Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



joi, 14 septembrie 2023

REGULI PENTRU CIRCULAȚIA ÎN SIGURANȚĂ PE BICICLETĂ

 

REGULI PENTRU CIRCULAȚIA ÎN SIGURANȚĂ PE BICICLETĂ

În primele 8 luni din acest an numărul accidentelor rutiere produse în Caraș-Severin, în care au fost implicați bicicliști, a fost în creștere.

În perioada amintită au fost înregistrate 6 accidente rutiere grave produse pe fondul abaterilor săvârșite de această categorie de participanți la trafic, în urma cărora 3 persoane au decedat și alte 3, dintre care un minor, au fost rănite grav. 

Pentru prevenirea evenimentelor rutiere în care sunt implicați bicicliști, polițiștii rutieri au desfășurat în perioada amintită, 67 de acțiuni punctuale, în tot județul, în cadrul cărora s-a urmărit verificarea modului de respectare a regulilor de circulație de către bicicliști.

De asemenea, în cadrul celor aproape 50 de activități de educație rutieră desfășurate de polițiștii rutieri în unitățile școlare și în taberele educaționale organizate în județ, elevilor li s-au reamintit principalele reguli de circulație și obligații pe care trebuie să le respecte când circulă cu bicicleta.

În urma acțiunilor organizate, pentru abaterile săvârșite de bicicliști, polițiștii au aplicat în acest an 634 de sancțiuni contravenționale.

Bicicliștii, la fel ca toți ceilalți participanți la trafic, au obligația să respecte regulile de circulație pe care foarte mulți dintre aceștia, copiii mai ales, nu le cunosc. 

De exemplu, copiilor sub 14 ani NU le este permis să circule cu bicicleta sau cu trotineta pe drumurile publice. Chiar dacă au împlinit această vârstă, ei trebuie să cunoască regulile de circulaţie şi să fie echipaţi corespunzător.

Copiii trebuie să fie informaţi despre regulile pe care trebuie să le respecte şi despre obligaţiile pe care le au dacă merg cu bicicleta pe stradă, pentru a evita accidentele.

Pentru a putea conduce o bicicletă pe drumurile publice trebuie să ai vârsta minimă de 14 ani. Însă, nu este suficient. Trebuie să cunoşti regulile de circulaţie şi să fii echipat corespunzător, pentru a reduce riscul implicării în accidente rutiere și al victimizării în astfel de evenimente.

Dacă un drum este prevăzut cu o pistă specială destinată circulaţiei bicicletelor, acestea vor fi conduse numai pe pista respectivă. Se interzice circulaţia altor participanţi la trafic pe pistă pentru biciclete.

Bicicletele, atunci când circulă pe drumul public, trebuie conduse pe un singur rând.

Pe autostrăzi este interzisă circulaţia cu bicicleta.

De asemenea, este interzis să circuli cu bicicleta pe drumurile publice acoperite cu polei, gheaţă sau zăpadă.

Nu traversa drumul public, pe trecerea pentru pietoni, în timp ce te deplasezi pe bicicletă! Coboară de pe bicicletă, asigură-te și traversează strada în siguranță!

În timp ce mergi pe drumurile publice, ești obligat să ai asupra ta actul de identitate.

În circulaţia pe drumurile publice, bicicleta trebuie să fie prevăzută cu dispozitiv de frânare eficace, cu un sistem adecvat, funcţional, de direcţie, cu sistem de avertizare sonoră (se interzic echiparea şi folosirea sistemelor de avertizare sonoră specifice autovehiculelor).

Pe timp de noapte, bicicleta trebuie echipată în faţă cu lumina de culoare albă sau galbenă, iar în spate cu lumina de culoare roşie şi cu cel puţin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant, vizibil, de aceeaşi culoare.

Bicicleta trebuie echipată cu elemente sau dispozitive care, în mişcare, formează un cerc continuu, fluorescent-reflectorizante, de culoare portocalie, fixate pe spiţele roţilor.

Este INTERZIS bicicliștilor:

 - să circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul având semnificaţia "Accesul interzis bicicletelor";

 - să înveţe să conducă biciclete pe drumurile intens circulate;

 - să circule pe trotuare, cu excepţia cazului când pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;

 - să se ţină de un vehicul aflat în mers ori să fie remorcat de un alt vehicul sau împins ori tras de o persoană aflată într-un vehicul;

- să circule fără a ţine cel puţin o mână pe ghidon şi ambele picioare pe pedale;

 - să circule în timp ce se află sub influenţa alcoolului, a produselor ori a substanţelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora;

- să transporte sau să tragă orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stânjenesc sau periclitează conducerea vehiculului ori circulaţia celorlalţi participanţi la trafic;

- să transporte o altă persoană, cu excepţia copilului până la 7 ani, numai dacă vehiculul are montat în faţă un suport special, precum şi a situaţiei când vehiculul este construit şi/sau echipat special pentru transportul altor persoane;

 - să circule pe aleile din parcuri sau grădini publice, cu excepţia cazurilor când nu stânjenesc circulaţia pietonilor;

 - să circule cu defecţiuni tehnice la sistemele de frânare sau cu un vehicul care nu este prevăzut cu avertizor sonor;

- să circule pe timp de noapte sau când vizibilitatea este redusă, fără să îndeplinească condiţiile referitoare la echipare;

 - să circule pe alte benzi decât cea de lângă bordura sau acostament, cu excepţia cazurilor în care, înainte de intersecţie, trebuie să se încadreze regulamentar pentru efectuarea virajului la stânga;

 - să circule în interiorul localităţilor în care nu funcţionează iluminatul public, precum şi în afara localităţilor, fără a purta îmbrăcăminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lăsarea serii până în zorii zilei sau atunci când vizibilitatea este redusă;

 - să conducă vehiculul fără a menţine contactul roţilor cu solul.

ATENȚIE! Pentru neîndeplinirea acestor obligaţii, copiii, la fel ca şi adulţii, sunt pasibili de sancţiune!

Astfel, cei care circulă cu biciclete și trotinete electrice riscă sancţiuni între 870 lei și 1.160 lei dacă nu respectă următoarele prevederi: 

-conducerea unei biciclete sau a unei trotinete electrice pe drumurile publice fără mijloace de iluminare şi dispozitive reflectorizant-fluorescente în stare de funcţionare pe timp de noapte ori fără îndeplinirea condiţiilor tehnice minime stabilite prin regulament

-conducerea unei biciclete sau a unei trotinete electrice pe autostradă

-nerespectarea de către conducătorul unei biciclete sau trotinete electrice a interdicţiei de trecere la culoarea roşie a semaforului, a semnalelor agentului de cale ferată, la trecerea la nivel cu o cale ferată industrială, semnalizată corespunzător ori a semnalelor, indicaţiilor ori dispoziţiilor poliţistului rutier
nerespectarea de către conducătorul unei biciclete sau trotinete electrice a interdicţiei privind circulaţia sub influenţa alcoolului, a produselor ori substanţelor stupefiante ori a medicamentelor cu efecte similare acestora

-nerespectarea de către conducătorul unei biciclete sau trotinete electrice a interdicţiei privind interacţiunea motrică directă cu un alt vehicul aflat în mers ori cu persoane aflate în acesta

-nerespectarea de către conducătorul unei biciclete sau trotinete electrice a interdicţiei privind circulaţia în interiorul sau în afara localităţilor fără a purta îmbrăcăminte cu elemente fluorescent-reflectorizante

-nerespectarea de către conducătorul unei biciclete sau trotinete electrice a obligaţiei de a circula cu viteză redusă, a obligaţiei de a se asigura că nu se apropie un vehicul feroviar sau a obligaţiei de a opri la trecerea la nivel cu calea ferată.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu