Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



sâmbătă, 19 martie 2016

ANCOM organizează examinarea pentru certificatele de radioamator și de operator radio în serviciul mobil terestru


Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) prin Direcțiile sale Regionale din București, Cluj, Iași și Timiș organizează, în perioada 16 aprilie - 25 mai 2016, sesiuni de examinare în vederea obținerii certificatelor de radioamator și certificatelor de operator radio în serviciul mobil terestru.
Examenele pentru obținerea certificatelor de radioamator vor avea loc în data de 16 aprilie 2016 la Cluj, 19 aprilie 2016 la Timișoara, 19-20 aprilie 2016 la București și 23 aprilie 2016 la
Iași. Mai multe detalii referitoare la examenele organizate în vederea obținerii certificatelor de radioamator, precum și alte informații cu privire la regulament, lista de subiecte, regulamente internaționale, formulare și sancțiuni, sunt de asemenea accesibile aici, pe pagina de Internet a ANCOM.
Sesiunile de examinare pentru obținerea certificatelor de operator radio în serviciul mobil terestru vor avea loc în data de 12-13 aprilie 2016 la București, 6 mai 2016 la Iași, 10-11 mai 2016 la Timișoara și 25 mai 2016 la Cluj. Mai multe detalii sunt disponibile aici, pe pagina de Internet a ANCOM dedicată personalului operator al stațiilor de radiocomunicații.
Pentru înscriere, solicitanții trebuie să depună o cerere de înscriere, împreună cu o copie după actul de identitate și o fotografie color tip pașaport. Suplimentar, pentru obținerea certificatului de operator radio în serviciul mobil terestru este necesară dovada absolvirii cursurilor gimnaziale (clasele 5-8).
Pentru a putea utiliza o stație de radiocomunicații, angajații companiilor care dețin sau operează rețele de radiocomunicații mobile terestre trebuie să dețină un certificat de operator radio. De obicei, aceste companii activează în diverse domenii precum industrie, producție, transport și distribuție de utilități publice la nivel național, transporturi, construcții și lucrări publice, agricultură, silvicultură, pază și protecție a vieții și proprietății private, protecție publică, sănătate publică, servicii de gospodărire comunală etc. În România au fost emise și sunt valabile în prezent 9.460 certificate de operator pentru stațiile de radiocomunicații din serviciul mobil terestru.
Radioamatorismul este practicat în principal ca activitate de agrement, având însă și o importantă dimensiune competițională la nivel local și internațional. În plus, radioamatorismul oferă posibilitatea dezvoltării aptitudinilor de utilizare a stațiilor de radiocomunicații, cunoașterii aprofundate a fenomenului de propagare radio în diferite benzi de frecvențe, realizării și testării de aparatură de radiocomunicații. Radioamatorii pot contribui uneori, alături de instituțiile publice de resort, la asigurarea comunicațiilor în situații de urgență. În România, până în momentul de față au fost emise 10.133 certificate de radioamator de către ANCOM.

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) este instituția care protejează interesele utilizatorilor de comunicații din România, prin  promovarea concurenței pe piața de comunicații, administrarea resurselor limitate, încurajarea investițiilor eficiente în infrastructură și a inovației. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitați www.ancom.org.ro și www.portabilitate.ro. Pentru a compara ofertele de telefonie și internet, intrați pe www.veritel.ro. Pentru a testa și monitoriza calitatea serviciului de internet, accesați www.netograf.ro.

Persoană de contact: Cătălina DRAGOMIR, Șef Serviciu Comunicare, tel. 0372.845.417

 COMUNICAT DE PRESĂ


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu