţii vamale pentru operaţiuni temporare şi 92 operaţiuni de tranzit vamal.
De asemenea, în activitatea de control pentru bunurile introduse de persoanele fizice prin intermediului transportului poştal, au fost controlate un număr total de 2.954 colete.
b) control
b1) eficienţa activităţii de control ulterior efectuată asupra operaţiunilor vamale
- numărul de declaraţii vamale reverificate: 152
- sume suplimentare atrase aferente actelor de control încheiate: 433.461 lei
- sume suplimentare încasate: 187.517 lei, din care pe categorii de venituri: 32.656 lei taxe vamale, 105.065 lei, taxa pe valoarea adugată 46.796 lei.
- valoarea amenzilor contravenţionale constatate: 20.000 lei
- valoarea bunurilor reţinute în vederea confiscării: 195.147 lei.
b2) activitatea de gestiune
Activitatea de supraveghere fiscală a producţiei, depozitării, circulaţiei şi importului produselor accizabile se exercită de Direcţia Generală a Vămilor, prin structurile sale centrale şi/sau teritoriale, după caz.
Autoritatea vamală competentă poate fi reprezentată de structurile de specialitate din cadrul Direcţiei Generale a Vămilor, denumite în continuare autoritate vamală centrală sau teritorială, după caz, direcţiile regionale vamale sau birourile vamale de interior şi/sau birourile vamale de frontieră, denumite în continuare autoritate vamală teritorială.
▪ sistemul de supraveghere a producţiei de produse accizabile (autorizaţii, garanţia de conformitate, verificarea evidenţelor scriptice, a stocurilor, a declaraţiior lunare, supravegherea returului, recepţia produselor contaminate, marcaje, marcarea sau colorarea produselor energetice, denaturarea alcoolului etc.);
- numărul antrepozitelor fiscale de producţie: 2, din care:
- 1 antrepozit fiscale de producţie bere: SARA PRODUCTUM BEVERAGES SRL
- 1 antrepozit fiscal de producţie vinuri liniştite SENATOR PRODIMPEX SRL
▪ sistemul de supraveghere a operaţiunilor pentru care se solicită exceptări/scutiri de la plata accizelor (autorizaţii, verificarea evidenţelor scriptice, a stocurilor, a declaraţiilor lunare sau trimestriale):
- număr total de utilizatori finali : 4, din care:
- 1 utilizator final de alcool etilic - Spitalul Jedeţean de Urgenţă Reşiţa
- 3 utilizatori finali de produse energetice: Cămin Persoane Vârstice Sacu, Liceul Tehnologic Nicolae Stoica de Haţeg Mehadia, Liceul Mathias Hammer Anina,
▪ sistemul de supraveghere a operaţiunilor pentru care se solicită exceptări/scutiri de la plata accizelor:
- numărul total de utilizatori: 29
- 29 utilizatori de gaz natural pentru sistemul de încălzire : grădiniţe, licee, cămine
▪ sistemul de supraveghere al importurilor/achiziţiilor intracomunitare de alcool, distilate şi băuturi spirtoase (contracte, buletine de analiză, sigilarea şi desigilarea recipientelor după vămuire):
- numărul destinatarilor înregistraţi: 1, din care:
- 1 destinatar înregistrat pentru achiziţia intracomunitară de bere LUPO TOURING SRL
▪ sistemul de supraveghere a comercializării produselor energetice (autorizaţii, verificarea evidenţelor scriptice/faptice, supravegherea returului produselor contaminate):
- numărul operatorilor economici comercianţi en detail (staţii distribuţie carburanţi) : 64
- numărul operatorilor economici comercianţi angro carburanţi : 24
▪ sistemul de supraveghere a comercializării produselor din tutun şi băuturi alcoolice (autorizaţii, verificarea respectării condiţiilor):
- numărul operatorilor economici comercianţi angro: 48
▪ sistemul de supraveghere pentru ţuică şi rachiuri de fructe (autorizaţii, notificări, declaraţii, calculul accizelor, plata accizelor):
- numărul gospodăriilor individuale producţie ţuică şi rachiuri de fructe: 338
sistemul de supraveghere al achiziţiilor intracomunitare de cafea (autorizaţii, calculul şi plata accizelor):
- numărul total de operatori economici: 6


b3) relaţii instituţionale, participare la acţiuni comune sau de sprijin reciproc în exercitarea activităţii:
În exercitarea atribuţiilor privind combaterea contrabandei, lupta împotriva reţelelor infracţionale, reducerea evaziunii fiscale şi creşterea veniturilor colectate, precum şi confiscarea mărfurilor contrafăcute periculoase, în colaborare şi cu sprijinul altor structuri cu atribuţii de control (DIICOT, Parchetul de pe lângă Tribunalul Caraş-Severin, Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Caraş-Severin, Inspectoratul Judeţean de Jandarmeria Caraş-Severin, Serviciul Teritorial al Poliţiei de Frontieră Caraş-Severin), în primele 5 luni ale anului 2015 s-au înregistrat următorii indicatori de evaziune având ca obiect principal introducerea ilegală de bunuri supuse declarării şi, implicit, plăţii drepturilor de import, accizelor şi a t.v.a.-ului pe teritoriul vamal al Comunităţii şi identificate în România, deţinerea, transportul şi comercializarea acestora:
- în categoria produsului accizabil „ţigarete”, au fost înregistrate un număr de 60 cazuri privind introducerea şi deţinerea ilegală a cantităţii totale de 132.326 pachete de ţigarete, pentru care a fost stabilit şi calculat un prejudiciu în sumă totală de 1.400.057 lei, din care 139.455 lei taxe vamale, 942.760 lei accize şi 317.842 lei t.v.a.;
- în categoria produsului accizabil „alcool”, au fost înregistrate un număr de 11 cazuri privind introducerea şi deţinerea ilegală a cantităţii totale de 269 litri alcool şi băuturi alcoolice, pentru care a fost stabilit şi calculat un prejudiciu în sumă totală de 12.929 lei, din care 10.049 lei lei reprezintă accize datorate bugetului de stat;
- în categoria produsului accizabil „bijuterii din aur” a fost înregistrat 1 caz privind introducerea şi deţinerea ilegală a cantităţii de 2.351,51 grame bijuterii din aur 14 K provenite din Turcia, pentru care a fost stabilit şi calculat un prejudiciu în sumă totală de 74.194 lei, din care 5.567 lei taxe vamale, 11.149 lei accize şi 57.478 lei t.v.a.
Ca urmare a realizării sistemului de supraveghere, în perioada ianuarie - mai 2015 au fost realizate următoarele încasări la bugetul de stat provenind din accize:

- alcool etilic, produse intermediare, bere, vinuri spumoase, băuturi fermentate spumoase
12.088 lei
- produse din tutun
107.437 lei
- cafea
1.969 lei
-alte produse accizabile (arme şi muniţii)
23.889 lei
TOTAL
145.383 lei

În activitatea sa, autoritatea vamală asigură cooperarea administrativă în domeniul accizelor, în conformitate cu dispoziţiile Regulamentului Consiliului (CE) nr. 389/2012 privind cooperarea administrativă în domeniul accizelor; adoptă măsurile necesare pentru asigurarea aplicării prevederilor Convenţiei privind utilizarea tehnologiei informaţiilor de către serviciile vamale, încheiată la 26 iulie 1995, în temeiul art. K.3 din Tratatul privind Uniunea Europeană (JO C 316 din 27 noiembrie 1995, p. 34), ale Convenţiei cu privire la asistenţa reciprocă şi cooperarea între administraţiile vamale, încheiată la 18 decembrie 1997, în temeiul art. K.3 din Tratatul privind Uniunea Europeană (JO C 24 din 23 ianuarie 1998, p. 2) şi ale Deciziei vama-electronică (CE) nr. 70/2008; acţionează pentru îndeplinirea programelor privind integrarea vamală europeană; cooperează cu autorităţile vamale ale altor state, precum şi cu organismele internaţionale de specialitate, în vederea prevenirii, cercetării şi combaterii fraudelor vamale.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu