Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



joi, 22 august 2019

ANCOM revizuieste procedura de desemnare a furnizorilor de serviciu universal

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) supune consultarii publice proiectul de decizie privind conditiile si procedura de desemnare a furnizorilor de serviciu universal in domeniul serviciilor postale. "Pentru a asigura accesul tuturor romanilor la un pachet minim de servicii postale, la un anumit nivel de calitate si la tarife accesibile, propunem un mecanism de desemnare a funizorilor de serviciu universal bazat pe un sistem de evaluare a cererilor furnizorilor care doresc sa ofere serviciile din sfera serviciului universal. Astfel, am revizuit si detaliat criteriile de evaluare a cererilor depuse de solicitanti pe care le vom analiza punctand, printre altele, acoperirea teritoriala, experienta in furnizarea serviciilor, dar si nivelul de calitate al serviciilor oferite, prin prisma numarului de reclamatii intemeiate primite de catre furnizorul solicitant", a declarat Sorin Grindeanu, presedintele ANCOM.
Serviciile incluse in sfera serviciului universal

Accesul la serviciul universal reprezinta dreptul oricarei persoane de a beneficia de furnizarea permanenta a serviciilor postale de baza, la un anumit nivel de calitate, in orice punct de pe teritoriul Romaniei, la tarife accesibile tuturor utilizatorilor.
Serviciile postale incluse in sfera serviciului universal sunt: colectarea, sortarea, transportul si livrarea trimiterilor postale interne si internationale avand ca obiect trimiteri de corespondenta, imprimate si pachete mici, in greutate de pana la doua kg (inclusiv); colectarea, sortarea, transportul si livrarea coletelor postale interne si internationale, in greutate de pana la 10 kg (inclusiv); distribuirea coletelor postale in greutate de pana la 20 kg (inclusiv) expediate din afara teritoriului Romaniei catre o adresa aflata pe teritoriul acesteia; serviciul de trimitere recomandata; serviciul de trimitere cu valoare declarata; colectarea, sortarea, transportul si livrarea cecogramelor interne si internationale. Nu sunt incluse in sfera serviciului universal trimiterile postale in numar mare (corespondenta, imprimate, colete si pachete mici).
Procedura de desemnare
Orice furnizor de servicii postale autorizat sa furnizeze serviciile incluse in sfera serviciului universal poate fi desemnat furnizor de serviciu universal, ca urmare a transmiterii unei cereri catre ANCOM, in termen de 30 de zile de la data la care ANCOM publica un anunt, pe propria pagina de internet, cu privire la intentia desemnarii. 
Furnizorul sau furnizorii de serviciu universal desemnati vor avea obligatia de a furniza servicii la tarife accesibile pe intreg teritoriul pentru care au fost desemnati, inclusiv in zonele situate in conditii geografice exceptionale sau cu densitate scazuta a populatiei, acolo unde volumul de corespondenta este mic si din acest motiv activitatea poate fi neprofitabila.
Criterii de evaluare a cererilor de desemnare
Avand in vedere faptul ca prin intermediul serviciului universal trebuie asigurata furnizarea serviciilor in orice punct de pe teritoriul Romaniei, pentru evaluarea acoperirii teritoriale, ANCOM va puncta gradul de acoperire cu puncte de acces deservite de personal la nivelul unitatilor administrative de baza (comune sau orase), respectiv cu puncte de acces nedeservite de personal la nivelul localitatilor. 
De asemenea, tinand cont de faptul ca prin intermediul serviciului universal trebuie garantata furnizarea unor servicii postale la un anumit nivel de calitate, in mod permanent si la tarife accesibile, Autoritatea va puncta experienta in furnizarea serviciilor postale pentru care se solicita desemnarea, traficul de trimiteri postale realizat, media procentelor anuale de reclamatii intemeiate, cifra de afaceri aferenta furnizarii serviciilor postale, precum si solvabilitatea generala a solicitantilor.
Toate aceste criterii economice si tehnice vor reprezenta 50% din punctajul final acordat unei cereri de desemnare, iar restul de 50% va reprezenta propunerea financiara. Aceasta propunere va cuprinde detaliat, pentru fiecare an din perioada de desemnare, o estimare a cuantumului maxim anual al costului net aferent furnizarii serviciilor postale incluse in sfera serviciului universal pentru care se solicita desemnarea.
Finantarea serviciului postal universal
Costul net al furnizarii serviciului universal reprezinta pierderile inregistrate de furnizorul desemnat ca urmare a indeplinirii obligatiilor ce ii revin in aceasta calitate. Compensarea costului net se va realiza doar la cererea furnizorului si doar daca acesta constituie o sarcina injusta.
Conform proiectului lansat in consultare astazi, costul net aferent furnizarii serviciilor postale din sfera serviciului universal va putea constitui o sarcina injusta pentru furnizorul desemnat daca nivelul rentabilitatii capitalului mediu angajat inregistrat din furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal se afla sub valoarea costului mediu ponderat al capitalului stabilit de ANCOM. Prin urmare, daca rentabilitatea capitalului mediu angajat se situeaza peste sau la nivelul ratei rezonabile de rentabilitate, costul net nu afecteaza capacitatea furnizorului de a obtine un profit rezonabil si ca urmare nu reprezinta o sarcina injusta, iar costul net nu va fi compensat.
In prezent, dreptul de acces la serviciul universal este asigurat pe intreg teritoriul Romaniei de catre Compania Nationala Posta Romana (CNPR), care detine calitatea de furnizor de serviciu universal pana la data de 31 decembrie 2019.

Procesul de consultare publica
Proiectul de decizie privind conditiile si procedura de desemnare a furnizorilor de serviciu universal in domeniul serviciilor postale poate fi consultate aici. Persoanele interesate sunt invitate sa formuleze si sa transmita observatii si propuneri pana la data de 02.09.2019, pe adresa sediului central al ANCOM (Str. Delea Noua nr.2, sector 3, Bucuresti), direct la Registratura sau prin intermediul directiilor regionale ale Autoritatii. Observatiile pot fi transmise si prin fax la numarul +40 372 845 402 sau prin e-mail pe adresa consultare@ancom.org.ro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu