Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



marți, 11 iulie 2017

Crește numărul de conexiuni mobile afectate de incidente de securitate

 Conform Raportului privind incidentele care au afectat securitatea și integritatea rețelelor și serviciilor de comunicații electronice publicat astăzi de ANCOM, 279 de incidente cu impact semnificativ au afectat în anul 2016 securitatea și integritatea rețelelor și serviciilor de comunicații electronice, afectând în total peste 12 milioane de conexiuni, de două ori mai multe față de anul 2015. Cele mai numeroase incidente au fost înregistrate la nivelul conexiunilor de servicii mobile (telefonie și internet mobil).


Conexiuni afectate și durată
Cele mai multe conexiuni afectate de incidentele semnificative raportate către ANCOM în 2016 au fost cele de telefonie mobilă (peste 5,6 milioane de conexiuni afectate), urmate de serviciile de internet mobil (peste 5 milioane de conexiuni afectate), telefonie fixă (aproximativ 570 de mii de conexiuni afectate) și internet fix (aproximativ 470 de mii de conexiuni), cele mai puține conexiuni afectate fiind cele de retransmisie a programelor audiovizuale (aproximativ 450 de mii).
Potrivit datelor raportate de furnizori către ANCOM, anul trecut un incident cu impact semnificativ asupra securității și integrității rețelelor și serviciilor de comunicații electronice a afectat în medie 47.859 de conexiuni, de două ori mai multe față de anul 2015 (cu o medie de 22.773 conexiuni afectate de un singur incident). Durata medie a unui incident semnificativ a fost de aproximativ 7,5 ore, în timp ce durata totală a incidentelor de securitate raportate pe anul 2016 este de 1.347 de ore. Cele mai multe incidente de securitate au avut loc în București și Ilfov, urmate de județele Constanța, Teleorman și Călărași.
Cauzele incidentelor semnificative raportate
7% dintre incidente au fost cauzate de erori umane (ex. configurarea și operarea greșită a unor echipamente) și fenomene naturale (ex. ninsori și furtuni care au afectat diferite echipamente),  27% dintre incidente au fost cauzate de erori de sistem (software sau hardware), majoritatea incidentelor semnificative (66%) fiind determinate de factori externi (ex. întreruperea alimentării cu energie electrică sau secționarea accidentală a fibrei optice etc.).
Despre Raportul ANCOM
Raportul ANCOM privind incidentele care au afectat securitatea și integritatea rețelelor și serviciilor de comunicații electronice în anul 2016 a fost realizat pe baza informațiilor raportate de furnizori, fiind cel de-al patrulea an în care Autoritatea colectează aceste date, în urma intrării în vigoare a Deciziei nr. 512/2013, prin care furnizorii au obligația de a notifica ANCOM cu privire la incidentele cu impact semnificativ asupra securității şi integrităţii reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice, adică a acelor incidente care au afectat un număr mai mare de 5.000 de conexiuni timp de cel puţin o oră. 

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin  promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitaţi www.ancom.org.ro. Pentru a compara ofertele de telefonie şi internet, intraţi pe www.veritel.ro. Pentru a testa si monitoriza calitatea serviciului de internet, accesați www.netograf.ro.


COMUNICAT DE PRESĂ

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu