Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



luni, 30 martie 2015

Informare privind gestionarea biletelor de tratament și de odihnă destinate pensionarilor – pe anul 2014 și modul de derulare în anul 2015



Informare privind gestionarea biletelor de tratament și de odihnă destinate pensionarilor – pe anul 2014 și modul de derulare în anul 2015. 


Prezintă: Casa Județeană de Pensii Caraș-Severin.

INFORMARE PRIVIND GESTIONAREA BILETELOR DE TRATAMENT ŞI DE ODIHNĂ DESTINATE PENSIONARILOR - PE ANUL 2014
ŞI MODUL DE DERULARE ÎN ANUL 2015


I.          Infomare generală.
Pentru pensionarii din judeţul Caraş-Severin, în conformitate cu prevederile art. 121 şi art. 122 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare, se acordă prestaţii privind tratamentul balnear pentru asiguraţi şi pensionari prin atribuirea de bilete de tratament solicitanţilor îndreptăţiţi, după cum urmează:
Conform art. 121 din lege în sistemul public de pensii, în afara pensiilor, se mai pot acorda, în condiţiile prezentei legi, prestaţii de tratament balnear, altul decât cel care, potrivit legii, se suportă de la bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, pentru asiguraţi şi pensionari.
Potrivit art. 122 din lege „(1) Acordarea prestaţiilor privind tratamentul balnear se face prin atribuirea de bilete de tratament solicitanţilor îndreptăţiţi, în limita numărului de locuri asigurate în unităţi de tratament din proprietatea CNPP, precum şi a numărului de locuri contractate cu alte unităţi de profil şi a sumelor alocate pentru această prestaţie prin legea bugetului asigurărilor sociale de stat.
(2) Asiguraţii şi pensionarii sistemului public de pensii pot beneficia de tratament balnear, în condiţiile prezentei legi, după cum urmează:
    a) gratuit - pensionarii de invaliditate, în cadrul programului de recuperare întocmit de medicul expert al asigurărilor sociale;
    b) cu suportarea de către beneficiar a unei contribuţii băneşti - asiguraţii sistemului public de pensii şi pensionarii, alţii decât cei prevăzuţi la lit. a).
(3) Durata tratamentului balnear este de 12-18 zile.
(4) Contravaloarea prestaţiilor acordate în condiţiile prevăzute la alin. (2) lit. a) şi diferenţa dintre contravaloarea prestaţiilor şi contribuţia bănească prevăzută la alin. (2) lit. b) se suportă din bugetul asigurărilor sociale de stat.
(5) Criteriile pe baza cărora se acordă bilete pentru tratament balnear, precum şi nivelul contribuţiei băneşti individuale a asiguraţilor şi a pensionarilor se aprobă anual, prin ordin comun al conducătorilor CNPP şi ai caselor de pensii sectoriale.
(6) Locurile de tratament balnear se asigură în unităţile de tratament din proprietatea CNPP şi, în completare, prin contracte încheiate, potrivit legii, cu alte unităţi de profil. La încheierea contractelor se va ţine seama de gradul de solicitare al staţiunii şi de categoria de confort oferită, precum şi de nivelul maxim al tarifelor, stabilit de CNPP şi casele de pensii sectoriale, ce poate fi suportat din bugetul asigurărilor sociale de stat.”
Conform art. 124 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare, modul de acordare al biletelor de tratament balnear se stabileşte prin hotărâre a Guvernului.
Pentru anul 2014, prin H.G. nr. 51/2014 s-au aprobat regulile de stabilire a numărului biletelor de tratament balnear şi modul de acordare, distribuire şi decontare a acestora.

II.         Gestionarea biletelor de tratament şi de odihnă destinate pensionarilor în anul 2014.
Art. 2 din H.G. nr. 51/2014, prevede că: “În unităţile de tratament balnear, proprietate a Casei Naţionale de Pensii Publice, este asigurat pentru anul 2014 un număr de maximum 59.641 de locuri la tratament balnear, repartizate pe maximum 19 serii de trimitere.”
În perioada anului calendaristic, persoana îndreptăţită poate beneficia de un singur bilet de tratament.
Potrivit art. 6 din hotărâre, au beneficiat de tratament balnear, persoanele care au avut calitatea de:
a) pensionar al sistemului public de pensii;
b) asigurat al sistemului public de pensii;
c) beneficiar al prevederilor unor legi speciale, care reglementează dreptul la bilete de tratament balnear.
            Numărul biletelor de tratament balnear care s-a acordat gratuit categoriilor de persoane beneficiare ale prevederilor unor legi speciale, cu caracter reparatoriu, s-a stabilit prin aplicarea unei cote de maximum 15% din totalul numărului de bilete, rezultat în conformitate cu prevederile art. 2 şi 3 din hotărâre.
Repartizarea biletelor de tratament balnear pentru anul 2014 s-a făcut de către Casa Naţională de Pensii Publice, denumită în continuare CNPP, prin casele teritoriale de pensii.

            Vă informăm că, pentru gestionarea corectă a biletelor de tratament şi odihnă în anul 2014, s-a emis Ordinul comun al conducătorilor CNPP şi ai caselor de pensii sectoriale, înregistrat sub nr. 39/04.02.2014 şi nr. A383/644617/1580776/07.02.2014, prin care s-au stabilit criteriile de acordare a biletelor de tratament balnear prin sistemul organizat şi administrat de Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice.
            Potrivit pct. III din ordinul comun, casele teritoriale de pensii au avut ca atribuţii: înregistrarea şi verificarea cererilor de acordare a biletelor de tratament, precum şi repartizarea biletelor, strict în limita repartiţiei, direct în aplicaţia informatică SPA, analizarea şi vizarea solicitărilor din partea persoanelor care beneficiază de cure balneoclimaterice, potrivit art. 22 din Legea nr. 346/2002, republicată, conform programului individual de recuperare stabilit de medicul asiguratorului, afişarea la sediul instituţiei şi pe pagina de internet a acesteia a listelor cu cererile aprobate, comunicarea cu beneficiarii a datei la care au fost programaţi în vederea ridicării biletului, comunicarea cu CNPP a numărului de bilete nevalorificate, eliberează adeverinţe pentru asiguraţii pe bază de contract de asigurare socială sau pe bază de declaraţie privind venitul asigurat etc.
            Menţionăm că, din partea CNPP, s-au alocat judeţului Caraş-Severin un număr de 2398 bilete, care au fost repartizate pe cele 19 serii de trimitere, fiind vândute 2397 bilete.
La nivelul CASEI JUDEŢENE DE PENSII CARAŞ-SEVERIN, denumită în continuare CJP, au fost înregistrate un număr de 4852 de cereri.
Durata sejurului unui bilet de tratament a fost de 16 zile, iar a tratamentului balnear a fost de 12 zile.
            CJP a înregistrat cererile de acordare a biletelor de tratament direct în aplicaţia informatică SPA, aplicaţie care s-a utilizat şi pentru actualizarea eventualelor modificări care au apărut la eliberarea biletelor (ex. categoria beneficiarului), precum şi la repartizarea biletelor de tratament balnear către beneficiari.
Cererile s-au completat şi înregistrat numai pe formularul aprobat, fiind depuse la sediul CJP din Municipiul Reşiţa, str. Traian Lalescu nr. 27, jud. Caraş-Severin, fie personal, fie prin poştă, fax, e-mail, cu cel puţin 30 de zile anterioare primei luni din perioada pentru care s-a solicitat biletul, prin cerere solicitantul putând opta pentru cel mult trei staţiuni. Biletele nevândute puteau fi valorificate până în momentul începerii sejurului. 
            Biletele de tratament balnear s-au acordat în conformitate cu ordinea de ierarhizare a cererilor, în limita locurilor repartizate pe serii, staţiuni şi unităţi de cazare, în funcţie de stabilirea unui punctaj, ţinându-se cont de următoarele criterii specifice:
1)         dacă a beneficiat de bilet de tratament balnear în ultimii 2 ani;
2)         categoria de pensie a beneficiarului;
3)         cuantumul total brut al drepturilor de pensie.
Ordinea de ierarhizare a cererilor a fost dată de ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute de fiecare solicitant în parte.
CNPP a transmis la CJP, cu 15 zile înainte de începerea seriei de sejur, listele cu beneficiarii care au primit aprobare, urmând ca aceştia să fie anunţaţi de către CJP şi prin afişarea listelor la sediul instituţiei.
            Repartiţia biletelor de tratament balnear pe baza ordinii de ierarhizare a cererilor, s-a întocmit de CJP cu cel puţin 14 zile înaintea primei zile de începere a fiecărei serii, cu excepţia primei serii care a fost condiţionată de data apariţiei hotărârii de Guvern privind acordarea prestaţiilor.
            Biletul repartizat a putut fi eliberat următorului solicitant în funcţie de punctajul obţinut şi de opţiunea acestuia, sau altui solicitant fără punctaj, biletul fiind considerat disponibil, cu 7 zile înainte de începerea seriei.
Prin adresa preşedintelui CNPP nr. B369/I.C./21.03.2014, înregistrată la sediul CJP sub nr. 4283/26.04.2014, au fost repartizate la nivelul judeţului Caraş-Severin un număr de 2 locuri de tratament balnear pentru pensionarii militari pe anul 2014.
            Cu cel puţin 5 zile înainte de plecarea în staţiune, numărul de bilete de tratament balnear nevalorificate, pe serii şi staţiuni, precum şi solicitările de suplimentări, s-au comunicat CNPP de către CJP.
            Facem precizarea că atât actele normative în domeniul biletelor de tratament balnear, cât şi Ordinul comun al conducătorilor CNPP şi ai caselor de pensii sectoriale, înregistrat sub nr. 39/04.02.2014 şi nr. A383/644617/1580776/07.02.2014, prin care s-au stabilit criteriile de acordare a biletelor de tratament balnear, au fost publicate pe site-ul Casei Judeţene de Pensii Caraş-Severin, www.cjpcaras.ro şi www.cnpp.ro.
           
III.        Infomare cu privire la modul de derulare a activităţii de acordare a prestaţiilor sub forma biletelor de tratament balnear în anul 2015
CNPP stabileşte numărul de locuri de tratament balnear ce poate fi pus la dispoziţia beneficiarilor, în limita fondurilor aprobate prin Legea bugetului asigurărilor sociale de stat şi repartizează numărul de locuri de tratament balnear în anul curent, caselor teritoriale de pensii, proporţional cu numărul total al beneficiarilor, transmite caselor teritoriale de pensii repartiţia locurilor în vederea eliberării biletelor către beneficiari.
Prin H.G. nr. 54/2015 s-au aprobat regulile de stabilire a numărului biletelor de tratament balnear pentru anul 2015 şi modul de acordare, distribuire şi decontare a acestora.
Art. 2 din H.G. nr. 54/2015, prevede că: “În unităţile de tratament balnear, proprietate a Casei Naţionale de Pensii Publice, este asigurat pentru anul 2015 un număr maxim de 59.641 de locuri la tratament balnear, repartizate pe maximum 19 serii de trimitere.”, la care se adaugă numărul de locuri la tratament balneat contractat cu alţi operatori economici interesaţi, care se va stabili după atribuirea contractelor.
În perioada unui an calendaristic, persoana îndreptăţită poate beneficia de un singur bilet de tratament.
Potrivit art. 6 din hotărâre, pot beneficia de tratament balnear, persoanele care au calitatea de:
a) pensionar al sistemului public de pensii;
b) asigurat al sistemului public de pensii;
c) beneficiar al prevederilor unor legi speciale, care reglementează dreptul la bilete de tratament balnear.
            Numărul biletelor de tratament balnear care se acordă gratuit categoriilor de persoane beneficiare ale prevederilor unor legi speciale, cu caracter reparatoriu, se stabileşte prin aplicarea unei cote de maximum 15% din totalul numărului de bilete, rezultat în conformitate cu prevederile art. 2 şi 3 din hotărâre.
Distribuirea biletelor de tratament balnear pentru anul 2015 se face de către Casa Naţională de Pensii Publice, denumită în continuare CNPP, prin casele teritoriale de pensii.

            Prin Ordinul comun al conducătorilor CNPP şi ai caselor de pensii sectoriale ale MApN, MAI şi SRI, înregistrat sub nr. 62/09.02.2015, nr. A346/09.02.2015, nr. 597623/09.02.2015 şi nr. 1337436/09.02.2015, s-au stabilit şi aprobat criteriile de acordare a biletelor de tratament balnear prin sistemul organizat şi administrat de Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice.
            Potrivit pct. III din ordinul comun, casele teritoriale de pensii au ca atribuţii: înregistrarea cererilor de acordare a biletelor de tratament, verificarea, analizarea şi repartizarea acestora direct în/prin aplicaţia informatică SPA, analizarea şi vizarea solicitărilor din partea persoanelor care beneficiază de cure balneoclimaterice, potrivit art. 22 din Legea nr. 346/2002, republicată, conform programului individual de recuperare stabilit de medicul asiguratorului, afişarea la sediul instituţiei şi pe pagina de internet a acesteia a listelor cu cererile aprobate, comunicarea cu beneficiarii a datei la care au fost programaţi în vederea ridicării biletului, comunicarea cu CNPP a numărului de bilete de tratament balnear nevalorificate, eliberează adeverinţe pentru asiguraţii pe bază de contract de asigurare socială sau pe bază de declaraţie privind venitul asigurat etc.
            Criteriile în baza cărora se acordă biletele pentru tratament balnear, cu suportarea unei contribuţii sau în mod gratuit, cuprind următoarele elemente:
A.         Criterii generale;
B.         Criterii specifice;
C.        Modalitatea de întocmire a ordinii de ierarhizare a cererilor prin care se solicită bilete de tratament balnear, în funcţie de criteriile specifice, în limita repartiţiei, pe serii, staţiuni sau unităţi de cazare;
D.        Categoriile de persoane care pot beneficia de tratament balnear, precum şi documentele care dovedesc îndeplinirea criteriilor de acordare;
E.         Modul de stabilire a contribuţiei individuale pentru persoanele care beneficiază de tratament balnear cu suportarea unei contribuţii;
F.         Alte reglementări.
În anexa nr. 2 la ordinul comun se află lista staţiunilor de interes naţional şi local, iar în anexa nr. 3 se află formularul cererii pentru solicitarea biletului de tratament.
            Facem precizarea că, potrivit contractului de prestări servicii nr. B17/IC/10.02.2015, încheiat între Societatea de Tratament Balnear şi Recuperare a Capacităţii de Muncă “T.B.R.C.M.” – S.A. (unitate de tratament din proprietatea C.N.P.P. constituită în baza H.G. nr. 1469/2002) şi Casa Naţională de Pensii Publice (C.N.P.P.), având ca obiect asigurarea serviciilor de tratament balnear, cazare şi masă pentru beneficiarii biletelor de tratament balnear eliberate de C.N.P.P. în anul 2015, prin casele judeţene de pensii, prima zi de intrare a seriei I este data de 16 februarie 2015, iar ultima serie se încheie la data de 17 decembrie 2015.
            Societatea de Tratament Balnear şi Recuperare a Capacităţii de Muncă “T.B.R.C.M.” – S.A. deţine complexe balneare în 13 judeţe, după cum urmează:
01)       Sucursala Amara, Hotel Ialomiţa, judeţ Ialomiţa;
02)       Sucursala Bala, Hotel Ceres, judeţ Mehedinţi;
03)       Sucursala Bizuşa, Hotel Ceres, judeţ Sălaj;
04)       Sucursala Buziaş,  Hotel Silvana, judeţ Timiş;
05)       Sucursala Covasna, Hotel Dacia, judeţ Covasna;
06)       Sucursala Geoagiu Băi, Hotel Ceres, judeţ Hunedoara;
07)       Sucursala Lacu Sărat, Hotel Perla, judeţ Brăila;
08)       Sucursala 1 Mai, Hotel Ceres, judeţ Bihor;
09)       Sucursala Moneasa, Hotel Codru Moma, judeţ Arad;
10)       Sucursala Nicolina, Hotel Nicolina, judeţ Iaşi;
11)       Sucursala Olăneşti, Hotel Livadia, judeţ Vâlcea;
12)       Sucursala Pucioasa, Hotel Ceres, judeţ Dâmboviţa;
13)       Sucursala Sărata Monteoru, Hotel Ceres, judeţ Buzău.

            Menţionăm că, până în prezent, din partea CNPP, s-au alocat judeţului Caraş-Severin un număr de 752 bilete, pentru tratarea bolilor cardio-vasculare – 562, a bolilor digestive – 48, a bolilor reumatismale – 142, care au fost repartizate pe cele 19 serii de trimitere la “T.B.R.C.M.” – S.A..
La nivelul CASEI JUDEŢENE DE PENSII CARAŞ-SEVERIN, denumită în continuare CJP, au fost înregistrate un număr de 1923 de cereri.
            CJP înregistrează cererile de acordare a biletelor de tratament direct în aplicaţia informatică SPA, aplicaţie care s-a utilizat şi pentru actualizarea eventualelor modificări care au apărut la eliberarea biletelor (ex. categoria beneficiarului), precum şi la repartizarea biletelor de tratament balnear către beneficiari.
Cererile se completează numai pe formularul aprobat, urmând a se depune la sediul CJP din Municipiul Reşiţa, str. Traian Lalescu nr. 27, jud. Caraş-Severin, fie personal, fie prin poştă, fax, e-mail, cu cel puţin 30 de zile anterioare primei luni din perioada pentru care se solicită biletul, prin cerere solicitantul putând opta pentru cel mult trei staţiuni. Biletele nevândute pot fi valorificate până în momentul începerii sejurului. 
Durata sejurului unui bilet de tratament este de 16 zile, iar a tratamentului balnear este de 12 zile.
            Biletele de tratament balnear se acordă în conformitate cu ordinea de ierarhizare a cererilor, în limita locurilor repartizate pe serii, staţiuni şi unităţi de cazare, în funcţie de stabilirea unui punctaj, ţinându-se cont de următoarele criterii specifice:
1)         dacă a beneficiat de bilet de tratament balnear în ultimii 2 ani;
2)         categoria de pensie a beneficiarului;
3)         cuantumul total brut al drepturilor de pensie.
            Biletul repartizat poate fi eliberat următorului solicitant în funcţie de punctajul obţinut şi de opţiunea acestuia, sau altui solicitant fără punctaj, biletul fiind considerat disponibil, cu 7 zile înainte de începerea seriei.
            Cu cel puţin 5 zile înainte de plecarea în staţiune, numărul de bilete de tratament balnear nevalorificate, pe serii şi staţiuni, precum şi solicitările de suplimentări, se comunică CNPP de către CJP.
            Facem precizarea că atât actele normative în domeniul biletelor de tratament balnear, cât şi Ordinul comun al conducătorilor CNPP şi ai caselor de pensii sectoriale, înregistrat sub nr. 62/09.02.2015, nr. A346/09.02.2015, nr. 597623/09.02.2015 şi nr. 1337436/09.02.2015, prin care s-au stabilit criteriile de acordare a biletelor de tratament balnear, au fost publicate pe site-ul Casei Judeţene de Pensii Caraş-Severin, www.cjpcaras.ro şi www.cnpp.ro.
            Anexăm tabelul nr. 1285/09.02.2015 cu perioadele ce compun cele 19 serii pentru care se acordă bilete de tratament.

            Prezenta informare, redactată în 2 exemplare, se depune în 20 de exemplare xerocopie.


DIRECTOR EXECUTIV – C.J.P. CS
Str. Traian Lalescu, nr. 27, Caraş-Severin, Reşiţa     
Tel.: +4 0255 224780; Fax.: +4 0255 217397                                   
office@cjpcaras.ro
www.cjpcaras.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu