Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



duminică, 10 septembrie 2023

Doi din zece copii spun că violenţa este prezentă mult sau foarte mult în şcoala lor

World Vision România: doi din zece copii spun că violenţa este prezentă mult sau foarte mult în şcoala lor. 50 fete din comunităţi vulnerabile au participat la sesiuni despre combaterea violenţei, Drepturile Omului şi dezvoltarea personală

Un sfert dintre copiii de la sate spun că trăiesc cu teama de-a nu fi discriminaţi din cauza sărăciei, potrivit ultimului raport "Bunăstarea copilului din mediul rural", realizat de fundaţia World Vision România. Acelaşi studiu arată că doi din zece copii spun că violenţa este prezentă mult sau foarte mult în şcoala lor.

World Vision România, cu sprijinul Alka, producător de snack-uri sărate, dulciuri şi cafea a realizat sesiuni de formare pentru 50 de fete din comunităţi dezavantajate din judeţul Ialomiţa. Printre subiectele abordate cu adolescentele au fost: Drepturile Omului, ce înseamnă un comportament lipsit de violenţă şi corect faţă de cei de lângă noi, dar şi despre cum să facă faţă viitorului rol de studente cu menţinerea unui loc de muncă în acelaşi timp.

Datele organizaţiei mai arată că 80% dintre tinerii din mediul rural vor să meargă la facultate, dar unul din trei se teme că nu are bani. Din această cauză, 70% dintre tineri plănuiesc să lucreze în timp ce vor fi studenţi.

World Vision România, alături de Alka, a desfăşurat mai multe activităţi de educaţie non-formală pentru 50 de fete de liceu din 11 comunităţi dezavantajate din judeţul Ialomiţa.

Printre acestea se află:

* Cinci sesiuni de informare privind combaterea şi prevenirea violenţei;
* Două sesiuni de informare cu tematica "nutriţie şi sănătate";
* Două sesiuni despre ce înseamnă un comportament nonviolent şi etic;
* O sesiune antreprenoriat şi încă una despre educaţie financiară susţinută de BCR;
* Patru sesiuni de dezvoltare personală şi consiliere vocaţională;
* O vizită de specialitate la fabrica Alka

Toate elevele au beneficiat de sprijin financiar pentru acoperirea unor nevoi punctuale, în timp ce 85% şi-au dezvoltat competenţele comunicare şi relaţionare. Totodată, peste 30% dintre bursiere au beneficiat de meditaţii pentru examenul de Bacalaureat şi sesiuni de consiliere vocaţională.

"Este extrem de îngrijorător că un sfert dintre copiii de la sate se tem de discriminare din cauza sărăciei. Totuşi, prin programele noastre de mentorat şi de educaţie non-formală, cum este cel pe care l-am derulat împreună cu Alka, încercăm să combatem aceste temeri şi să oferim speranţă şi încredere pentru un viitor mai bun. Drepturile Omului, combaterea violenţei, dezvoltarea personală şi consilierea vocaţională sunt subiecte esenţiale în formarea oricărui tânăr. Este vital să ne asigurăm că tinerii noştri, în special cei din comunităţile vulnerabile, sunt echipaţi cu cunoştinţele şi abilităţile de care au nevoie pentru a naviga cu succes în societatea noastră din ce în ce mai complexă", a declarat Mihaela Nabar, director-executiv World Vision România.

"Prima activitate a fost despre 'mindset', iar trainerul a fost super fain! Ne-a explicat ce înseamnă 'mindset' şi a făcut totul mai interesant prin jocuri care ne-au ajutat să ne analizăm şi să reflectăm asupra personalităţii noastre. O activitate care mi-a plăcut mult a fost 'Cortul Terapeutic'. Am avut ocazia să mă descopăr şi să învăţ cum să relaţionez mai bine cu mine şi cu ceilalţi", a declarat Flori, elevă în clasa a X-a.

"Programul Alka a fost o super experienţă pentru mine, care m-a schimbat total în bine! Am cunoscut oameni mişto, din toate domeniile, care mi-au captat atenţia şi m-au făcut să vreau să fiu ca ei. Vizita la fabrică a fost una dintre activităţile mele preferate. M-a ajutat să înţeleg procesele de producţie şi cum se concretizează teoria în practică. M-a impresionat modul de organizare: cum totul este pus la punct, fiecare angajat are rolul lui, neexistând diferenţe de statut între aceştia. Am analizat fiecare detaliu al acesteia şi am observat că staff-ul susţine fiecare angajat cu grijă şi interes, cum lucrul în echipă poate contribui la succesul unui proiect", a declarat Geanina, elevă în clasa a X-a.

"Suntem o parte inerentă a societăţii româneşti, iar educaţia este unul dintre pilonii principali ai responsabilităţii sociale corporative în Alka. Milităm pentru combaterea violenţei de orice natură, a discriminării şi a rasismului, iar prin acest program ne-am dorit să creştem nivelul de conştientizare şi înţelegere în rândul tinerilor a diferitelor forme de violenţă. Dezvoltarea încrederii în sine, a capacităţii de relaţionare şi comunicare sunt principalele abilităţi pe care tinerii trebuie să le deţină pentru a deveni adulţii care vor modela valorile societăţii în care trăim", a declarat Ady Hirsch CEO, Alka.

Despre World Vision România

World Vision România este o organizaţie care desfăşoară programe de educaţie, intervenţie umanitară, dezvoltare şi advocacy, punând în centrul activităţii sale bunăstarea copilului. Organizaţia se concentrează asupra muncii cu copiii, familiile şi comunităţile, în scopul depăşirii sărăciei şi nedreptăţii. Fundaţia lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen. World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International, prezent în aproape 100 de ţări din întreaga lume. În 30 de ani de prezenţă în România, am ajutat peste 500.000 de copii şi adulţi, în aproape 500 de comunităţi din 18 judeţe.

Despre Alka România

ALKA este o companie românească aflată printre principalii jucători din piaţa de FMCG din regiune, fiind prezentă în peste 40 de pieţe de pe cinci continente. Născută ca o afacere de familie, compania are astăzi peste 900 de angajaţi şi păstrează în continuare principiile şi valorile pe care s-a fondat: grija faţă de angajaţi şi faţă de comunitatea în care activează, îşi surprinde mereu consumatorii cu produse inovatoare, investeşte permanent pentru dezvoltarea produselor şi face totul cu bucurie pentru a aduce bucurie. Înfiinţată în 1994, Alka este prima companie producătoare şi distribuitoare de cafea măcinată din România. Investind permanent în noi tehnologii şi în dezvoltarea de produse, compania şi-a extins portofoliul cu produse care au devenit foarte îndrăgite atât în România, cât şi în afara graniţelor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu