Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



duminică, 30 iulie 2017

Acțiunile desfășurate de către structurile din cadrul activității de inspecție fiscală în semestrul I 2017

Prezintă: Administrația Județeană a Finanțelor Publice Caraș-Severin.     
               I. Prezentarea generală a Activităţii de Inspecţie Fiscală

                1.1. Cadrul instituţional şi strategic
                Inspecţia fiscală se realizează de către organele de specialitate ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, care exercită inspecţii fiscale în baza legilor în vigoare, a hotărârilor şi ordonanţelor de guvern sau ordinelor ministrului finanţelor publice/preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală date în aplicarea acestora, a sarcinilor Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi a limitelor de competenţă stabilite.

                   Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Caraş-Severin funcţionează, ca structură fără personalitate juridică , în cadrul Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Timişoara care şi-a început activitatea ca instituţie publică cu personalitate juridică cu data de 1 august 2013 şi îşi desfăşoară activitatea în baza HG nr.520/2013 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
                 Structura organizatorică a Activităţii de Inspecţie Fiscală din cadrul Administraţiei Judeţeane a Finanţelor Publice Caraş-Severin cuprinde:
-         3 servicii de inspecţie fiscală pentru persoane juridice;
-         1 serviciu inspecţie fiscală pentru persoane fizice;
-         1 birou selectare, programare şi analiză pentru activitatea de inspecţie fiscală .
                   Din punct de vedere metodologic, al organizării şi efectuării controlului, Activitatea de Inspecţie Fiscală se subordonează Direcţiei de Inspecţie Fiscală din cadrul Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Timişoara care se subordonează Direcţiei Generale Coordonare Inspecţie Fiscală din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

    1.2. Menţionarea cadrului legal relevant
 Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală asigură cadrul legal conform căruia se desfăşoară inspecţia fiscală.

1.3.      Atribuţiile organului de inspecţie fiscală
În scopul efectuării inspecţiei fiscale, organul de inspecţie fiscală procedează la :
a) examinarea documentelor aflate în dosarul fiscal al contribuabilului;
b) verificarea concordanţei dintre datele din declaraţiile fiscale cu cele din evidenţa contabilă şi fiscală a contribuabilului;
c) analiza şi evaluarea informaţiilor fiscale, în vederea confruntării declaraţiilor fiscale cu informaţiile proprii sau din alte surse şi, după caz, a descoperirii de elemente noi relevante pentru aplicarea legislaţiei fiscale;
d) verificarea, constatarea şi investigarea fiscală a  actelor şi faptelor rezultând din activitatea contribuabilului supus inspecţiei sau altor persoane privind legalitatea şi conformitatea declaraţiilor fiscale, corectitudinea şi exactitatea îndeplinirii obligaţiilor prevăzute de jegislaţia fiscală şi contabilă;
e) solicitarea de informaţii de la terţi;
f) verificarea locurilor unde se realizează activităţi generatoare de venituri impozabile ori unde se află bunurile impozabile;
g) solicitarea de explicaţii scrise de la reprezentantul legal al contribuabilului sau împuternicitul acestuia ori de câte ori acestea sunt necesare în timpul inspecţiei fiscale, pentru clarificarea şi definitivarea constatărilor;
h) informarea reprezentantului legal al contribuabilului sau al împuternicitului acestuia, după caz, cu privirea la constatările inspecţiei fiscale, precum şi discutarea acestora;
i) stabilirea corectă a bazei de impunere, a diferenţelor datorate în plus sau în minus, după caz, faţă de obligaţia fiscală principală declarată de către contribuabil şi/sau stabilită, după caz, de organul fiscal;
j) sancţionarea potrivit legii a faptelor reprezentând încălcări ale legislaţiei fiscale şi contabile constatate şi dispunerea de măsuri pentru prevenirea şi combaterea abaterilor de la prevederile legislaţiei fiscale şi contabile ;
k) dispunerea măsurilor asigurătorii în condiţiile legii;
l) aplicarea de sigilii asupra bunurilor, întocmind în acest sens proces-verbal.






II. Acţiunile desfăşurate şi rezultatele obţinute în urma activităţii de inspecţie fiscală, în semestrul I 2017

                   Activitatea de inspecţie fiscală se organizează şi se desfăşoară în baza unor programe lunare aprobate în condiţiile stabilite prin Ordinul Preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3714/2016 privind aprobarea programelor anuale, trimestriale şi lunare pentru organizarea şi desfăşurarea activităţii de inspecţie fiscală.
Astfel, potrivit prevederilor ordinului anterior invocat, structurile cu atribuţii de inspecţie fiscală din cadrul Administraţiei Finanţelor Publice a judeţului Caraş-Severin întocmesc în baza programelor lunare elaborate de Direcţia Generală Coordonare Inspecţie Fiscală şi aprobate de conducerea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, programe lunare proprii pentru activitatea de inspecţie fiscală. Aceste programe lunare sunt întocmite în baza analizei de risc, precum şi în funcţie de solicitările primite de la contribuabili (solicitarea rambursării soldului sumei negative de taxă pe valoarea adăugată), în vederea realizării obiectivelor  dispuse de A.N.A.F., fiind înaintate  spre aprobare conducerii Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Timişoara.
Prin programul lunar de activitate aprobat de conducerea Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Timişoara,  Administraţia Judeţeană a  Finanţelor Publice Caraş-Severin – Inspecţie Fiscală are de realizat următoarele obiective:
1) inspecţii fiscale urmare analizelor de risc proprii, la contribuabilii persoane fizice sau juridice, în limita competenţelor, pentru verificarea legalităţii şi conformităţii declaraţiilor fiscale, corectitudinii şi exactităţii îndeplinirii obligaţiilor  în legătură cu stabilirea obligaţiilor fiscale de către contribuabil/plătitor, respectării prevederilor legislaţiei fiscale şi contabile, verificarea sau stabilirea, după caz, a bazelor de impozitare şi a situaţiilor de fapt aferente, stabilirea diferenţelor de obligaţii fiscale principale.
2) inspecţii fiscale în vederea soluţionării deconturilor cu sumă negativă de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare.
3) inspecţii fiscale la contribuabilii aflaţi sub incidenţa prevederilor Legii nr.85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă.
4) inspecţii fiscale la contribuabili aflaţi în alte arii de competenţă, în baza delegărilor de competenţă dispuse de către Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Timişoara şi de către Direcţia Gnerală Coordonare Inspecţie Fiscală.
5) efectuarea de controale inopinate/încrucişate şi constatări la faţa locului pentru:
- verificarea faptică şi documentară, ca urmare a unor informaţii cu privire la existenţa unor fapte de încălcare a legislaţiei fiscale;
- verificarea documentelor şi operaţiunilor impozabile ale unui contribuabil/plătitor, în corelaţie cu cele deţinute de persoana sau entitatea supusă unui control fiscal;
- verificarea unor elemente ale bazei de impozitare sau cu privire la situaţia fiscală faptică, precum şi constatarea, analizarea şi evaluarea unui risc fiscal specific;
- verificarea contribuabililor ce renunţă la opţiunea de rambursare;
- verificarea contribuabililor aflaţi în administrare care îndeplinesc condiţiile pentru declararea ca inactivi/reactivare;
- soluţionarea cererilor de restituire de accize;
- certificarea declaraţiei privind nedeductibilitatea taxei pe valoarea adăugată;
- confirmarea riscului fiscal estimate, în vederea selectării contribuabililor pentru inspecţie fiscală.
- verificări la cererea autorităţilor solicitante din alte state membre.

Rezultatele acţiunilor de inspecţie fiscală desfăşurate în baza programelor lunare de activitate se monitorizează prin indicatori de performanţă care reflectă eficienţa activităţii şi stau la baza evaluării activităţii desfăşurate de către structurile de inspecţie fiscală, iar pentru  anul 2017, aceştia sunt:
·        Număr inspecţii efectuate de un inspector la contribuabili persoane juridice;
·        Număr inspecţii efectuate de un inspector la contribuabili persoane fizice;
·        Sume stabilite suplimentar pe un inspector, urmare inspecţiilor fiscale la contribuabili persoane juridice;
·        Sume stabilite suplimentar  pe un inspector, urmare inspecţiilor fiscale la contribuabili persoane fizice;
·        Ponderea numărului deciziilor de impunere în total rapoarte de inspecţie fiscală încheiate la contribuabili persoane juridice;
·        Ponderea numărului deciziilor de impunere în total rapoarte de inspecţie fiscală încheiate la contribuabili persoane fizice;
·        Ponderea impozitelor, taxelor şi contribuţiilor pentru care s-a modificat baza de impunere în total impozite, taxe şi contribuţii verificate la contribuabili persoane juridice.

                  
2.A. Inspecţie fiscală la contribuabili persoane juridice

a) Număr inspecţii efectuate de un inspector la contribuabili persoane juridice
                   Activitatea de inspecţie fiscalã la contribuabili persoane juridice a fost desfãşuratã în semestrul I al anului 2017 cu un numãr mediu de 34,7 inspectori, care au încheiat un numãr de 97 rapoarte de inspecţie fiscală urmare inspecţiilor fiscale efectuate (rezultând 2,79 inspecţii/inspector), astfel:
- 30 inspecţii fiscale au fost efectuate pentru soluţionarea cu control anticipat a deconturilor cu sumă negativă de TVA cu opţiune de rambusare,
 - 67 inspecţii fiscale au fost efectuate la contribuabili care prezintă risc fiscal identificat pe baza analizei de risc. Riscul fiscal este stabilit în funcţie de rezultatele obţinute pe baza Fişei de risc fiscal, precum şi a altor date şi informaţii deţinute de fiecare structură fiscală în parte, relevante pentru impunerea contribuabililor, prin evaluarea şi însumarea, pentru fiecare contribuabil, a riscurilor identificate pe baza criteriilor de risc.
          În cursul semestrului I 2017 au fost efectuate 17 acţiuni de control finalizate prin procese verbale, având ca obiectiv verificarea faptică şi documentară, în principal, ca urmare a unor informaţii cu privire la existenţa unor fapte de încălcare a legislaţiei fiscale; verificarea documentelor şi operaţiunilor impozabile ale unui contribuabil, în corelaţie cu cele deţinute de persoana supusă unui control fiscal (control încrucişat); verificarea contribuabililor care îndeplinesc condiţiile pentru declararea ca inactivi/reactivare; confirmarea riscului fiscal estimat, în vederea selectării contribuabililor pentru inspecţie fiscală.
                               
b)   Sume stabilite suplimentar pe un inspector, urmare inspecţiilor fiscale la contribuabili persoane juridice
                   Urmare acţiunilor de inspecţie fiscalã au fost atrase la bugetul general consolidat în perioada ianuarie - iunie 2017 sume suplimentare în valoare de 26.745 mii lei, (respectiv 771 mii lei/inspector), din care:
-         obligaţii fiscale principale: 26.148 mii lei
-         TVA fără drept de rambursare rezultat urmare inspecţiilor fiscale pentru soluţionarea DNOR : 597 mii lei
                       


      Sume stabilite suplimentar de un inspector


în semestrul I 2017                          (persoane juridice)












ian.17
feb.17
mar.17
apr.17
mai.17
iun.17
sem.I 2017
sume stabilite suplimentar /inspector         (mii lei/inspector)
51,5
95,5
243,3
132,2
95,6
152,6
770,7

                 Totodată, pentru încălcarea prevederilor legislaţiei fiscale în vigoare, au fost aplicate un număr de 20 amenzi contravenţionale în valoare totală de 52 mii lei.       
                       
c) Ponderea numărului deciziilor de impunere în total rapoarte de inspecţie fiscală încheiate la contribuabili persoane juridice;
Urmare inspecţiilor fiscale efectuate în semestrul I 2017 au fost emise 84 decizii de impunere, ponderea acestora în numărul rapoartelor de inspecţie fiscală fiind de 87%.





                   Ponderea numărului deciziilor de impunere în total rapoarte de inspecţie fiscală
                                          încheiate la contribuabili persoane juridice

Luna
Nr. decizii impunere
Nr. rapoarte de inspecţie fiscală
Pondere %
ian.17
13
16
81%
feb.17
10
15
67%
mar.17
19
20
95%
apr.17
9
10
90%
mai.17
18
20
90%
iun.17
15
16
94%
Sem.I 2017
84
97
87%
           
                   d) Ponderea impozitelor, taxelor şi contribuţiilor pentru care s-a modificat baza de impunere în total impozite, taxe şi contribuţii verificate la contribuabili persoane juridice
                   În semestrul I 2017, din totalul de 191 impozite şi taxe verificate a fost modificată baza de impunere pentru 149 impozite şi taxe, rezultând o pondere de 78%.

Ponderea impozitelor, taxelor şi contribuţiilor pentru care s-a modificat baza de impunere în total impozite, taxe şi contribuţii verificate la contribuabili persoane juridice

Luna
Nr. impozite, taxe pentru care s-a modificat baza de impunere
Nr. impozite, taxe verificate
Pondere %
ian.17
22
27
81%
feb.17
15
24
63%
mar.17
44
52
85%
apr.17
15
18
83%
mai.17
27
37
73%
iun.17
26
33
79%
Sem.I 2017
149
191
78%








2.B. Inspecţie fiscală la contribuabili persoane fizice

a) Număr inspecţii efectuate de un inspector la contribuabili persoane fizice
Activitatea de inspecţie fiscalã la contribuabili persoane fizice a fost desfãşuratã în semestrul I al anului 2017 cu un numãr mediu de 11,5 inspectori, care au încheiat un numãr de 146 rapoarte de inspecţie fiscală urmare inspecţiilor fiscale efectuate (rezultând 12,69 inspecţii/inspector) la contribuabili care prezintă risc fiscal identificat pe baza analizei de risc.
          În cursul semestrului I 2017 au fost efectuate 11 acţiuni de control finalizate prin procese verbale, având ca obiectiv verificarea faptică şi documentară, în principal, ca urmare a unor informaţii cu privire la existenţa unor fapte de încălcare a legislaţiei fiscale.
                               
b)   Sume stabilite suplimentar pe un inspector, urmare inspecţiilor fiscale la contribuabili persoane fizice
                   Urmare acţiunilor de inspecţie fiscalã au fost atrase la bugetul general consolidat în perioada ianuarie - iunie 2017 sume suplimentare în valoare de 1.665 mii lei, (respectiv 145 mii lei/inspector), reprezentând obligaţii fiscale principale.

      Sume stabilite suplimentar de un inspector


în semestrul I 2017                          (persoane fizice)












ian.17
feb.17
mar.17
apr.17
mai.17
iun.17
sem.I 2017
sume stabilite suplimentar /inspector         (mii lei/inspector)
12,2
10,4
27,7
24,6
34,4
35,4
144,7

                 Totodată, pentru încălcarea prevederilor legislaţiei fiscale în vigoare, au fost aplicate un număr de 41 amenzi contravenţionale în valoare totală de 132 mii lei.       
                       
c) Ponderea numărului deciziilor de impunere în total rapoarte de inspecţie fiscală încheiate la contribuabili persoane fizice;
Urmare inspecţiilor fiscale efectuate în semestrul I 2017 au fost emise 131 decizii de impunere, ponderea acestora în numărul rapoartelor de inspecţie fiscală fiind de 90%.








                   Ponderea numărului deciziilor de impunere în total rapoarte de inspecţie fiscală
                                          încheiate la contribuabili persoane fizice

Luna
Nr. decizii impunere
Nr. rapoarte de inspecţie fiscală
Pondere %
ian.17
23
24
96%
feb.17
26
27
96%
mar.17
17
19
89%
apr.17
24
25
96%
mai.17
20
25
80%
iun.17
21
26
81%
Sem.I 2017
131
146
90%
           

                      În vederea îmbunătăţirii imaginii publice a M.F.P.-A.N.A.F. şi a activităţii de inspecţie fiscală se va avea în vedere o mai bună mediatizare a activităţii de inspecţie, pentru a se evidenţia rolul şi contribuţia aparatului de inspecţie fiscală la realizarea veniturilor bugetului general consolidate al statului şi ţinerea sub control a evaziunii şi fraudei fiscale.



                                              Şef administraţie

                                   DORU CONSTANTIN COZMA

Un comentariu:

  1. Finanțare între special puternic depună mărturie.

    Ai nevoie de orice tip de credit? Dacă da, atunci contactati-ne azi pentru un împrumut rapid rapid până la 90.000 euro la o rată a dobânzii de 3% pentru o perioadă de nu determinabile de 15 ani.

    Contact email: offertafinanzaprestito@gmail.com

    RăspundețiȘtergere