Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



joi, 6 iulie 2017

71,4%: rata de promovare în prima sesiune a examenului de Bacalaureat 2017 (rezultate înainte de contestaţii)

Ministrul Educației Naționale, Liviu Marian Pop, a prezentat astăzi, 5 iulie, în cadrul unei conferințe de presă, rezultatele înregistrate în prima sesiune a examenului național de Bacalaureat 2017 (înainte de contestații).
Astfel, rata de promovare înregistrată de absolvenţii care au susţinut probele acestui examen este de
71,4% (cu 4,7% peste rata de promovare din aceeaşi sesiune a anului trecut - 66,7%). Mai exact, au promovat 91.754 de candidaţi dintr-un total de 128.503 candidaţi prezenţi. În funcţie de anul şcolar în care au absolvit studiile liceale, 86.813 candidaţi promovaţi provin din promoţia 2016-2017 (77,8%, rată de reuşită din cei prezenţi), iar 4.941 de candidaţi provin din promoţiile anterioare (29,1%, rată de reuşită). S-au înregistrat 97 de medii de 10 (în creștere comparativ cu prima sesiune din 2016 - 56).
Este un rezultat bun, însă este foarte important să avem în vedere și candidații care se vor prezenta la sesiunea a doua, în luna august. Trebuie, de asemenea, să discutăm aplicat structura acestui examen în viitoarea lege a educației”, a declarat ministrul Liviu Marian Pop.
Din totalul celor 135.513 candidaţi înscrişi, s-au prezentat 128.503 candidaţi (111.544 din promoţia 2016-2017 şi 16.959 din promoţiile anterioare). Precizăm că 7.010 candidaţi au absentat, în timp ce 36.570 de candidaţi au fost declaraţi respinşi (24.631 din promoţia curentă, respectiv 11.939 din promoţiile anterioare). Au fost eliminaţi pentru fraudă sau tentativă de fraudă 179 de candidaţi. Aceştia nu se vor putea înscrie la următoarele două sesiuni ale Bacalaureatului.
Procente de promovare peste 80% s-au înregistrat în judeţele Sibiu (83,73%). Bacău (83,54%), Iași (82,91%) şi Cluj (82,75%). Rata de promovare în Capitală este de 74,09%. Judeţele în care ratele de promovare au fost sub 55% sunt Ilfov (42,24%), Giurgiu (50,7%) și Teleorman (53,95%).

Precizăm că nota minimă de promovare, pentru fiecare disciplină, este 5, iar media finală pentru promovarea examenului este minimum 6. Procentul de promovare s-a calculat din totalul candidaţilor prezenţi, incluzând în această categorie şi candidaţii eliminaţi.
Rezultatele (înainte de contestaţii) au fost afişate astăzi, 5 iulie, la ora 12:00, atât la centrele de examen, cât şi pe pagina web dedicată, bacalaureat.edu.ro. Contestaţiile pot fi depuse tot astăzi, între orele 16:00 şi 20:00. Rezultatele finale vor fi făcute publice luni,10 iulie.
Informaţii detaliate legate de rezultatele din prima sesiune a examenului naţional de Bacalaureat 2017 (înainte de contestaţii), inclusiv un istoric pe ultimii 5 ani, pot fi consultate în dosarul de presă ataşat.
BIROUL DE COMUNICARE

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu