Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



duminică, 20 martie 2016

Strategia Națională Anticorupție 2016-2020, lansată spre dezbatere publică în luna mai

Ministerul Justiției a prezentat Guvernului concluziile preliminare privind implementarea Strategiei Naționale Anticorupție 2012-2015, precum și stadiul și calendarul elaborării proiectului Strategiei Naționale Anticorupție 2016-2020. 
La baza noii Strategii Naționale Anticorupție 2016-2020 vor sta concluziile și recomandările făcute de evaluatori independenți, care vor examina obiectivele Strategiei Naționale Anticorupție 2012-2015, impactul, eficiența și eficacitatea
măsurilor de implementare, durabilitatea rezultatelor.
 De asemenea, Ministerul Justiției a început consultările pentru implicarea instituțiilor publice centrale și locale, a mediului de afaceri și a societății civile în elaborarea noii Strategii Naționale Anticorupție 2016-2020 și estimează că în luna mai noul proiect va fi lansat spre dezbatere publică, urmând ca în iunie să fie adoptat de Guvern.

În ceea ce privește Strategia Națională Anticorupție 2012-2015, beneficiul major al aplicării a fost accentul pus pe implementarea standardelor de integritate.
Aproximativ 2500 de instituții publice, respectiv ministere, primării, autorități independente, companii cu capital de stat, au lucrat împreună cu Ministerul Justiției pentru a găsi cele mai eficiente mecanisme de aplicare a măsurilor preventive. 

Un alt beneficiu al aplicării Strategiei este stabilitatea cadrului legislativ și instituțional anticorupție. Această stabilitate, inclusiv sub forma alocării resurselor bugetare pentru autoritățile specializate – DNA, ANI și Direcția Generală Anticorupție – contribuie la eficiența acestor autorități, îndeosebi în zona de combatere. 

Introducerea legislației privind valorificarea bunurilor sechestrate și confiscarea extinsă este un alt progres înregistrat în cadrul acestei strategii, dublat de o creștere a indicatorilor înregistrați de procurori și instanțe în materia recuperării prejudiciului.

De asemenea, se remarcă în aplicarea Strategiei Naționale Anticorupție 2012-2015 adoptarea măsurilor pentru consolidarea instituțională în domenii precum: controlul ex-ante, investigațiile financiare, adoptarea noii legislații privind finanțarea partidelor politice și a campaniilor electorale. A fost încheiat primul acord de partajare a bunurilor confiscate între România și SUA, prin care a fost transferată către MJ și Structura Antidrog a Poliției Române suma de 400.000 USD, confiscată de o instanță americană într-un caz de criminalitate organizată investigat cu ajutorul autorităților române.

La nivelul administrației publice centrale au fost identificate bune practici între care menționăm: formularea de către Curtea de Conturi a 341 de sesizări către organele de urmărire penală, prejudiciul total rezultat din acestea fiind de 1,340 miliarde euro, crearea, la inițiativa Consiliului Concurenței a modulului de licitații trucate, instrument de lucru axat pe schimbul rapid de informații între experții desemnați de instituțiile implicate în domeniul achizițiilor publice.

În ceea ce privește punctele slabe/priorități de intervenție strategică, evaluările reciproce realizate între instituțiile publice au identificat deficiențe care pot jalona provocările pentru următorii ani, între care menționăm:

* Necesitatea consolidării structurilor de prevenire la nivelul instituțiilor publice, precum și a celor de control intern și audit;

* Educația anticorupție

* Gestionarea creanțelor provenite din infracțiuni, în special în faza de administrare a bunurilor sechestrate și de valorificare a celor confiscate.

 

Biroul de presă

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu